Inlägg från: Siabellon |Visa alla inlägg
  • Siabellon

Odd Molly tråd för oss inbitna

Bina skrev 2009-05-23 23:38:45 följande:
    Siabellon.. jag fortsätter tjata om mina haight pants.. upplever du det som om de töjer sig när du haft dem en stund? (jag försöker göra en bedömning om jag kan gå ner en storlek )
    Svårt! Jag har ju 2 på alla mina och jag vet att när jag köpte de svarta så tyckte jag först att de var aningens trånga, nåt jag inte tycker längre. Så kanske töjer de sig iaf. Prova mindre strl o känns det jättetajt kan du kanske retunera?
  • Siabellon
    Bina skrev 2009-05-24 20:25:33 följande:
    Hallå.. är det någon som har span på en 9th sweater - dark powder stl4? Jag har sökt i alla svenska onlinebutiker och får väl börja ringa irl-butiker kanske?
    Vad lustigt, idag när jag var på köpcentret här i stan mötte jag en tjej med just en sån, Man hajjar ju till lite när man ser ett OMplagg på nån och just den färgen var verkligen skitfin.

Har du kollat de danska sidorna?
  • Siabellon
    Pokergirl skrev 2009-05-24 22:24:43 följande:
    Bina: Den fanns iaf i OM-butiken härom veckan. Annars finns den hos D&D här i Umeå, men jag vet inte om dom skickar. Jag skulle kunna shoppa åt dig om du vill. Siabellon: Nu har jag kollat massa plagg här i Umeå, inget av dom hade vita blad i tagsen, inte luktade dom ngt heller, mkt märkligt! Jag passade på att handla en t-shirt idag, kunde inte hålla mig till rean!
    Men gud vad gulligt av dig!! Tusen tack!
    Ja, jag är mycket sugen på att skicka iväg tröjan och tagsen till OM huvudkontor o fråga om äktheten.

Hur är tshirtarna i strl? Jg har kollat in hate hate med rosen både i vit o almost black men aldrig kommit mig för........
    Håller just nu på att välja vilken färg jag ska köpa på Terryhooden. Valde förut mellan blå o turkos men så såg jag en i grönt på tradera där den var fotad "privat" om ni fattar o den var så snygg! (är sjukt svag för grönt.......)
    Som jag velar fram o tillbaka hinner de nog ta slut varenda en..
  • Siabellon

Alltså, det är nog jag som döpt den lite själv till Terryhood då den ingår i samma frottéserie som Terrysarna. här har du en länk till en på SidandSally

www.sidandsally.com/system/search/product.asp

Jag har mailat O.Ms kontor nu om mitt lilla köp, får se vad de säger.

Bina: vilken lycka! Snart kan du sälja hela kollektionen -09 helt själv va? (hoppas du fattar att jag skojar lite!)

Vad tar butikerna för att skicka hem när du köper så där? 150 fr OddMollys egen butik har jag för mig, är det lika överlag eller?

Vilken färg ska jag köpa nu då? blå, grön eller turkos? Är mest inne på blå, tror jag. Eller mest turkos. nä, grön! Nä blå....ÄH! Hjälp mig!

• Siabellon
    Pokergirl skrev 2009-05-25 21:24:27 följande:
    Siabellon: Den är superfin i grönt tycker jag.
    Men eller hur! Har du sett den irl också? jag har bara sett den på nätet....
  • Siabellon

jo, det är ju så. men ibland är det kul att vara lite mer crazy..... Tänker att jag ska ha den över bikinin typ när vi är på Rhodos o så. Sen hemma som morgonrock/mysjacka. ska kolla runt lite, är ju lite sugen på plyschvarianten men jag kan aldrig bestämma mig!

• Siabellon
    Pokergirl skrev 2009-05-25 21:47:11 följande:
    Bina: Fast hösten bär ju något positivt med sig också, höstkollektionen!
    Haha, här har vi en med halvfulla glas, det hör jag det!
    (nuhar jag fegat ur o lagt en turkos i varukorgen på SidandSally, blå fanns bara i XL o det blir nog aningen s stort. Grön blir jag så osäker på fast jag tycker den är skitfin. DRYYYGT!)
  • Siabellon
    Pokergirl skrev 2009-05-26 12:35:07 följande:
    Jag brukar bli lite skeptisk när en säljare på tradera inte skriver ut om de har haft butik men har flera av samma modell eller olika storlekar ute samtidigt. Känns trist att riskera köpa kopior då det ändå är så pass dyra kläder på Tradera. Skulle vara bra om vi tillsammans kunde lista säljare med butiksanknytning, känner ni till några? Siabellon: Har säljaren sagt vilken butik hon har?
    Tjing! känns som evigheter jag var in här fast det var igår kväll.......
    Nä, det enda säljaren skrev var att hon fick kläderna fr en butik som hade OM som leverantör o om det var nåt mystiskt med plaggen så var det OM som har nåt fuffens för sig!

JAg handlade ju ett par jeans av guccebutiksinnehavaren förut thkal var det tror jag. den enda jag känner till. eller jo föresten, för länge sen handlade jag av en tjej uppåt i landet som har butik/känner nån. det upptäckte jag när koftan kom hem för hon hade skickat med ett visitkort fr affären. Ska kolla upp namnet, men har inte sett hennes alias ute på länge.

har inte fått svar fr huvudkontoret ang min kopiafråga än men tröjan ligger påsen igen så den inte förlorar den "mystiska" doften. Påsen hörde föresten inte ihop med tröjan såg jag, det hade legat en klänning i strl 2 i den.....
  • Siabellon
    Bina skrev 2009-05-26 19:49:26 följande:
    Siabellon.. idag kom ett par almost black haight pants.. de funkar perfa! tack för att jag fick bolla med dig om dem! Hoppas du får svar från OM snart!
    Åh, vad kul! Bra att man kan hjälpa till!
    Tror ni det blev nån beställning gjord i går då? Nä, lillkillen vaknade så jag somnade bredvid honom. Sen har jag inte hunnit kolla under dagen men har funderat o jag vill nog ha en blå iaf......men jag ska kolla i vår lilla lilla butik med det lilla lilla odd mollyutbudet först. hade ju tur med haightisarna. Annars säljer en affär i grannstan också OM,
  • Siabellon
    Höst06 skrev 2009-05-26 20:22:39 följande:
    Här måste jag ju bara vara med! Älskar OM och har en hel del plagg. Fick idag hem Makeout dress i rosa, såå himla fin! Någon som vet var det finns Lovely Knit i marint eller turkost kvar i stl 1?? Säkert en omöjlighet men det skadar ju inte att fråga...
    Hej hej!

Har du kollat country-dreams? de har ju 15% rabatt också just nu! Prova vettja!

Bina:tack för att du håller tummarna. det kan behövas. nåt annat som skulle behövas är mer pengar........betalade just räkningarna o är man hemmafru/lyxhustru/hemmamamma som sitter hela dagarna o webshoppar går "lönen" snabbt åt. Men en hood ska jag nog skrapa ihop pengar till iaf.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna