• skorpion80

YES, blev beviljad igångsättning i v37+0

Så glad nu. Va hos läkaren idag och han gick tillslut med på att jag ska få bli igångsatt i v37+0.
    Får träffa min älskade lilla tjej den 22/6 om 5½ vecka. På pappans 30 årsdag dessutom. Vilken present!
    Å va glad jag e nu. Svävar på moln.
    Har precis ringt och beställt syskonvagnen så den får vi hem om två veckor.

• Svar på tråden YES, blev beviljad igångsättning i v37+0
  • skorpion80

Tildamamman

Tack så mycket!
    När jag fick tredje pojken så sa min bm på efterkontrollen att om vi vill ha flera barn så e det nog inga problem med att få bli igångsatt. Och mer barn ville vi ju ha:)
    Så när jag blev gravid så tog vi upp det igen och hon skickade en remiss till förlossningen, så där har jag vart på två möten och ska dit igen den 26/5 på ett sista möte. Har även vart på möte med en läkare som tog beslut om min igångsättning.

Ring du direkt till förlossningen och be om ett möte med dom.
    Jag ska föda på Mölndals sjukhus i Västra götaland.

Lycka till!

• Malin 79

Grattis ts vad skönt,,

du har igångsättning på vår bf dag =)
    fast nu  har jag fått beviljad igångsättning med,, så om kroppen pallar så har vi tid den 4 juni,,

annars om jag blev mycke dålig så fick jag höra av mig så tar de beslut där efter,,

har blivit igångsatt de 2 senaste gångerna med,, helt omogen och bebisen högt upp,, och senast fick jag gele kl 11 och han var ute kl 18:10

nu e jag redan mogen och lite öppen så får se hur de går som

• skorpion80

Oj då gick de rätt fort fast du va omogen tills han va ute.
    Vad skönt att du får bli igångsatt denna gången med då. Vilken vecka e du i då?
    Spännande å se hur fort det går denna gången då när du redan e mogen. Skriv gärna hur de gick för dig.

Lycka till!

• skorpion80

Får jag lov å fråga varför du blir igångsatt?

• Malin 79

ja e då i v37+2
    de två tidigare gångerna var i v37+5 och i v37+0,
    sen har jag fått barnen självmant i v27, i v37+2 i v37+3 och i v 36+0

ja då jag har problem men hjärtat de slår lite som de vill ibland och ibland har jag hög puls vilket inte e trevligt,,
    sen har jag problem med njurarna vilket e rätt smärtsamt och nu har jag fått jätteont i fogarna,, vilket jag aldirg haft tidigare,,

men har en massa tryck neråt och en del onda sd så vem vet kan ju komma en bebis nrä som helst känns de som ibland,, e i v34+4 nu,,

vill helst bli igångsatt då förlossning med nr 4 gick fort,, 40 min på fl sen var hon född

• xenaa
    WhiteAngels skrev 2009-05-16 09:07:39 följande:
    är det bara jag som upplever induktion som ett helvete?
    SOm allt annat är saker och ting olika för alla. du hade ouren att känna så.
    Jag tyckte de gick för snabbt mot slutet då jag hade väldigt intensica värkar som man knappt kunde anda ig igenom.
    Annars gick de rätt bra.
    Sprack inget, kändes dock som att jag hade gått sönder ..
    ♥ Leo - o7 ★ Maximilian - o9♥ varmchocklad.blogg.se
  • WhiteAngels
    xenaa skrev 2009-05-16 10:15:23 följande:
    SOm allt annat är saker och ting olika för alla. du hade ouren att känna så.Jag tyckte de gick för snabbt mot slutet då jag hade väldigt intensica värkar som man knappt kunde anda ig igenom.Annars gick de rätt bra.Sprack inget, kändes dock som att jag hade gått sönder ..
    det tog verkligen ingen tid för mig,tvärtom
  • skorpion80

För mig får tjejen gärna vara ute efter en halvtimme. Bara jag e på sjukhuset så e jag nöjd:)

• skorpion80

Vet att det kan göra mycket ondare men de e ju inte så lång tid förhoppningsvis.

Svar på tråden YES, blev beviljad igångsättning i v37+0