• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • BetongMorsa

Äh UU....du e inte nån värdelös mamma som ska adoptera bort barnen!
    Olyckor händer alltid och du förvarade de ju högt, barn e påhittiga.
    Nike klota ju ner från våran trapp när hon va 7 mån...då känner man sig värdo som inte stängde grinden. Hon brände sig lätt på min plattång en gång som jag förvarade högt och varnade henne att den va varm. Och Tilda har klämt sig på samma plattång...kolla 2 av 2 möjliga!

Man skulle vilja va perfekt och att inget händer men det händer iaf.
    En kompis bil gick i baklås igår med lilla 3-månadersdottern, nycklarna o mobilen i....och det va varmt. De va tvugna att panga rutan...hon kände sig säkert oxå värdo.
    Men inga av de här händelserna va med meningen.
    Du och alla vi andra mammor här i tråden e bäst, liksom våra barn och (ibland odugliga) karlar

• Sanda

UU; nej inte tänka så!! Men jag vet hur du känner, men man kan inte skydda dom mot allt i världen! Man får helt enkelt lära sig av misstagen och göra det bästa för att inte det ska ske igen! Upp med hakan!! Kram!!

• tresmåfina

instämmer!

~Nemo♥ född 051229 & Romeo♥ född 070826~
  • cirkuspuman

Jag instämmer oxå olyckor händer alla!
    Skönk en tanke till den stackars mamma som körde över sin son igår ist...då är ett litet skärsår rena vinstlotten! (pojken dog)

Frida: Jätte coolt med trillingar på egen hand   jag har oxå hoppats på tvillingar men iom att mina syskon är tvillingar så är chansen ganska liten att jag får....däremot kanske våra barn får det så jag får väl hoppas på dem istället

Sitter med datorn och en Ramlösa ute på altanen.....barnen leker på gräsmattan - det här är livet {#lang_emotions_sunny}

cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • BetongMorsa

Ja det va hemskt med mamman och sonen.
    Så himla tragiskt...usch!

• tresmåfina

usch ja verkligen börjar gråta när jag läser om det.. o hände ju liknande för bara nån vecka sen med en pappa husvagn o bebis.. ja tänk vad man ska vara glad för det man har och rädd om det! Inget annat spelar nån roll.

Åh det där lät inte helt fel Cirkus Sitter på jobbet med auotomatkaffe och tittar ut på den gråa himlen och regn.. men men slutar ju snart och får mysa med barnen Hade ingen aning om att dina syskon är tvillingar! missat! Härligt! massor med barnbarn får du då Madonna? vet du nåt än?

• cirkuspuman
    frida27 skrev 2009-08-04 14:57:13 följande:
    usch ja verkligen börjar gråta när jag läser om det.. o hände ju liknande för bara nån vecka sen med en pappa husvagn o bebis.. ja tänk vad man ska vara glad för det man har och rädd om det! Inget annat spelar nån roll. Åh det där lät inte helt fel Cirkus Sitter på jobbet med auotomatkaffe och tittar ut på den gråa himlen och regn.. men men slutar ju snart och får mysa med barnen Hade ingen aning om att dina syskon är tvillingar! missat! Härligt! massor med barnbarn får du då Madonna? vet du nåt än?
    Jag vill så gärna åka ner i helgen!!! Om Maria vill sälja sin biljett vill du köpa den då? för då kan jag ju åka ner ensam
    Vi kan väl ringas ikväll så ska jag se om jag kan nå henne i em
  • tresmåfina
    cirkuspuman skrev 2009-08-04 15:18:49 följande:
    Jag vill så gärna åka ner i helgen!!! Om Maria vill sälja sin biljett vill du köpa den då? för då kan jag ju åka ner ensam Vi kan väl ringas ikväll så ska jag se om jag kan nå henne i em
    gör det! hörs senare
  • Zaphy

UU: Ja snälla nån, du är knappast någon värdelös mamma! Låter inte som det iaf. Barn kan nå allting om dom bara vill. Man kan ju knappast sitta över dem hela tiden. Ibland känns det som att det är vissa saker dom bara måste skada sig på för att lära sig att det är farligt. Konstigt, men sant.

Ja fy vad hemskt med mamman och sonen! Och stackars deras andra barn som får leva utan tvillingbrorsan och med två skadade (psykiskt) föräldrar! :( Tragiskt!

Idag var jag i Borås med äldste sonen för att kolla hans syn. Det visade sig att han behöver glasögon. Han har visst brytningsfel och lider av översynthet. Min stackars son! Jag har inte misstänkt något sådant alls. Men så skönt att han kan få glasögon nu! Större chans att han kan få bättre syn senare ju. :)

• cirkuspuman
    Zaphy skrev 2009-08-04 20:38:45 följande:
    UU: Ja snälla nån, du är knappast någon värdelös mamma! Låter inte som det iaf. Barn kan nå allting om dom bara vill. Man kan ju knappast sitta över dem hela tiden. Ibland känns det som att det är vissa saker dom bara måste skada sig på för att lära sig att det är farligt. Konstigt, men sant. Ja fy vad hemskt med mamman och sonen! Och stackars deras andra barn som får leva utan tvillingbrorsan och med två skadade (psykiskt) föräldrar! :( Tragiskt! Idag var jag i Borås med äldste sonen för att kolla hans syn. Det visade sig att han behöver glasögon. Han har visst brytningsfel och lider av översynthet. Min stackars son! Jag har inte misstänkt något sådant alls. Men så skönt att han kan få glasögon nu! Större chans att han kan få bättre syn senare ju. :)
    Jag har oxå astigmatism har haft glasögon sedan jag var 3 år så jag kan tänka mig att våra kids oxå får glasögon innan skolåldern då det är till stor del ärfligt.
    Det går nog bra för er del bara han får glasögon som han tycker är snygga
Svar på tråden -Syskonmaffian-