• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • Sanda

måste oxå kolla upp barnen syn! Jag fick glasögon när jag var 3 år och Krister fick närhan var 14.

• BetongMorsa

Fick mina vid 6-årsåldern.
    Hoppas tjejerna slipper....hoppas de får albins syn o min hörsel o inte tvärtom för då e de dödsdömda
    både blinda o döva haha

• KikiBoo
    MENS!{#lang_emotions_yell} Nu ger jag upp de här. Tänker inte planera nå bebi nu. Blir det så blir det..

Varken jag eller Viktor har glasögon. Men alla andra i vår familj har glasögon. Min mor, far och syrran. Syrran är nästan blind..
    Vikkes far, mor och syrran.
    Så få se om ungarna får glasögon senare i livet...
  • tresmåfina

BM: stackars barn ;) hihi

Varken jag eller Mikael eller våra föräldrar har synfel  så jag har inte tänkt på det alls när det gäller våra barn. Hoppas de slipper men annars så finns det ju som sagt var snygga brills Däremot är vi öronbarn båda två plus sängvätare som små o det ska ju också vara väldigt ärftligt men Nemo verkar då inte ärvt det får se hur det blir med Romeo när han blir blöjfri.

Idag skiner solen! underbart! {#lang_emotions_sunny} Känner mig utvilad och pigg. Däckade till i soffan tidigt igår, vaknade upp en snabb kvart typ halv elva och somnade sedan om tills klockan ringde i morse. Behövdes! Somnar sällan före midnatt annars och då blir det inte många timmars sömn.

Det ska vara ok väder även på söndag enl smhi, tänker på dig Cirkus ifall du/ni kommer ner? Som det ser ut nu är det lite sol, uppehåll och runt 20grader då

~Nemo♥ född 051229 & Romeo♥ född 070826~
  • tresmåfina
    BooBoo skrev 2009-08-05 08:13:23 följande:
    MENS! Nu ger jag upp de här. Tänker inte planera nå bebi nu. Blir det så blir det..Varken jag eller Viktor har glasögon. Men alla andra i vår familj har glasögon. Min mor, far och syrran. Syrran är nästan blind..Vikkes far, mor och syrran.Så få se om ungarna får glasögon senare i livet...
    .. men snart blir det ska du se Jag tror också det är bättre att försöka lägga det i ödets händer. Verkar som om ingen som vill bli blir medans de som inte planerat blir. Hur som helst, stor kram och lycka till o snart blir det en bebis!
  • timmerbacka
    Zaphy skrev 2009-08-04 20:38:45 följande:
    UU: Ja snälla nån, du är knappast någon värdelös mamma! Låter inte som det iaf. Barn kan nå allting om dom bara vill. Man kan ju knappast sitta över dem hela tiden. Ibland känns det som att det är vissa saker dom bara måste skada sig på för att lära sig att det är farligt. Konstigt, men sant. Ja fy vad hemskt med mamman och sonen! Och stackars deras andra barn som får leva utan tvillingbrorsan och med två skadade (psykiskt) föräldrar! :( Tragiskt!Idag var jag i Borås med äldste sonen för att kolla hans syn. Det visade sig att han behöver glasögon. Han har visst brytningsfel och lider av översynthet. Min stackars son! Jag har inte misstänkt något sådant alls. Men så skönt att han kan få glasögon nu! Större chans att han kan få bättre syn senare ju. :)
    mamma, jag, min mellansyster fick vi alla glasögon när vivar runt 15-16 år...Har en syster på 7,5 år...och det är ganska solklart att hon också kommer skaffa det när hon kommer i den åldern.

Vet dock inte om detta "ärvts" vidare till mina killar...återstår att se... Min man har översyn, men det fick han veta för typ 1 år sen....när han skulle kolla synen för körkortet så gjorde han en rejäl undersökning...

-------------
    SOL{#lang_emotions_sunny}  Älskar detta väder............Borde nog flytta söder ut...Har inget emot regn,men jag vill inte ha regn varje dag hela sommaren...
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • KikiBoo

Sol här med.
    Snart åker jag, Puma och Maria o hälsar på en vän som fick barn för ca en månad sen. Vi gick i samma klass i gymnasiet. Har nte träffat henne på 2 år.. Så det ska bli riktigt skoj.

Såg Brockeback mountain igår. Fick med filmen i tidningen Cafe. GRYM film. Jisses!! Vill se den igen. Vilka skådisar.
    Har ni sett den?

Nääh fan! Planera går bara åt helvete. Nu kör vi på som vi gjorde med Ville o Puma. Helt oplanerade ;)

• BetongMorsa

Drygt Boo
    Jag har BIM om 8 dagar så vi får väl se om det tog sig
    Jag beställde ju en bugga igår....men efter lite research och hjälp från cirkus hittade jag en för 1500 billigare på en holländsk (?) sida.
    Så jag avbeställde den första och väntar på att det ska bli 16:e augusti när den andra sidan öppnar igen....hoppas min färg finns kvar bara...

Snart ska vi åka till farmor o hälsa på en sväng. sista dan ledigt den här veckan...men nästa vecka jobbar jag bara 2 dagar

• tresmåfina
    Boo: Inte sett! men tack för tipset kanske ser ikväll med lillebror som kommer o hälsar på Kan du boxa mig din adress så ska du få Baksmällan

Vet ni vad? Jag har slutat röka... alltså inget smygrökande feströkande eller nåt. nada nothing! Hoppas verkligen jag fixar detta nu! har eg "bara" feströkt o smygrökt o kvällsrökt (haha ni hör ju själva ) sen jag fick barnen men i vintras/våras eskalerade det iom allt o nu kände jag att det började bli för mycket rökande hit o dit. Ofräscht!!! För att inte tala om dyrt. Så nu är det fimpat .
    Skönt att ha det sagt det så kanske det är lättare att hålla ut!
  • tresmåfina
    BetongMorsa skrev 2009-08-05 10:07:49 följande:
    Drygt BooJag har BIM om 8 dagar så vi får väl se om det tog sigJag beställde ju en bugga igår....men efter lite research och hjälp från cirkus hittade jag en för 1500 billigare på en holländsk (?) sida.Så jag avbeställde den första och väntar på att det ska bli 16:e augusti när den andra sidan öppnar igen....hoppas min färg finns kvar bara...Snart ska vi åka till farmor o hälsa på en sväng. sista dan ledigt den här veckan...men nästa vecka jobbar jag bara 2 dagar
    Cirkus är bra hon Vad kul! Håller tummarna!
Svar på tråden -Syskonmaffian-