Inlägg från: Audrey Will |Visa alla inlägg
  • Audrey Will

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hej Tjejer!

Jag hängde lite i förra OM-tråden, men pga halvtaskig budget denna månad har det "bara" blivit en "A tribute to the ordinary T-shirt". Supernöjd dock!

Nu laddar jag inför en lite större shoppingrunda snart, och är så sugen på "Livealot" blusen, och jag ser att du köpt en sån Bina! Får jag fråga dig hur längden är? Hur lång är du och hur långt räcker den dig? Jag är 1.78 och är lite orolig att modellen är för kort för mig.
    Supertacksam för svar!

• Audrey Will

Powerpuff - supertack! OK jag är ju lite längre än dig, men har liten byst, så kanske längden funkar ändå. Ska definitivt satsa på en snygg underklänning - perfekt sätt att "förlänga" blusarna på när man är lång! Har bara en av Odd Mollys äldre underklänningar, men den är helt i bomull, och lite stel, och faller inte så snyggt under tunna blusar.
    Bina - tack ändå!

Är även grymt sugen på Agnetha overallen - jisses vad mysig den ser ut! Fast blir väl mest som mysdress på hemmaplan, och då känns den lite dyr. Hittar inte den på så många webshoppar längre, känns som dom sålt slut!

• Audrey Will
    Puffig Pingla skrev 2009-06-08 22:07:29 följande:
    Åh, jag såg overallen någonstans på webben idag. Den var på rea oxå Vilken strl är du ute efter om jag skulle snubbla på den igen?Har minne som en guppi så jag kan inte komma på var jag såg den men det kommer nog tillbaka. Garvade iaf åt tanken på mig själv i en sådan; mer Inga Gill än Agnetha
    Inga Gill! Hahaha!! Varför är det så lätt att föreställa sig henne i den? (stör mig lite)

Jag är isf ute efter 3:a tror jag.. almost black. Hittar bara rosa på Bubbleroom. Kunde svurit på att Sid and Sally hade den svarta för ett par dagar sen. Ja snälla hojta om du ser den!
  • Audrey Will

Håller med om att Berrydressen är underbar. Såg den i nutik för ett litet tag sen och den är verkligen vacker.
    Jag är även väldigt sugen på denna:

oddmolly.com/collections/summer09

Men oj vad dyr den är, brukar ligga runt 2.200 har jag för mig. Saftig för ett linne!

• Audrey Will

Ah - gick inte att länka. Letar annan länk...

• Audrey Will

Ok, intressant.. Jo, den ser lite "höftig ut". Den finns i en butik 3 mil härifrån, får nog dit och prova. Dock hade jag nästan lovat mig själv att sluta köpa vita OM-plagg. Köpte Superfrilled Blouse i chalk nyligen och fick såklart nån matfäck på den direkt som inte går väck. *sur* Fr.o.m nu ska jag använda hakklapp när jag har Odd Molly på och äter.

• Audrey Will

Ja det är så tvärtypiskt.. Jag har provat både Yes diskmedel och nåt "Ta Bort" spray.. Ska prova Vanish också, men nu lär jag väl har tvättat in fläcken ordentligt, den lär sitta som sten! Men absolut, den får rulla med ändå! Får leta upp en gigantisk brosch Eller en sån där rosett de sätter på hästar när de vinner hopptävlingar!

• Audrey Will
    Puffig Pingla skrev 2009-06-09 23:09:28 följande:
    Kör mitt trick - scarf/sjal som strategiskt täcker fläcken. Lite beroende på var den sitter förstås.
    Ja precis, tack för tipset! Ska även prova galltvål, aldrig testat. Har du testat det på redan tvättade fläckar, eller bara på "nya" fläckar?
  • Audrey Will
    det kan man kalla ODD
    En smula kanske
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna