• skorpion80

YES, blev beviljad igångsättning i v37+0

Så glad nu. Va hos läkaren idag och han gick tillslut med på att jag ska få bli igångsatt i v37+0.
    Får träffa min älskade lilla tjej den 22/6 om 5½ vecka. På pappans 30 årsdag dessutom. Vilken present!
    Å va glad jag e nu. Svävar på moln.
    Har precis ringt och beställt syskonvagnen så den får vi hem om två veckor.

• Svar på tråden YES, blev beviljad igångsättning i v37+0
  • xenaa
    Victorius skrev 2009-06-08 11:45:47 följande:
    Ni som haft dåliga erfarenheter av igångsättning, hur har ni blivit igångsatta då?
    Jag hade inga direkta dålig erfarenhet MEN det gick väldigt fort tyckte jag och mina värkar var väldigt intensiva. Jag sattes igång med bard kateter
    ♥ Leo - o7 ★ Maximilian - o9♥ varmchocklad.blogg.se
  • Victorius

Xenaa- Jag ska snart på möte med en läkare ang. igångsättning i form av vattenavgång eller gel, men bara om tappen är mogen och börjat öppna sig. Anledningen till detta är att förlossningen med mitt tredje barn som jag födde för 2 år sedan tog bara 50 minuter. Det var så intensivt och jag hade gärna velat att det tog lite längre tid denna gången.

Men det känns så viktigt för mig att höra andras erfarenheter av igångsättning, både positiva och negativa.

Hur lång tid tog det för dig? Och vad är Bard Kateter?

Saga född 000420, Anton född 020905, Arvid född 070726 & Vilda BF 090807 victoria.doula@hotmail.com
  • Babys2009
    Victorius skrev 2009-06-08 11:45:47 följande:
    Ni som haft dåliga erfarenheter av igångsättning, hur har ni blivit igångsatta då?
    Jag har igentligen inte dålig erfarenhet av själva igångsättningen, tyckte värkarna var mer effektiva och gjorde mindre ont men det gick för fort när jag öppnade mig på 10 minuter från 2 cm till helt öppet och 10 min senare var hon ute så jag hann inte få smärtstillande och jag sprack helt så det var en fruktansvärd smärta när jag krystade ut henne sen fick jag sövas och sys på operation och nu efteråt har jag extrem ångest av förlossningen och jag är dö rädd för att bli gravid, kommer inte föda fler barn!
  • Victorius
    Babys2009 skrev 2009-06-08 12:24:02 följande:
    Jag har igentligen inte dålig erfarenhet av själva igångsättningen, tyckte värkarna var mer effektiva och gjorde mindre ont men det gick för fort när jag öppnade mig på 10 minuter från 2 cm till helt öppet och 10 min senare var hon ute så jag hann inte få smärtstillande och jag sprack helt så det var en fruktansvärd smärta när jag krystade ut henne sen fick jag sövas och sys på operation och nu efteråt har jag extrem ångest av förlossningen och jag är dö rädd för att bli gravid, kommer inte föda fler barn!
    Vad jobbigt för dig! Jag öppnade mig fullt från 3,5 cm till 10cm på 20 minuter. Men tack och lov så sprack jag ingenting. På vilket sätt blev du igångsatt?
    Saga född 000420, Anton född 020905, Arvid född 070726 & Vilda BF 090807 victoria.doula@hotmail.com
  • Babys2009
    Victorius skrev 2009-06-08 12:32:00 följande:
    Vad jobbigt för dig! Jag öppnade mig fullt från 3,5 cm till 10cm på 20 minuter. Men tack och lov så sprack jag ingenting. På vilket sätt blev du igångsatt?
    gele fick jag, blev igångsatt pga HF
  • Malin 79

jag har blviit igångsatt två gånger tidigare och gått hur bra som helst,,
    då detta startade riktigt var lilleman ute på 45 min,, så de går lika fort vilket som för mig

• skorpion80

Idag e de bara en vecka kvar för mig tills jag blir igångsatt:)
    Å vad jag längtar nu. Tur att de e midsommar denna veckan så dagarna går lite snabbare nu i slutet.

• skorpion80

Idag halv tolv kom vår lilla tös. Hon va en liten skrutt på 2405 gr och 44 cm lång.
    Förlossningen gick snabbt och bra. 40 minuter med värkar.

Svar på tråden YES, blev beviljad igångsättning i v37+0