One skrev 2009-07-08 10:37:26 följande:
Ser att det är fler som har sett att en säljare på Tradera lagt ut plagg från Höstkollektionen! Jag såg det nu (är lite seg ibland) men får de göra så? Och är det jättefejk??Det är ju knappt så nätbutikerna lägger ut något innan för förbokning så hur kan en säljare på Tradera lägga ut något nu?? Om det inte är något skumt..? Ni kanske vet om säljaren är seriös, annars borde man kanske vbf till odd molly? Om de nu bryr sig....börjar undra mer och mer...Skulle vilja lyfta en sak till här som många kanske tycker är lite känsligt. Bina pratade om det tidigare, iaf på sin blogg!, och det är kvaliteten. På mollys hemsida står det ju att de vill ha kvalitet. Men jag syr mycket själv och blir naturligtvis lite kräsen, men plagg som kostar så mycket som Mollys borde hålla bättre kvalitet i sömmar och detaljer. Jag tittade på en blus häromdagen och jämförde den med ett vanligt hmplagg och hm´s plagg var bättre sytt!!!! Säger en hel del...! Missförstå mig inte, jag tycker jätte jättemycket om OM men det är ju skandal om de börjar tumma på kvaliteten..Bina, ang din klänning, lämna in till skräddare om du vill behålla plagget, men jag tror att det kommer att spricka på fler ställen, tyvärr. Jag har en spoiler som efter 3 timmars användning drar sig i sömmen mitt fram mellan bysten...mycket trist. Och det är inte så att den är för liten/jag är för stor... Tänkte sätta mig med lite lim och förstärka sömmen.Men det är lite knas, tror det beror på modellen: söm mitt fram är kanske inte så himla smart? Ett utsatt ställe...och det ser verkligen ut som om de använt fel tråd eller felaktigt nål...Synd om spoilers:na de är ju outstanding i o m att de är så vackra...man kanske skull sy en egen? Annars sitter jag mest och dregglar över höstens plagg och hoppas att mitt drömplagg inte släpps när jag inte har tillgång till internet...Tycker egentligen att de släpper den lite tidigt? Höst i augusti? Kul att se, men i slutet av augusti känns mer naturligt!Vad långt det blev, och lite lätt klagigt...ursäkta mig, men som sagt, missförstå mig inte, jag älskar odd mollys kläder...
Jag tror inte de är fejk. Men hade som sagt varit intressant att veta vem säljaren är och hur hon kommit över plaggen. Antagligen webshopägare, i objektsbeskrivningen får man ju flera storleksval på de flesta plaggen. Men jag undrar också vad Odd Molly HK hade tyckt om det...?