• skorpion80

YES, blev beviljad igångsättning i v37+0

Så glad nu. Va hos läkaren idag och han gick tillslut med på att jag ska få bli igångsatt i v37+0.
    Får träffa min älskade lilla tjej den 22/6 om 5½ vecka. På pappans 30 årsdag dessutom. Vilken present!
    Å va glad jag e nu. Svävar på moln.
    Har precis ringt och beställt syskonvagnen så den får vi hem om två veckor.

• Svar på tråden YES, blev beviljad igångsättning i v37+0
  • WhiteAngels

Jag öppnade mig från 5 cm till jag hade han på magen på mindre än 30 minuter..fyyy vilket helvete det var

• BlommyNess12
    WhiteAngels skrev 2009-05-16 09:07:39 följande:
    är det bara jag som upplever induktion som ett helvete?
    Jo jag gjorde också det..
  • Tildamamman

Härligt att höra att du fått igenom det iaf! Det ger ett litet hopp!

Mina förlossningar har ju itne varit riktigt lika snabba, men jag känner ändå att tre timmar är nog snabbt för att känna sig orolig när man har så långt som vi har och två barn att lämna bort .

Lycka till nu!! Inte långt kvar!

skorpion80 skrev 2009-05-15 21:56:35 följande:
    TildamammanTack så mycket!När jag fick tredje pojken så sa min bm på efterkontrollen att om vi vill ha flera barn så e det nog inga problem med att få bli igångsatt. Och mer barn ville vi ju ha:)Så när jag blev gravid så tog vi upp det igen och hon skickade en remiss till förlossningen, så där har jag vart på två möten och ska dit igen den 26/5 på ett sista möte. Har även vart på möte med en läkare som tog beslut om min igångsättning.Ring du direkt till förlossningen och be om ett möte med dom.Jag ska föda på Mölndals sjukhus i Västra götaland.Lycka till!
  • Malin 79

nu e våran prins här han kom i torsdags 06:45 så jag slapp igångsättning hade tid för den kl 8 :30 =)

• skorpion80

Åååååå, ett stort grattis till er!

Vad skönt å slippa igångsättningen, beroende på hur man ser det förståss?
    Hann ni in till sjukhuset denna gången?

Hur stor va pojken förresten och vilken vecka va du i?

• Baby

GRATTIS!
    Jag trodde du väntade en flicka efter att ha läst ditt första inlägg =)

Hoppas allt gick bra och att ni mår bra.

Kramar

• Malin 79

ja de var skönt,, bm retade tappen i måndags så hade onda sd från dess,,
    vi for in då jag började blöda,, så vi hann vara inne ett tag,, de riktigta värkarna kom kl 6 och han föddes kl 06:45

han kom i v 37+2 och vägde 3080 och var 50 lång

• Örnie

Har inte läst allt, men jag blev igångsatt med mitt första barn. Det gjorde bara ont, men fungerade uruselt. Efter 12 timmars plåga blev det kejsarsnitt. Sedan fick jag höra att det är vanligt att ingångsättning inte fungerar. Så det är ingenting jag skulle beställa precis.

• Babys2009

Grattis till igångsättningen, hoppas tjejen kommer på din mans 30-års dag Jag blev igångsatt den 12 mars vid 14 tiden första omgången med gele och vid 20 tiden andra omgången och min tjej kom den 13 mars kl 05:36

Svar på tråden YES, blev beviljad igångsättning i v37+0