Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

En Frottè robe skulle jag vilja ha...eller en frottè tunika. Undras om det finns hos OM på Humlegårdsgatan. Skulle sitta fint med 50% rabatt på dem.....
    Maken ska måla i sonens rum imorgon...kanske piper jag iväg med dottern till stan. Sönerna är hos mormor....

• Stargirl
    Mamma2001 skrev 2009-08-05 07:47:01 följande:
    Igår fick jag hem ett paket som innehöll:-Superpleated blouse (powder)-Lovely Knit kofta (rose)Lovely Knit koftorna är en favvis! Och blusen har Stargirl sagt varit underbar, så jag var bara tvungen!
    Hahaaa....har jag tvingar dig nu att shoppa ännu mer Ja det är en blus som används mycket.
  • Stargirl
    One skrev 2009-08-05 14:19:23 följande:
    Den ligger i min varukorg...hejda mig eller tala om varför jag inte ska ha den! Eller säg varför jag ska ha den...!
    Äh, klart du ska ha den! Superfin juh.
  • Stargirl
    One skrev 2009-08-05 14:16:29 följande:
    Hjälp! Jag har sån vånda! Kan helt enkelt inte bestämma mig för om jag ska köpa indy dress eller ej....den är så läcker och det som egentligen är tvekan är inte klänningen i sig, utan priset! Och om maken får reda på priset, ja då blir det myyycket jobbigt!! Han skulle tycka jag var galen om jag sa att den kostade 1000kr...nu har han ju sett en hel del av mina andra mollysar men han har sån noll koll på mode, så han vet inte hur dyra plaggen är...men det räcker ju att någon annan "vänlig" själ upplyser honom...Hur 17 gör ni för att rättfärdiga era köp?Jag har dessutom, hoppas jag, bokat två av höstens kläder, varav en klänning, men de är inte i samma stil. De två plaggen ska jag ha, oavsett pris. Sedan har jag förälskat mig i coolwool dress, i royal, men helt i ull, jag misstänker att jag inte kommer att kunna ha den...ull kliar ju så fruktansvärt! (Fast med en tröja under och en underkjol så.... )Nu har jag inte sådana inkomster att jag kan köpa hur som helst...tänk om man vann på en trisslott...! Köpte en gallery shirt i dark red igår, helt underbar och kommer att vara en del av mina julkläder i år!Vilket betyder att jag i nuläget har två plagg med fjärilar på. Blir ett tredje för mycket...help me out nu!
    Jag säljer en massa saker för att financiera mitt "beroende" saker vi inte behöver alltså. Barnens urvuxna kläder, cyklar osv. På det viset drar jag in säkert 2-3000 per månad.
    Sen tjänar jag pengar....jag gör vad jag vill och han gör vad han vill.
  • Stargirl
    Lillpinglan skrev 2009-08-05 19:38:28 följande:
    Anna Sol och elma - tack för era svar! Känns lite bättre.. :)Ja, det är en kulkedja de sitter i. Och så har jag läst att plaggen ska ha en särskild doft? Men varken de två jag köpt på Tradera eller de tre jag handlat från Smultrongården har nån doft alls...?
    Behöver inte ha det....har de hängt i en butik försvinner doften ganska omgående. Tvättar du plaggen är doften puts väck. Det är bara nya plagg i PÅSE som har doften. Annars är de så gott som doftlösa.
  • Stargirl

Ngn som kan hjälpa mig att placera min mjukisdress som jag köpt på utförsäljningen förra året?

www.minmolly.se

• Stargirl
    One skrev 2009-08-06 10:16:06 följande:
    Ja, jag vill ju helst ha pengarna tillbaka på min Angelina dress. Det är ju inte så att den sömmen "bara är att fixa" lite lätt. Vill de ha avdrag för att jag använt den...nja, varför det egentligen? Visst går väl knappar att fixa osv men detta går inte att fixa.Duntoffla: går det inte att ta den större storleken på superpleated och be att de fixar fram två extra knappar, du ska ju ha en extra med vid köpet också, som du kan sy i och så be om extra rabatt, utöver de 50% alltså!, för att du gör det jobbet....om den finns kvar nu förstås! Knappar är ju som sagt lättfixade..!
    Det är en reklamation. De ska erbjuda dig en NY vara alt laga den felaktiga eller ge dig pengar tillbaka. De får inte dra av för slitage på plagget då det är en reklamation!!!
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2009-08-06 10:58:19 följande:
    En till fråga... Är då "ltd ed Jewelette" en kollektion? Alltså de namn som står på själva Odd Molly loggan på lappen i plagget?
    In odd we trust - Våren 06

Break Free - Sommaren 06

Vive la Difference - Hösten 06

Dig the big Shiver - Vintern 06

The art of non sense - Våren 07

Burn baby Burn - Sommaren 07

Living Tenfold - Hösten 07

Hands of a Lover - Vintern 07

Amore Spare Integras - Våren 08

Soverign - Sommaren 08
    .

Maestress selectif - Hösten 08

Flow Feathers - Winter 08

Alla loggorna är olika på de olika kollektionerna. Flow feathers hade ex en brodyr på en fjäderpenna som skriver. Soverign såg ut som en stjärna (typ)
    Är ingen expert dock. Har hittat infon på nätet.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna