• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-08-06 10:34:16 följande:
    Hörrni.. Har era börjat intressera sig för klockan?Ville frågar ofta hur mkt klockan är. Alltid på morgnen säger han att klockan är nio och att vi ska upp o äta Han har en klocka som han fick av farmor som man har på armen. Funderar på att köpa en leksakskocka så vi kan träna klockslag. Har han visat intresse så är det jue bara o köra på Puma har oxo börjat lite smått. Hon hakar efter brorsan hon..
    Linus kan säga ganska ofta att klockan är ex "Nu är klockan 10"...fast den kanske är 3...
    Vi har brjat visa honom klockan på kvällarna. "När stora visaren är där o den lilla är där då ska du sova." Och han brukar ha stenkoll på klockan då. Men det är iaf lika hopplöst att få han i säng..
    Men idag va han TRÖTT!! Läsa bok o busa skulle han göra i sängen, men sova? Inte!

ex så kom vi av nån anledning in på hur barn blir till...(minns inte hur)...Men han nappade på att man är PYTTELITEN när man blir till innan man blir stor bebis.

Sen så skenade hans fantasi iväg & han säger följande: "
    ....Nej mamma så här är det: gammelmormor äter upp mormor Riitta när hon är pytteliten och när hon är färdig bebis då spottar hon ut mormor Riitta.

Jag frågade "sen då? hur blev mamma till då?"
    Han tänkte en stund & svarade: Mormor Riitta åt upp dig när du var pytteliten och sen spottade hon ut dig.

Då frågade jag hur Han blev till....då sa han "Jag var redan stor bebis och mormor Riitta åt upp mig ändå."

hmmmmmmm...vad ska det bli av denna fantasifulla kille?? {#lang_emotions_wink}
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • Sanda

timmer; härligt

Jag visade min nya kalender för Adrian och han började prata om att det var torsdag idag, tyckte det var lite imponerande och så frågade jag vad som kom efter måndag och då rabblade han upp alla dagarna i rätt ordning!! Min stora kille med tanke på att att han knappt sa något för ett års sen så tycker jag han är grymt duktig nu *stolt*

vi ska på återkontroll för hans utvecklingsförsening v. 34 ska bli intressant och se vad dom tycker nu!

• tresmåfina
    Sanda skrev 2009-08-06 20:08:41 följande:
    jobbar lördag Men annars hade vi hängt på!
    synd
    timmerbacka skrev 2009-08-06 21:22:25 följande:
    Linus kan säga ganska ofta att klockan är ex "Nu är klockan 10"...fast den kanske är 3...Vi har brjat visa honom klockan på kvällarna. "När stora visaren är där o den lilla är där då ska du sova." Och han brukar ha stenkoll på klockan då. Men det är iaf lika hopplöst att få han i säng..Men idag va han TRÖTT!! Läsa bok o busa skulle han göra i sängen, men sova? Inte!ex så kom vi av nån anledning in på hur barn blir till...(minns inte hur)...Men han nappade på att man är PYTTELITEN när man blir till innan man blir stor bebis.Sen så skenade hans fantasi iväg & han säger följande: "....Nej mamma så här är det: gammelmormor äter upp mormor Riitta när hon är pytteliten och när hon är färdig bebis då spottar hon ut mormor Riitta. Jag frågade "sen då? hur blev mamma till då?" Han tänkte en stund & svarade: Mormor Riitta åt upp dig när du var pytteliten och sen spottade hon ut dig.Då frågade jag hur Han blev till....då sa han "Jag var redan stor bebis och mormor Riitta åt upp mig ändå."hmmmmmmm...vad ska det bli av denna fantasifulla kille??
    ha ha
    Sanda skrev 2009-08-06 22:18:32 följande:
    timmer; härligt Jag visade min nya kalender för Adrian och han började prata om att det var torsdag idag, tyckte det var lite imponerande och så frågade jag vad som kom efter måndag och då rabblade han upp alla dagarna i rätt ordning!! Min stora kille med tanke på att att han knappt sa något för ett års sen så tycker jag han är grymt duktig nu *stolt* vi ska på återkontroll för hans utvecklingsförsening v. 34 ska bli intressant och se vad dom tycker nu!
    han är jätteduktigt
    Ja det är hemskt vad snabbt dom blivit stora alla barnen. Först tyckte jag att Nemo blivit så stor och nu börjar Romeo komma ikapp honom.

Ja alla som har fb har väl inte kunnat undgå att vår lilla hamster dog igår. Så efter jag varit iväg med min kompis Sarah efter jobbet så var det dags för begravning hemma. Men det blev jättefint o allt gick bra med barnen. Vi gjorde en liten kista av ett jouicepaket och sen begravde vi henne i skogen här nedanför. Nu skuttar hon runt med de andra kompisarna i himlen

Sandra - vilken fantastisk dag att vara ledig på! {#lang_emotions_sunny}
    ~Nemo♥ född 051229 & Romeo♥ född 070826~
  • tresmåfina

han är jätteduktigt mohahaha duktig såklart

• Sanda

Ja den är HÄRLIG!!!

Jag ska se till att orna lite med tvätt o så på förmiddagen, sen åker vi ner till MAX och äter lunch tillsammans, där har de hoppborg oxå, sen åker vi till Ursand, en lååååååååång strand i Vänern där det är jättelånggrund. det är bra när man är ensam med barnen
  • KikiBoo

8.30 varjag o Ville till talpedagogen. A-K tyckte Ville blivit mk tydligare i talet. Vi märker oxo stor skillnad.
    Och förutom Anna Och Puma så kan han nu oxo säga Annelie   Vi delar upp; Anne-Lie. Upprepa upprepa upprepa. Pu-Ma. An-Na. Men Viktor är svårt. Puma kan näääästan.

Och i vanlig ordning imorse, 6.30 . Mamma Kiki. Klockan nio. Upp och äta nu.
    Ja, Ville säger mamma Kiki. Låter lite roligt. Spec om man är på stan. MAMMAAAAAA KIKIIIII.

timmer
    hahahha
    Frågade Ville förut vem som har legat i magen. Då peka han på sig själv o sa Jag. Så han fatta att han legat där i.
    Frågade i går om han ville ha en bebis. Men det ville han inte. Puma räcker, haha!

sanda
    woaw! Duktig Adrian

Frida
    Såg begravningen i BDB. Jobbigt när husdjuren dör. Ni hade ju henne inte så länge Hur gamla blir hamstrar .. ?

Det verkar bli en het dag idag med. Åker o badar idag

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • BetongMorsa

Vilka duktiga barn ni har tjejer

sanda: det lät mysigt med långgrunt.

Frida: josefina mår nog bra nu. Spelade ni hamsterdance på the funeral?

Jobbade igår men det blev inte jättesent.
    Dax o jobba idag me, tråkigt bara att när man kommer vid 16.30 har folk inte preppat matsalen alls nästan.
    När jag jobbar tidigt e allt nästan färdigt vid 16.30...jaja

på dan vet jag inte va som händer, blir nog hemma i tink!

• timmerbacka

Säkert världens dummaste fråga...men hur gör man för att få upp "den lille" ovanpå kläderna när han ska kissa ute?

Idag på vägen hem från dagmamman så gick Linus utan blöja...plötsligt sa han att han ville kissa och vi stack in i skogen..men risken för att han skulle kissa på byxorna var STOR....hinner ju lixom inte ta av honom allt.

Nu kom det inget, han höll sig tills vi kom in...

Ni som har killar, står pojkarna upp eller har ni dom sittandes på huk????????

timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • tresmåfina

först satte vi han på huk precis i början när han var 2 men sen låt han stå o håll i snoppen. inte mräkvärdigare än så eller ha han på huk..

BM: hamsterdance u bet it was!!
    Boo: mina blev typ 2 år..hade två när jag var liten

ÅH vilken underbar dag!! Har ju haft tredje sol dagen i Götet på typ en månad så vi drog ju självfallet till havet o badade o mös (pics in BDB men det vet ni ju redan)

Jag vill gå på Madonna på söndag!!

• Sanda

Jag hänger Adrian i knäna, precis som med Agnes, då är det minst risk för spill Försökt få han att stå upp men strålen går liksom neråt på honom så som du säger resultatet är blöta kläder.

Svar på tråden -Syskonmaffian-