• Svar på tråden De numera utspridda mammornas tråd 4
  • FruSascha

    Vad roligt att läsa era berättelser Stina och Maria. Ha ha Stina ja man tänkte nog som så att det här var enda gången, aldrig mer, när man väl låg där, men fråga mig inte hur, men nu sitter man här ändå och har glömt av allt jobbigt och kommer bara ihåg det fina. Det är nog bra att skriva ner sin berättelse när man har allt i färskt minne, för det kan ju vara kul att ge sen till sina barn när de blir större, så de får läsa om hur de kom till världen (och att de inser att mamma är jordens hjälte och att man bör vörda henne i resten av sitt liv)

  • FruSascha

    Hej.

    Hur har ni det i värmen? Det är tyst i tråden så jag gissar ni har fullt upp med barn och semestrar .-) har haft lite semester själv ockå, vi var i Kolmården med filips morfar, och så har vi varit hemma hos min mamma på landet, solat och badat i sjön, och varit i Stockholm.

    Hoppas ni inte smälter bort, och att allt går bra med era små. Tänk snart är våra stora barn snart 2 år. shit vad tiden gått fort

    Men alltså jag måste bara säga att den här åldern är den absolut bästa åldern Dom är bara så roliga just nu.

  • stinastar

    Ja här var det lugnt och tyst, vilket man inte kan säga att det är hemma hos oss. Fullt ös medvetslös (ett uttryck som i yngre ålder hade en helt annan innebörd).

    Vi var på Kolmården i helgen och gud vad jag är glad att jag bor så nära. Så himla kul, dit ska vi åka OFTA. Om någon ska dit så får ni gärna övernatt hos oss .

    Vi trodde att Elviras magvärk släppte i veckan men i helgen har den kommit tillbaks. Till saken hör att hon bajsar typ aldrig. Det började med att hon inte bajsade på 2 veckor och sen har det gått 5 dar till en vecka emellan och nu är det över en vecka sen sist..

    Hur går det med lillEdgar, med tanke på din tystnad kanske du har fullt upp?

    Ja, nu laddas det för tvåårskalas!

    Kram på er .

  • Sessa26

    Hejsan!
    Jag jobbar min sista vecka, sedan är det semester i 4 veckor.
    Skall bli helt underbart :)
    Stackars dig Stina du skall se att det snart lugnar ner sig, dom säger att det är jobbigast i början.
    Helt otroligt att dom snart fyller 2, vad skall ni ge era små?
    Vi skall ge en gunghäst och lite bakverk från bombadill om ni känner till dessa (sydda bakverk i plychmaterial).

    Önskar er alla en jätte härlig sommar

  • stinastar

    Lova får en trehjuling och Ninky Nonken från "I drömmarnas trädgård", hennes favvoprogram. Hon har figurerna och leker med dom från morgon till kväll och säger gonatt till var och en av dem..

  • Maria och Edgar

    Åh, härligt med lite aktivitet i tråden. Jag tänker ofta att jag skall sätta mig en längre stund framför datorn men hinner oftast bara kolla av facebook som snabbast innan det utbryter kaos här hemma...

    Tim är väldigt olik Edgar om man ser till den första tiden. Edgar var ju världens enklaste bebis och det är ingen efterkonstruktion. Edgar skrek faktiskt ALDRIG och var alltid nöjd. Tim är mest missnöjd hela tiden och vill bara bli buren. Vägrar att ligga ensam och vill vara som ett plåster på min kropp. Sover inte heller på nätterna så jag börjar känna mig minst sagt sliten. Oj, vilken skillnad det är på att få barn nr 2 när man även har en vild tvååring att ta hand om! Men Tim växer, amningen funkar och det mesta är nog som det ska så jag skall nog inte gnälla för mycket. Men jävlar vad trött jag är!!

    Angående tvåårsdagen så skall nog Edgar få en traktor med trampor som han pratat om i flera veckor nu. Det är verkligen något han vill ha så det får väl bli en sådan även om hela trädgården är full med liknande prylar.

    Synd att alla är så utspridda nu, det hade varit kul med ett gemensamt tvåårskalas ju! Edgar skall ha kalas men han har ju inte så fasligt många kompisar ännu så det blir nog en mindre tillställning. Släkten skiter vi i att bjuda i år!

  • Maria och Edgar
    stinastar skrev 2009-07-05 23:29:21 följande:
    Vi trodde att Elviras magvärk släppte i veckan men i helgen har den kommit tillbaks. Till saken hör att hon bajsar typ aldrig. Det började med att hon inte bajsade på 2 veckor och sen har det gått 5 dar till en vecka emellan och nu är det över en vecka sen sist.
    Oj, har hon bajsat så sällan hela tiden? Tim har också magvärk så det räcker och blir över men han bajsar ungefär 15 gånger per dygn!
  • FruSascha

    Hej hej, kul med lite aktivitet i tråden

    Fillen ska få en sån där leksaksspis av oss, typ ett minikök med leksakskastruller och sånt. han älskar att hålla på i köket och jag är inte den som är den, för han ska bli en jämställd man har jag bestämt Struntar i att folk höjer ögonbrynen åt det, han gillar faktist att hålla på att pyssla med grytor och sånt.

    Ujujuj vad nervös jag blir när ni berättar hur det är med 2 barn. Jag tror jag kommer sakna det där cafe livet man hade med er när man bara hade ett barn. Det lär ju inte existera nu tänker jag. Ja det kommer jag verkligen att sakna för vi hade ju så roligt. Kommer nog bli lite mer ensamt nu då man kommer kanske inte ut på stan så mycket. Men Fillen ska ju visserligen g¨å på dagis men bara 15 timmar i veckan. Som tur är har jag en kollega som ska få bebis samma dag som jag är det beräknat, men det är deras första barn och då är ju allt annorlunda tänker jag

    Stackars Elvira med magen. Ja man får flashbacks om det där minifom kladdet Analysera bajset och lägga om kosten och så, ja hualigen. Hoppas hon blir bättre snart.

  • Maria och Edgar

    Klart Fillen skall ha en spis! Edgar ha en sådan som han slamrar och håller på med. I vår familj är det ju Martin som lagar maten till 99 procent och därför säger Ed att den lilla spisen är hans och den stora är pappas. Micron är tydligen mammas om man frågar Edgar. Undrar vad det beror på...?

  • stinastar

    Haha, söta era pojkar är. Lova leker bara med spisen när hon har besök, annars använder hon den bara till att koka kaffe och bjuda mamma och pappa.

    Elvira bajsade oxå extremt mkt i början men efter kanske 6-7 veckor tog det stopp.. Tycker så synd om henne och hennes fisar luktar verkligen avlopp..

    Ja, att gå från en till två bebisar tycker jag är ootroligt mkt jobbigare, förstår inte varför folk säger tvärtom, dom kan inte minnas de första månaderna. Längtar så tills Elvira blir lite äldre, gladare och kan roa sig själv. Känner igen mig i din story Maria, jag har dock turen att Elvira sover ok på nätterna. Det är bara att hålla ut, snart kan de leka med varandra

  • stinastar

    Ps, vi bjuder bara våra två familjer i år och det blir 17 pers. Fattar inte att det blir så många, min familj har ju alltid bara varit 4 lixom..

    Det var något mer jag skulle säga men det glömde jag bort. Nu ska jag försöka sova..

  • Sessa26

    I har också totalt älskat: I drömmarnas trädgård, men har börjat tröttna på den. Nu är det lilla prinsessan som gäller för hela slanten :)

    Kämpa på ni 2 barns mammor, snart blir det bättre och lugnare :)
    Jag som tyckte att jag var trött pga I 2 års trotts, men jag skall nog inte klaga ;)

  • FruSascha

    Ja det verkar vara lite jobbigare med 2 barn som man ska hålla koll på. Tur att våra stora barn är så duktiga

    Vi ska också bara bjuda släkten, han har ju inga direkta jämnåriga kompisar ännu, de på dagis känner man ju inte har aldrig träffat deras föräldrar alla lämnar vid olika tider. Men han har ju sina två killkusiner som är 2 år och 6 år och en syssling som är 5 år, men thats it.

    Fillen har inga favvo porgram på Tv än, han tittar aldrig på tv nästan, bara om det är tv-reklam med tigrar (Reklamen för kolmården älskar han och ryter varje gång tigern kommer i bild) eller andra djur

  • Sessa26

    Vi har bjudit släkten och våra närmaste vänner och deras barn, som är jämn gamla med I och dom leker väldigt bra ihop vilket är kul.
    Man kan ju hoppas på fint väder så man kan sitta på altanen :)

  • FruSascha

    GRATTIS Lova och Edgar på er 2 årsdag

    Hoppas ni får mycket fina presenter. Och era mammor fyller ju också år i dagarna, så grattis till mammorna med

  • stinastar

    Tack så mycket! Det har varit 3 suveräna födelsedagar, ja min var väl minst rolig eftersom jag är sist och tårtan står mig upp i halsen och huset är helt upp och ner efter att 15 pers har varit på besök..

    Elvira fortsätter att skrika här hemma trots att hon blev 4 månader igår.. Nu har hon även börjat att hoppa över att sova på dagarna och vaknar tidigare och tidigare på mornarna.. Har förstått att Tim inte är den mest fogligaste bebisen han heller.. Vad har man gjort för att förtjäna det här.. Nåja, annars är hon finfin och utvecklas så snabbt till skillnad från hur Lova var. Igår började hon att flytta en sak från den ena handen till den andra och stoppar in nappen i munnen själv.. Ett litet steg för övriga världen men ett STORT steg för Elvira och oss.

    KRAM på er alla!

  • FruSascha

    Grattis Isabell på 2 årsdagen.

    Ja helgen har varit stressig med barnkalas och allt. Nu är Fillen på semester hos min mamma för S och jag jobbar, så vi har barnfritt. Känns konstigt och jag saknar honom hela tiden. Men han har det bra med sin mamma och sin moster. Så det här veckan blir det 2 bio (idag var vi på Johan falk och på torsdag blir det Bruno) en after work med kollegorna samt restaurangbesök med svärisarna. Har inte haft barnfritt så länge förut.

    Jobbigt det där med att de inte sover, du måste vara hur trött som helst nu Stina. Det är ju verkligen guld värt om de kan sova på dagarna för då kan man hinna städa lite och sova lite själv men gör de inte det så blir det ju jobbigt. Fillen var ju också en sömnvägrare ett bra tag innan han kom på det roliga med att sova vid runt 7 månaders ålder .-) Så håll ut

  • Sessa26

    Tack så mycket, stort grattis till Filipp, Lova och Edgar i efterskott.
    Ja man blir rätt trött av födelsedagskalas/barnkalas, vi funderar på att dela upp det nästa år.
    Släkten ena dagen och kompisar och deras barn en annan dag, både för vår och främst I del.
    Blir så mycket folk och presenter, bättre att dela det på 2 dagar.
    Tycker hon än så länge är lite väl liten för barnkalas även för näst kommande år.
    Så det blir ett vanligt kalas även nästa år, bara att vi har halva styrkan ena dagen och andra styrkan den andra.
    Hur känner ni?

    Vad skönt Ingela med barnfritt, beöver verkligen få lite pauser ibland och bara rå om varandra.
    Hur är allt med lilla magen?

    Har era barn kommit i trotts åldern ännu?
    Det har I: säger nej till allt och får raseri utbrott för minsta lilla, slår och nyper även när hon inte får som hon vill.
    Dessutom är alla leksaker hennes var hon är säger hon MIN, jätte charmigt.
    Hon har även börjat bitas, nypas och puta andra barn, vilket känns jätte jobbigt.
    Trots att jag säger till henne och markerar varje gång, så verkar det än så länge inte ha någon verkan.
    Hoppas verkligen att detta bara är en fas som snart går över, just nu sitter jag på hel spänning när vi är med andra barn, kan lixom inte slappna av.
    Något ni andra känner ingen?

    Förutom detta är hon så klart världens underbaraste, pratar som bara den och det är så kul att leka och bara iakta henne när hon leker :)

    Stå ut Stina, Elviras magont kommer snart att bli gradvis bättre :)

Svar på tråden De numera utspridda mammornas tråd 4