Inlägg från: Audrey Will |Visa alla inlägg
  • Audrey Will

Odd Molly tråd för oss inbitna

Jag vågar knappt sia om Tradera säljare längre, det blir så lätt fel. Allt jag säjer är att har man en neg magkänsla och inte får den information man efterfrågar hade jag låtit bli att buda. Det handlar om för mycket pengar, iaf för mig.

• Audrey Will
    pumbalumba skrev 2009-07-06 11:38:12 följande:
    Ska sätta mig och ringa runt till olika butiker som säljer OM, i jakten på en Grandma's och Crochet, Lovely knit. Vet någon ungefär vad de kostade till fullpris?
    Grandma's låg på 2.099 nypris. (Lovely Knit Crochet 1.799 tror jag)
  • Audrey Will
    Bina skrev 2009-07-06 13:43:42 följande:
    Åh och jag som ropade hem en så fin Ignorance dress på Tradera - så kom den idag.. superfin i tyget men sömmarna är helt töjda bak på ryggen i sidentyget usch vad ledsen jag blev - nu måste jag maila till säljaren och jag hoppas inte det blir några problem.
    Neej vad tråkigt!! Hoppas säljaren är samarbetsvillig!

PPP - Me like your blog! Kul att få se iaf halva dig
    Ugglan71 skrev 2009-07-06 15:06:39 följande:
    Gud vad kul att hitta hit. Älskar deras kläder. Längtar så till hösten. Ska sälja av ett par plagg så man kan köpa nytt. Har inte sålt på ett tag på tradera. Är det verkligen så allvarligt med kopiorna? Känns att det blir mer hysteriskt att sälja om ingen vågar bjuda. Har endel plagg från de äldre kollektionerna bla veranda coat... Hur gör man om man får frågor från köpare om det är äkta. Har ju inte kvitton kvar på odd molly jag köpte för fler år sedan. Har visserligen alla tags...Mitt senaste köp är rena fyndet från Folkart en röd/rosa temptation tank för 750 kr och en fantastisk halsduk från havenstockholm. Väntar på att de ska komma...
    Åh jag köpte samma Temptation Tank i lördags, den är underbar!
  • Audrey Will
    Puffig Pingla skrev 2009-07-06 15:36:45 följande:
    Japp! Tackar. Notera den snygga positionen som nog drog av 15kg på bilden .
    *övar själv framför spegeln*
  • Audrey Will
    Milliemolly skrev 2009-07-06 21:07:39 följande:
    Ang kopior! Jag maialde en säljare på Tradera som hade ett antal nya plagg ute, inga egna bilder och väldigt låga priser. Se svaret jag fick nedan: Vad tror ni om det? Då borde ju flera fabriksarbetande kineser gå klädda i Mollykläder i Kina. Alla har ju inte bekanta eller internet HejTack för ditt mail. Odd Molly kläderna som jag säljer är inte fejkade. Anledningen till varför jag säljer så många är för att jag har kontakter. Det är min systers man som har vänner i olika fabriker i Kina och en av de är just den fabriken som tillverkar Odd Molly orginalen (ja, Odd Molly tillverkas i Kina). Personalen i fabriken får då och då en del kläder som bonus för hårt arbete och de säljer självklart kläderna vidare. Just dessa kläder som jag har är en gåva som jag fått av min systers mans vän som själv köper och säljer kläderna från denna fabrik. Angående kvalitén på Odd Molly kläderna som jag har så är de helt nya & oanvändna men jag vet självklart inte om de eventuellt kan vara andra sortering, ha mindre skönhetsfel osv. Men vad jag vet så är detta en mycket liten risk då de ser mycket bra ut och håller en god kvalité. Dessutom så säljer jag för så låga priser så det kompenserar ju för detta om det nu skulle inträffa, men som sagt så är detta tveksamt att det skulle inträffa. Anledningen till att jag inte har egna bilder är för att jag inte har en kamera så jag var tvungen att låna bilderna från en annan säljare (som självklart godkände detta först). Och den långa leveranstiden som jag har angett är för att jag ofta är på resande fot så jag vet aldrig när jag kommer att vara hemma i tid för att skicka iväg paketen så därför har jag garderat mig själv genom att ange lång leveranstid så att mina köpare inte ska bli besvikna. Jag har nu sålt slut på alla de sista Odd Molly klänningarna som jag hade på annat håll så därför var jag tvungen att avsluta de auktionerna som jag hade ute på Tradera.Tills sist så vill jag bara tillägga att jag är en mycket seriös säljare, du kan se på mina tidigare omdömen att jag har en hel del mycket nöjda kunder som har fått sina vinster i god tid och aldrig ens klagat det minsta. Jag tycker att det är extremt tråkigt av dig, och alla andra därute, som bara vill förstöra för mig (och andra säljare) genom att hota mig att stänga ner mitt konto och göra anmälningar till Tradera. Ni slösar bara er tid och jag tror ärligt talat att ni har alldeles för mycket tid över för struntsaker. Ta inte illa upp men litar ni inte på mig som säljare och känner er osäkra att handla på Tradera så varför handlar ni inte via nätbutik eller vanlig butik istället? Det finns ju en massa Odd Molly plagg därute som ni kan köpa på annat håll. Jag önskar er en trevlig dag & hoppas att detta mail svarade på alla era funderingar.
    Det där var det roligaste jag läst på länge.. Snälla inboxa mig med, tack!
  • Audrey Will

Nu tänker jag svära.. Fan att jag inte har 10.000 som ligger och skräpar nu när Höstkollektionen snart släpps! Jag blir ju sjuk av att titta på alla underbara plagg! De nyupplagda auktionerna på Tradera är ju helt underbara, men hade velat veta vem säljaren är. På en annan av hennes andra auktioner (ej nya kollektionen) står "leverans 10 dagar". Sånt blir jag lite nervös på..

• Audrey Will
    One skrev 2009-07-08 10:37:26 följande:
    Ser att det är fler som har sett att en säljare på Tradera lagt ut plagg från Höstkollektionen! Jag såg det nu (är lite seg ibland) men får de göra så? Och är det jättefejk??Det är ju knappt så nätbutikerna lägger ut något innan för förbokning så hur kan en säljare på Tradera lägga ut något nu?? Om det inte är något skumt..? Ni kanske vet om säljaren är seriös, annars borde man kanske vbf till odd molly? Om de nu bryr sig....börjar undra mer och mer...Skulle vilja lyfta en sak till här som många kanske tycker är lite känsligt. Bina pratade om det tidigare, iaf på sin blogg!, och det är kvaliteten. På mollys hemsida står det ju att de vill ha kvalitet. Men jag syr mycket själv och blir naturligtvis lite kräsen, men plagg som kostar så mycket som Mollys borde hålla bättre kvalitet i sömmar och detaljer. Jag tittade på en blus häromdagen och jämförde den med ett vanligt hmplagg och hm´s plagg var bättre sytt!!!! Säger en hel del...! Missförstå mig inte, jag tycker jätte jättemycket om OM men det är ju skandal om de börjar tumma på kvaliteten..Bina, ang din klänning, lämna in till skräddare om du vill behålla plagget, men jag tror att det kommer att spricka på fler ställen, tyvärr. Jag har en spoiler som efter 3 timmars användning drar sig i sömmen mitt fram mellan bysten...mycket trist. Och det är inte så att den är för liten/jag är för stor... Tänkte sätta mig med lite lim och förstärka sömmen.Men det är lite knas, tror det beror på modellen: söm mitt fram är kanske inte så himla smart? Ett utsatt ställe...och det ser verkligen ut som om de använt fel tråd eller felaktigt nål...Synd om spoilers:na de är ju outstanding i o m att de är så vackra...man kanske skull sy en egen? Annars sitter jag mest och dregglar över höstens plagg och hoppas att mitt drömplagg inte släpps när jag inte har tillgång till internet...Tycker egentligen att de släpper den lite tidigt? Höst i augusti? Kul att se, men i slutet av augusti känns mer naturligt!Vad långt det blev, och lite lätt klagigt...ursäkta mig, men som sagt, missförstå mig inte, jag älskar odd mollys kläder...
    Jag tror inte de är fejk. Men hade som sagt varit intressant att veta vem säljaren är och hur hon kommit över plaggen. Antagligen webshopägare, i objektsbeskrivningen får man ju flera storleksval på de flesta plaggen. Men jag undrar också vad Odd Molly HK hade tyckt om det...?
  • Audrey Will
    villemina skrev 2009-07-08 10:31:05 följande:
    Hej!Jag har varit på Kosta Outlet!!!! WOW, säger jag bara! MASSOR med Odd Molly!! Allt var nersatt 40% - 50%. Jag fyndade en wrap-tunika i chalk / lila för 840:- (hade kostat 1600 . Det fanns koftor, klänningar, tunikor, jeans, jeanskjolar, scarfsar m.m. Hade jag bara haft råd hade jag handlat mycket mera. Provade däremot det mesta. Vill verkligen rekommendera detta ställe, det var kanonbra!!
    Åh vilket drömställe... *drömmer och finkulerar på hur långt jag har dit*
  • Audrey Will
    Puffig Pingla skrev 2009-07-08 12:05:00 följande:
    Jag kommer ju åka förbi där på fredag..... visst ligger E4:an några mil från Kosta men mannen får väl bita ihop och åka med. Hans fru måste ju få någon tröst eftersom hon går på f*ing pulverdiet i tre veckor.
    Pulverdiet kvalar till 3 Mollisar (4 på rea). Det har jag läst.

Jag har nog inte fullt så långt som 40 mil, men visst, det är ju inte gångavstånd..
  • Audrey Will

Nu har 4 av Höstkollektions auktionerna som lades ut i går kväll stängts ner.. wondering why.

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna