Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

Jag har en 4 continent på mig idag. http://minmolly.bloggagratis.se/ bild finnes i bloggen. Jag känner mig inte gravid i den som jag gör i en make out dress Funderar faktiskt på att sälja den men nu när dte finns mängder med kopior på den känns det sådär

• Stargirl
    jompa skrev 2009-07-25 11:15:37 följande:
    Du får köpa en ny Eller de kanske inte görs längre (dålig koll)Denna var den första jag fastnade för och nu äntligen hittade jag en i min stl, längtar nu efter mitt paket.
    Jo den görs fortfarande. Minns inte i vilka färger den kommer i till hösten. Kanske en rosa
  • Stargirl
    SooJuicy skrev 2009-07-25 11:22:40 följande:
    Instämmer och bra formulerat!  Läste inläggen igår men struntade i att skriva når för va för trött och kände att jag inte kunde formulera mig på nåt bra sätt En annan sak som anonymus skriver att om bra tillverkas i Kina stämmer inte heller utan de tillverkas i flera olika asiatiska och även europeiska läder, som Portugal, Marocko, Indien mm mm och när det står made in china på dessa och andra kvalitetsmärken är inte kvaliteten dålig självklart inte! Det är kopiemarknaden som är tillverkat på heeelt annat sätt, i andra små lokaler, andra personer, anndra material, andra arbetsförhållanden, åldrar osv.
    Att ngt tillverkas i Kina är inte längre en stämpel på dålig kvalitet. Fler och fler företag som haft fabriker på andra ställen öppnar just i Kina pga att mycket av delarna till den sluliga varan tillverkas där. Då kan man sänka kostnaderna genom kortare leveranser av delarna. Men indien och maroco är ju kända för att tillverka mycket textiler så i en sådan textilbranch är det säkert bra länder att tillverka i. Sen så garderar sig många då det kan hända saker som inbördeskrig och naturkatastrofer.
  • Stargirl

En liten historia om personalen på LV. De drar jul lotterier varje jul. Det är varor ur deras sortimen som är andrahands sortering. En reva eller liknande i fodret. Har man tur så kan man vinna en reseväska och har man "otur" så vinner man en nyckelring. Men personalen förbinder sig till att inte sälja dessa varor vidare.
    Detta är inte personal i fabrikerna utan på huvudkontoret samt butikspersonal (detta är inte i Sverige så vet ej om de har sådant)
    Personalen får inte köpa varor med stor rabatt hos LV, de får 15% på det mesta vilket inte är ofantligt mycket och man kan inte tjäna pengar på det. I fabrikerna så är det stenkoll så inget kommer utanför fabrikens dörrar innan det packats och skickats och kvalitetsmärkts i Paris.

• Stargirl
    Bambiblogg skrev 2009-07-25 15:46:14 följande:
    Nej, jag har tyvärr inte sparat det och nu svarar hon inte alls på mina mail. Förut så var hon snabb med att svara. Men jag kanske ska ta och ringa henne. Så tråkigt att det är fler OMbutiker med kass service
    Hojta till så kan jag varna i trådstarten.
  • Stargirl

Jag har jätte svårt för OM´s kjolar. Tycker en vid blus och en kjol får mig att se tjock ut. Men när jag ser andra med sådana kombinationer så är det ju jättefint. Vilken är den bästa modellen av kjol att börja med om man är osäker? Tips?

• Stargirl
    nick name skrev 2009-07-25 17:05:10 följande:
    Jag känner samma inför min make out-dress - jag vill sälja den för att jag ser gravid ut i den, men tvekar i och med kopiorna. Dock såg jag hur man kan minska putmagen - man kan knyta ett brett band/scarf/bälte precis under bysten; som här:malenami.com/midsommar/#content
    SMART, ska leta reda på ngt som passar i färgerna. Det är verkligen synd för just den klänningen var det första jag fastnade för i hela kollektionen....
    Då kanske jag inte behöver sälja heller.
  • Stargirl
    Siabellon skrev 2009-07-25 17:43:20 följande:
    Hej du!! Alltså, jag skulle ha nåt enkelt och enfärgat upptill. Men det är jag det, jag har lite svårt för vida grejor både uppe o nere. Lika med mönster och så också. Fint på andra: kolla tex Ina som har skitsnygg kombo på nya höstkjolen o livealot.Ett enkelt linne med lite spets i halskanten, typp Rosemundes. o ev en liten kofta om vädret är ostadigt.--------------------------------------------Det fortsätter droppa in kommentarer om piratkopior i mitt inlägg på bloggen. Varje gång tänker jag att jag ska skita i det, samtidigt blir jag så förvirrad över vad de/denne vill åstadkomma. Ena stunden hånar pers nästan oss för att vi är så dumma som köper dyra plagg som kostar 5-10dollar att tillverka o desutom i usla arbetsförhållanden. I nästa mening berättar hon att hon också använder Odd Mollys plagg! vad ska man tro eg???
    Men allt kostar ju lite att tillverka och mycket att köpa. Ett par NIKE skor kostar typ 2 $ i de populäraste modellerna. För att ett företag ska gå runt ska de sälja mycket och tillverka för lite. Stora inköp av material leder till låga priser osv...... *suck*
    Arbetsförhållanderna.....hur ska vi veta hur arbestförhållanderna är för kaffebönorna vi dricker i kaffet eller de som plockar våra bananer? Hur vet vi vem som syr HM kläderna eller hur den persoaneln mår? Lika lite som vi vet om Odd Molly. Om man är fare trade ut i finger spetsarna så får man kritisera. Annars bör man hålla käft.
  • Stargirl
    elma skrev 2009-07-26 13:15:56 följande:
    tack för hjälpen alla med tips var jag kan hitta klänningen. Fått napp på en på annons på en full emb lace dress i färgen chalk, nypris 3199:- och hon vill 2000:-. Det är helt ok va? försöker motivera mitt inköp. Mitt lilla dilemma är att jag beställt den gröna full emb lace dressen från Idyll i stl 2 för det var vad hon hade kvar, men jag är rädd att den är för stor och jag vill inte sy in den själv!!! Jag får väl sälja den om det skulle vara så. Eller så kan jag behålla båda, en mindre chalk och en lite större grön....
    Det låter ju helt ok!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna