• skorpion80

YES, blev beviljad igångsättning i v37+0

Så glad nu. Va hos läkaren idag och han gick tillslut med på att jag ska få bli igångsatt i v37+0.
    Får träffa min älskade lilla tjej den 22/6 om 5½ vecka. På pappans 30 årsdag dessutom. Vilken present!
    Å va glad jag e nu. Svävar på moln.
    Har precis ringt och beställt syskonvagnen så den får vi hem om två veckor.

• Svar på tråden YES, blev beviljad igångsättning i v37+0
  • xenaa
    skorpion80 skrev 2009-05-15 10:20:42 följande:
    Gjorde det ont med bard katetern? Får man inte gå under tiden den e inne?
    Ja det gjorde ont då han inte kunde fästa den riktigt innan han fyllde den med vatten Han grävde en stund där så ja de gjorde rätt ont. men det ska inte göra så ont det ska gå smidigare egentligen, tror min tapp var liiite bakåtllutad.

bardkateter är en kateter de för in i slidan in där bebisen ligger och när den sitter där fyller de den med steritlvatten så ballong delen där inne fylls och när man har öppnat sig tillräckligt åker ballongen ut
    ♥ Leo - o7 ★ Maximilian - o9♥ varmchocklad.blogg.se
  • skorpion80

Ok va bra att man får röra på sig om man har en sån inne.
    Har fått för mig att förlossningen går snabbare om man rör på sig så mycket som möjligt.

• lammet

Vill inte göra dig orolig nu men är du inte orolig att bebisen inte ska vara riktigt klar och att ni ska behöva ligga på neo? Det är ju svårt att veta exakt hur gammal bebisen är? Min läkare avrådde mig att bli igångsatt tidigare än 38 fulla veckor just av den anledningen! Det råder tydligen delade meningar inom forskarvärlden ang när lungor och hjärna egentligen är klara!

• skorpion80

lammet

Min första pojk kom i v36 och han va fullt utvecklad så jag hoppas att denna e det med.
    Men du har rätt, man kan aldrig veta säkert. Vi får hoppas på det bästa helt enkelt.

• lammet

Ja, självklart är många fullt utvecklade men det är ju det där att man inte vet. Jag ska sättas igång och det var först planerat till 37+0 men iom att min läkare sa sådär så blev jag så orolig att jag pinas en vecka till! Allt jag vill är få ut bebisen och få må bra igen men tänk om man hamnar på neo, jag vill ju åka hem med bebis på en gång!! Men det är väl som du säger, det är bara att hoppas på det bästa, det går ju ändå inte att få reda på med säkerhet!! Lycka till, allt kommer att gå toppen för oss:)...

usch, är rätt skraj för igångsättningen, bara 2 v kvar!! Hua!

• skorpion80

Oj, bara två veckor kvar.
    Jag börjar bli nervös nu fast än att de e 5½ vecka kvar. Tror att man e mer nervös när man vet exakt datum som bebisen ska komma.

Lycka till själv och skriv gärna hur de gick för dig!

Vet du förresten hur du ska bli igångsatt ?

• Tildamamman

Stort grattis!!

Vilket landsting tillhör du?
    Jag skulle också vilka bli igångsatt denna gång då jag haft mkt snabba förlossningar. Tyvärr nonchalerade min Bm mig rejält så nu funderar ag på att ringa BB direkt och be om en tid för diskussion. Vad tror du om detta? Hur gick du tillväga?

Förra barnet blev jag igångsatt en vecka över tiden och från regelbundna värkar till bebis tog det bara tre timmar. Hade inte velat vara hemma med barn som ska lämnas till barnvakt då och sedan åka bil en timma till förlossningen.

• BlommyNess12
    buffybus skrev 2009-05-14 16:52:52 följande:
    förresten kan det inte ta tid också det här med igångsättning? man måste väl va mogen o sånt? eller?? jag har ingen koll..en vän till mig skulle dit i tisdags o bli igångsatt.. nu e hon hemma för dem skicka hem henne o säger att dem har för fullt på förlossningen.. stackars tjej.. hon e redan öppen också. sist va precis så dem hann till förlossningen.. huvudet va på väg ut.. (första barnet dessutom) och sprack till ringmuskeln så dem ville slippa denna paniken denna ggn.. så hon e lagom besviken.. dem har ju en bra bit till förlossningen också..
    Jo det kan ta tid. Jag blev igångsatt v.39+1 men sonen föddes inte förrän v.39+4
Svar på tråden YES, blev beviljad igångsättning i v37+0