Inlägg från: Audrey Will |Visa alla inlägg
  • Audrey Will

Odd Molly tråd för oss inbitna

Kajsan skrev 2009-07-02 17:12:18 följande:
    Jag har ringt och pratat in meddelande, och mejlat kanske 6 gånger.Samt att kreditor har mejlat henne men hon svarar inte dem heller.
    Helt sanslöst dåligt. Har du kontaktat Odd Mollys HK?
  • Audrey Will
    Siabellon skrev 2009-07-02 20:12:09 följande:
    Den här menar du?4.bp.blogspot.com/_iCIoI1V6Mr4/Sj0vGoRaX tI/AAAAAAAAAFQ/0GG3N1RbQDY/s1600-h/underbaring.jpgDen skulle jag kunna dö för nästan........har hört andra veckan i juli. men denna klänning först till vinterkollektionen....*suck* hoppas ryktet inte stämmer. Vill ha NU!Bra att du skriver och berättar för HK. De ska veta hur saker och ting sköts. När jag skrev ett positivt mail t CD fick jag svar direkt........tråkigt om det är så den siten funkar...
    Snälla försök länka igen, är nyfiken!

Kajsan, bra du mailade OM! Vill minnas CD kommer ta en av de största kollektionerna nu i juli, man undrar om OM vill att en av deras största web-återförsäljare bemöter sina kunder såhär! You're Erin Brokovich!!
  • Audrey Will
    Siabellon skrev 2009-07-02 21:15:49 följande:
    jag ska ha en 3a! kosta vad det kosta vill! jag använder klänning rätt ofta o sitter den bra kan jag betala. får väl sälja av en massa skit om inte annat.fick just en kommentar av min make som undrar om det är nåt Mollyplagg jag behöver. VA?! Behöver! kan man INTE behöva ett mollyplagg?jag som skulle fixa käk o packa.......nu måste jag snoka runt på reorna.....
    "Är det nåt Mollyplagg du behöver.." Blir tårögd! Var har du köpt han?
  • Audrey Will
    sockertopp skrev 2009-07-02 23:34:42 följande:
    Jag är nog en av dem som tyvärr gått på niten och lagt bud på en Odd Molly kofta på trader som jag vunnit och nu misstänker är fejk. Jag har inte betalat den ännu och står i valet och kvalet hur jag skall göra. Det gick lite väl fort när jag la budet och sedan tittade jag på övriga försäljningar som säljaren hade samt omdömena. Jag har mailat säljaren i efterhand ochh bett att hon skall bekräfta att den är äkta, vilket hon nu gjort.Finns ODD MOLLY 506 Tenfold Knit Jacket i både en bomulls version och i en lamulls version?Vad tror ni om detta, är den äkta eller ej?www.tradera.com/auction/auction.asp för snabbt svar.
    Jo materialet stämmer iofs. Men säljaren verkar ju ha en uppsjö av designer kopior, alla de solglasögonen och väskorna är ju knappast äkta. Jag hade aldrig budat på hennes grejer om jag säjer så, och jag förstår du känner dig osäker. Svårt att råda någon annan om vad som borde göras, men jag hade hellre tagit ett neg omdöme än slängt 1000 kr på något som känns fake.
  • Audrey Will
    malinoski skrev 2009-07-03 08:24:52 följande:
    Hur skulle förresten ni göra?Jag är ju självklart sugen på att ge ett negativt omdöme.Men då kommer väl hon alla gånger ge mig ett negativt också.Är det värt det?
    Jag tycker absolut det är värt ett neg, även om du antagligen får ett tillbaka.. Att betala en sån dyr peng för en trasig fake klänning är inte ok! Vill gärna veta vem säljaren är och vilken klänning det var?
  • Audrey Will
    SooJuicy skrev 2009-07-03 08:05:40 följande:
    Mmmm, vill verkligen not ha en fejk öven om priser skulle va en hundring.
    Fick mail av henne och svarade såhär:
    Hej xxxxxxx !
    Jag förstår inte riktigt vad detta handlar om eller vad det är du försöker beskylla mig för.Men för att inte göra något stort av detta så vill du inte fullfölja affären så är det inga som helst problem utan jag tackar för att du medelade mig detta. Mvh xxxxx

Lågmält svar av säljare som uppenbarligen inte vill få problem med att hon säljer fake.
    Verkligen ett "Sopa under mattan"-svar.. Då slapp du undan iaf.. Nog inte mycket mer att göra nu då varesig Tradera el. Odd Molly verkar ta några krafttag mot dessa försäljare.
  • Audrey Will
    Ja, får kanske ta den smällen..Klänningen var dock bara trasig och inte fake (vad jag vet).Har mailat henne igen för vill ändå ge henne en sista chans till innan jag går ut med vem hon är.. (fast jag lär väl inte få något svar)
    Aha.. jag fattade som att den var fake. Ja då handlar det väl mer om en säljare med taskig objektsbeskrivning. Hon har väl antagligen inte ens synat den själv. Ska till mer än 1 användning för att en OM-klänning ska spricka i sömmarna, om den nu är äkta.
  • Audrey Will
    sister82 skrev 2009-07-03 09:13:30 följande:
    Hej! Jag är ny här inne. Jag har funderingar på att sälja en oddmolly kofta. Köpte den och har användt den 1 gång! Känns lite dumt att bara ha den i garderoben. Den är i storlek 0, är orange, med knyt i midjan. Lovely knit heter den om jag inte minns helt fel. Jag betalade nog ca 1300 kr för denna.
    Det är inte tillåtet att försöka sälja plagg här i tråden, men prova lägg ut den på Tradera eller Blocket! Lycka till.
    malinoski skrev 2009-07-03 09:43:58 följande:
    Appropå Tradera.. vad dött det verkar vara där nu - ser ju ut som att man kan göra värsta fynden! Verkar som att majoriteten redan har gått på semester. (även av döma av aktiviteten här inne den här morgonen - men nu ska jag sluta babbla och försöka jobba lite också..)
    Verkligen dött på Tradera, oj vad få nya auktioner som läggs upp!
  • Audrey Will
    freemind skrev 2009-07-03 12:33:24 följande:
    Det måste ju vara så att reservationspriset inte uppnåddes, auktion tog slut utan vinnande bud och aktiverades igen (man kan ju välja att auktionen aktiveras igen om man ej får något säljande bud). Säljaren var inte smart nog att gå in och ta bort auktionen när den avslutades.Den är jättesnygg, men på oss med stor byst sitter den dåligt :(
    Sitter inte bra på oss plankor heller Hur ska man vara skapt för den klänningen egentligen? Jag sålde min.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna