• Svar på tråden Majmammor 2007 del 12
  • 2små2stora
    Heoo: nu läcker den inte längre så jag hoppas att den håller ihop ett tag till.

Skönt att de mår lite bättre nu.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melisabeth

Vi har varit på bröllop, kom hem för ite så länge sedan.
    Varit borta från Ella sedan igår förmiddag, hon var hos farmor och farfar. Allt hade gått jättebra, hon hade sovit bra, nattblöjan var torr och hon hade kört med dem som en tok
    Hon var glad att se oss när vi kom, men hon ville inte åka hem

• Blindness
    Heoo, lunginflammation mitt i sommaren!! Du får säga till dina småttingar att så gör man bara inte Hoppas dom kryar på sig

Syrra, duktig hon är som kan klä sig så bra själv, Leya håller än så länge mest på med stövlarna och hon är jätteduktig om man säger fel fot så byter hon och ibland så ser hon själv att dom är fel, det gör inte ens hennes 4-åriga kusin

Kavat, jag tog ingen Diklofenak men idag ska jag ta en alldeles strax, kan knappt röra mig om jag inte tar dom och det är ju jobb imorrn igen så bäst att vara smärtstillad Duktig kille du har utan blöja!! hoppas det håller i sig!

Leya bara trotsar och använder nu kiss som trots. Ställde sig på stolen idag och släppte på värsta niagarafallet, detta fast jag vet att hon kan knipa (har gjort det flera gånger när det har läckt lite och jag har sprungit iväg med henne och sagt att hon ska knipa och att vi skyndar oss, då kommer inge mer). Det jobbiga är att vi har klädda stola... grrr

Varit på auktion idag, Leya skötte sig bra! Blev dock ingen middagssovning så hon var trött redan 18:30 men somnade runt 19. Sen har vi träffat mormor + handlat idag också. Jag har klippt gräset, man ska ju röra på sig när man har ryggskott och så längeman är smärtstillad så
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: jag blev tämligen förvånad för jag visste inte att hon kunde få på sig så bra. Byxor visste jag för det gör hon dagligen.
  • Blindness

Har suttit och gjort lite ritningar, är så sugen på att göra om men det kommer att kosta ofantligt med pengar

Så här ser våran planlösning ut på nedervåningen just nu:

Så här skulle vi vilja att det såg ut:

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blind: det är väl badrummet som kostar kan jag tänka mig.

Vi funderar på att ta in offert från rumirum.se för att få ordning på vår tvättstuga som ska bli badum/tvättstuga är det tänkt.
  • mumia

Hörrni alla som pottränar och har lite erfarenhet: Jolina lyckas bara vara torr om man tar henne på regelbundna toalettbesök. Hon kan inte känna när hon är kissnödig och säga till att hon behöver på toa/potta. När kommer det?

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    mumia: det undrar jag med. J säger till 1 gång varannan dag eller så.
  • mumia

3bus - du har ju 2 äldre pojkar, hur var det med dem?

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    mumia skrev 2009-08-09 22:35:50 följande:
    3bus - du har ju 2 äldre pojkar, hur var det med dem?
    Det har jag förträngt helt och hållet.
    Jag tror att man måste lära dem att förknippa ordet kissnödig med känslan av det.

Hittade detta på growingpeople:

För barnet är förmågan att bli ”torr” ett led i den komplicerade separationsprocessen. Att protestera mot att använda pottan är ett sätt att fortsätta vara liten och få all den omsorg man får när mamma eller pappa byter blöjor. Så småningom växer önskan att vara stor, att klara sig själv.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 12