Inlägg från: Lollyy |Visa alla inlägg
  • Lollyy

    cerklage

    När jag läser här så verkar det som att det går vägen om man sätter in ett cerklage?!
    Är det någon som har haft det och det inte gick, så det blev missfall?

    Jag är otroligt RÄDD för att det ska gå dåligt för mig el. vi jag har bara ett till försök annars kan jag inte få barn säger läkaren. Men läkare kan inte säga om det kommer gå bra el dåligt. Jag vill bara vet hur vanligt det är att det går som man inte har tänkt sig?...
    Jag längtar så mycket efter ett levade barn.
    / L

  • Svar på tråden cerklage
  • Lollyy

    Jag har haft två sena missfall redan .ett i vecka 16-17 och ett i vecka 20.varför jag skriver att det är sista chansen är för att min läkare säger det. om jag inte kan vara gravid och födda ett livade barn med ett cerklaget kommer jag (enligt henne) aldriga att kunna få barn. (biologiskt) mitt cerklage kommer de sätta in i vecka 13.
    Ja, det tstår i min joural att jag skia få det... tror det i alla fall. När jag blir med barn kommer jag gå till samma läkare som jag hafr vid alla mina missfal (3st).

    Varför blev du nekad ett cerklage?

  • Lollyy

    TACK så helst mycket för inläggen. Ni ska veta att det jag får mer hopp på att det kommer att fungera. självklart så förstår jag att det kanske inte gör det i alla fall. men hopp får jag.

    Jag bor i skellefteå kommun jag vet vad de ha för polici men läkare har sakt till mig att de bara sätter in cerklage sällan. och att det jag har försvagad livmodertapp träffar de bara på var 5 år enligt hon jag har varit hos mest. Jag vet att jag har den bästa läkare enligt många som har varit på den klinken men det är ju bara vad jag har hört.
    Men om man kollar på den där undersökningen så står det att det funkar 85-95 %. ska man vara kritisk så kanske sätter de in i usa och england cerklage då det igentlingen inte behövs eftersom de sätter in oftare. men jag vet inte. Det jag har hört är det ovanligt men att en försvagd livmodertapp. Det finns ju inget test, så att man kan konstatera att det var orsaken för missfallet. Självklart är det väl så att om de inte hittar någon orsak till sent missfall är det troligt att man har försvagd livmoderstapp, det är väl det som är testet men det är ett fruktansvärt dåligt och jobbigt sätt att få veta orsaken.

Svar på tråden cerklage