Inlägg från: Audrey Will |Visa alla inlägg
  • Audrey Will

Odd Molly tråd för oss inbitna

Sara Mia - Det rosa linnet var verkligen urfint! Måste kika på Lindex här imorrn och kolla om det finns!

Imorgon hoppas jag min Grandma's Rose kommer! Åh vad jag längtar..

• Audrey Will
    Mamma2001 skrev 2009-07-27 18:39:33 följande:
    Vad tyst det varit här i tråden idag!? Kanske alla är ute och njuter av sin semester eller är tillbaka på jobbet? Idag var första dagen för mig på jobbet efter en skön semester! Jag satt och funderade på detta idag:När vart ni fast för märket Odd Molly?Från vilken kollektion började ni handla?
    Ja vilken stiltje det var här idag!

Jag började upptäckte OM och började shoppa så smått från Vive la Difference kollektionen, som jag fortfarande är väldigt svag för, när plagg dyker upp på T. Tycker även det är den finaste loggan de haft, med den söta älvan. Budade hem en t-shirt på T för ca 2 år sen med just den älvan i stort tryck på framsidan, och det är ff min absoluta favvis t-shirt, trots at den nu börjar bli urtvättad. Jag har aldrig sett den någon annanstans eller på någon annan - den känns väldigt vintage!
  • Audrey Will
    Innerjoin skrev 2009-07-27 19:29:55 följande:
    Är det bara jag som stör mig på att det står varumärkesnamnet (dvs Odd Molly) med stooora bokstäver på ryggen på Grandmas och Tenfolden (bumullsvarianten)? Jag tvekar att köpa just därför....Känns lite "too much" att göra reklam så....eller att folk tror att jag tror att jag "är något" ...eller är jag megafånig?
    Kan hålla med om det. Hade räckt med den lilla loggan i nederkant, helt klart.
  • Audrey Will
    Kajsan skrev 2009-07-27 19:53:38 följande:
    Spännande! Jag har ett paket från Odd Molly som väntar på posten, de ska ju skicka mig nån plåster på såret gåva för att jag råkat ut för Country Dreams .
    Kul! Hade de inte sagt de skulle skicka dig något från hudvårdsserien, eller minns jag snett nu igen?
  • Audrey Will
    Innerjoin skrev 2009-07-31 22:20:06 följande:
    Nej, om du tittar på sidan jag länkat till så är engelska strl i jämna nr alltså 8,10, 12,14,16 osv Det står att 38 är 12 (det kan ju vara OM strl 2?) och att 40 är 14, men man tycker ju att strl 3 borde vara 42, eller? Usch vad dumt, och velar jag för länge tar de säkert sluuuut.
    Engelska storlekar funkar ju generellt som:
    8 - XS
    10 - S
    12 - M
    14 - L
    16 - XL

Jag är rätt säker på att deras 10 motsvarar OM 1 och 12 motsvarar OM 2. Maila och fråga dom vilken OM-storlek de motsvarar om du vill vara 100% säker!
  • Audrey Will

Godkväll förresten Har varit bortrest 3 dagar, igen, och kämpar förtvivlat att läsa ikapp
    Har fått min Grandmas Rose storlek 1 och den funkar helt klart bättre över axlarna än min 2:a gör. Så fin är den! Jag vidhåller dock ff att grandmas sitter snyggare på lite fylligare kroppar än min, men nu blir det inte bättre än såhär på mig

Soo Juicy var tråååkigt att Livealoten var i dåligt skick! Skönt att säljaren svarade snabbt, hoppas ni kommer fram till en bra lösning.

*läser vidare*

• Audrey Will
    freemind skrev 2009-08-11 23:28:37 följande:
    www.country-dreams.se/Har släppt höstkollektionen nu. Själv vill jag nog inte handla därifrån.... men det betyder nog att fler butiker släpper imorgon
    Jag hittar bara ett nytt plagg i webbutiken.. ser ni fler?
  • Audrey Will

Gokväll förresten Kul att Fall Collection verkar vara på intågande, spännande!

Tråkigt att läsa att ett par av er blivit lurade på T. Själv handlar jag ff en hel på T, men håller mig faktiskt till begagnade plagg, de känns säkrare. Kopiorna krängs nog i princip alltid med tags. Plaggen som har kopievarning undviker jag som pesten, oavsett hur fantastisk säljaren verkar. Vill jag ha dom är det bara nätbutiker/fysiska butiker som gäller.

Mitt senaste köp förresten var en Lovely Knit bomull i rosa - underbar! Rekommenderas varmt till er som inte redan har den!

• Audrey Will

Frusna flickan skrev 2009-08-13 09:50:21 följande:

Det är några slags papper, som en binda typ fast tunnare och för armhålan som man kan ha för att skydda kavajer och andra plagg som inte kan tvättas så ofta. Liksom en binda fästs den plagget och ej på huden `*asg fck genast roliga minnen från mellanstadiet då jag och en kompis skulle prova trosskydd. Hon satte sin med klistret på m...n Ber om ursäkt om jag var ofin men oskyldiga misstag från 11-årsåldern måste man väl kunna bjuda på?
    Hahaha!

Fortfarande inget höstnytt förresten? Vad lockande det är att bränna av en preorder på ButikCha.. men det lär man väl ångra när det svenska släpps.
  • Audrey Will
    Mrs skrev 2009-08-13 13:25:37 följande:
    Hej :)Får man fråga här, tänkte lite att ni ju säkert vet.........Jag handlar något enstaka Odd molly plagg i bland när plånboken tillåter, liiitesent så har jag nu blivit kär i denna :oddmolly.com/collections/fall09&page...#1Verkar helt slut ?? I alla fall i en 4:a ?? *snyft*Står även att den är liten i storleken, någon i storlek 42 som provat och brukar ha en 3:a i annat ? Kanske går det inte ens att ha en 4:a även om det skulle finnas ?Hoppas lite för jag lär ju inte hitta nån.....;)Gillar inte de andra färgerna eller mönstrena lika mycket, bara denna....*drömmer*.Hoppas det är ok att fråga och att nån kan svara ? Tack på förhand :)
    Hej!

Den klänningen har jag, och den är liten i storlek. Har du 3 normalt behöver du 4 i denna. Den är slut i de större storlekarna i alla svenska webshops jag sett. Kanske går den att hitta på någon utländsk shop. Har även sett den på T, fast då till överpris.
    Lycka till och hoppas du hittar den! (Man brukar lyckas till slut )
  • Audrey Will
    Audrey Will skrev 2009-08-13 14:06:10 följande:
    Hej! Den klänningen har jag, och den är liten i storlek. Har du 3 normalt behöver du 4 i denna. Den är slut i de större storlekarna i alla svenska webshops jag sett. Kanske går den att hitta på någon utländsk shop. Har även sett den på T, fast då till överpris.Lycka till och hoppas du hittar den! (Man brukar lyckas till slut )
    Vet förresten inte om den kan tänkas finnas kvar i någon fysisk butik. (Jag bor f.n ute på vischan och har bara koll på webshopsen)
    Kanske någon av Stockholmsbrudarna här i tråden vet om den finns i nån av de större butikerna borta i Fjollträsk ?
  • Audrey Will
    Snova skrev 2009-08-13 23:18:50 följande:
    Okej, tack! Bara att hålla koll antar jag. Sprang benen efter mig förra året efter en blå som jag till slut hittade på Tradera. Vill nu ha en svart. Eller gråartad antar jag att den är. Har inte ens sett den? Nån som vet vilken site som har bild?
    Har inte heller sett den på bild, och den finns inte med på Odd Mollys hemsida under Fall collection. På Butik Cha har de bild på den blå och sen skrivit "Black" under, det är det närmsta jag kommit
  • Audrey Will
    Snova skrev 2009-08-13 23:18:50 följande:
    Okej, tack! Bara att hålla koll antar jag. Sprang benen efter mig förra året efter en blå som jag till slut hittade på Tradera. Vill nu ha en svart. Eller gråartad antar jag att den är. Har inte ens sett den? Nån som vet vilken site som har bild?
    Hur är den i storlek förresten?
  • Audrey Will

Nu har Ajabaja släppt en del, men det var inte mycket!

• Audrey Will
    jompa skrev 2009-08-14 18:55:31 följande:
    De håller på just nu för det kommer nytt hela tiden Varje gång jag ska byta sida så är det fler plagg.
    Haha! Ja nu har dom 6 sidor, nyss var det bara en!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna