Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

SooJuicy skrev 2009-07-30 20:15:10 följande:
    Kollade in dem  tidigare på halens, men tycker de va lite korta. Jag vill ha over knee. Ska ut på strumpjakt i stan nästa v tror jag
    Aaaah, jag gillar inte när de blir då höga. Tycker om när de sysn lite ovanför stöveln men inte över knät. HM brukar ha sånna i mängder på hösten.
  • Stargirl
    SooJuicy skrev 2009-07-30 20:21:19 följande:
    Ja, ja har flera från hm, bla gråa och offwhite i ull med jättefint mönster ...lite OM över dem, men gått hål i som alla mina ullstrumpor gör, därför lite skeptisk till att slänga ut så mycket på orginalen Varför har inte ON snygga benvärmare istället, som handledsvärmarna? skulle va mer praktiskt.
    Jag har flera i bomull men de ser stickade ut. Jag kommer att köpa OM sockorna men de ska inte användas till vardags. Bara vid kundbesök hos kunder som uppskattar orginalen de andra får klara sig med de falska hehehe.
  • Stargirl
    Anna Paulita skrev 2009-07-30 20:23:53 följande:
    Vet någon hur en Tenfold Knit kofta är i storleken? Jag är så osäker på om jag ska ta stl 3 eller 4. :P Andra Odd Molly kläder har jag allt mellan 2 och 4 i så det är ju skitsvårt att veta. :/
    Jag är stl 0 i blusar men tar alltid stl 1i i tenfold knit och i andra koftor. Gillar att det blir lite extra länd på den samt att jag tycker att de annars blir lätt korta i ärmarna.
    Så jag skulle gå upp en stl.
  • Stargirl
    elma skrev 2009-07-31 09:47:14 följande:
    godmorgon tråden,jag är bara för velig, min gröna full emb lace dress är för stor, det är bara att inse, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska lägga ut den på tradera eller om den skall få hänga fint i garderoben, "den kanske krymper" där....den är ju så fin och jag älskar färgerna. Det gick en likadan på tradera förra veckan fast i stl 1 och min är stl2.....hur görni med plagg ni tycker är superfina men som inte riktigt passar i storleken???
    Passar inte plaggen så säljer jag dem. Då används de ju aldrig.
  • Stargirl

Jag ska samla alla Molly bloggar i TS samt alla nätbutiker som säljer OM i nästa trådstart. Kan inte alla hjälpa mig att samla dessa. Jag gör ett inlägg i min Blogg så får alla kommentera med sin blogg eller sin favvo butik så har jag alla samlade där när jag startar en ny tråd om 2 veckor. OK?

• Stargirl
    isako skrev 2009-07-31 13:01:11 följande:
    Tjejer jag måste fråga er som är experter!Har köpt lite saker på T sista tiden. En bubbles tunika, en lovely knit i turquse och en "bombar" jacka den rosa/créme. Ingen av dem luktar rosor.Haha jag vet inte om de skall göra det men då jag fick en fråga av en tjej som ville köpa min ena cardigan där hon sa att det florera många falska Odd Mollys så undrar jag.. Vilka Odd mollysar finns det kopior av och hur upptäcker man dem??Tex i min Lovely knit står det en liten lapp under lappeni nacken "made in china" ÄR dom tillverkade i Kina?? Gav liksom fullpris för den...
    Lägg upp bilder i tråden så kan vi kolla och analysera.
  • Stargirl

Fy och blä för butiken Jackie i Täby centrum. De har fortfarande en massa plagg från sommarens kollektion som de inte rear ut. Det tycker jag är lite att lura kunden när höstens kollektion kommer och blanda gamla och nya plagg....eller är jag bara snål

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna