Inlägg från: freemind |Visa alla inlägg
  • freemind

Odd Molly tråd för oss inbitna

Duntoffla skrev 2009-07-23 09:44:48 följande:
    Mitt paket kom superfort, jag slapp frakt och är helnöjd. Så pass nöjd att jag är sugen på mer Tycker den där lila kjolen du länkade till är så fin.

*andas ut*  På ärmen står det "the art of upon sensi" ser det ut som. Missförstå mig rätt, den är superfin och jag vill ju ändå ha den samt inte misstro någon men alla säger att den heter Summer of 2007 och den stämmer inte helt överrens med den. Men då är det kanske förklaringen? Kan man ngnstans se äldre kollektioner? Oj! 2500 för en tunika?
    Kan det stå "The art of none sense"? Såg nog fel på loggan... ska kolla igen på fotot du länkade till.
    Marengs har en del i gamla kollektioner.
  • freemind
    Duntoffla skrev 2009-07-23 09:59:36 följande:
    Ja det kan det nog. Det är inte helt tydligt.

Vi har nog lite samma smak jag. Hoppas nu att det går vägen med min lovely knit jag hittade. Den var använd en gång och kostar 1000 kr plus rekomenderat.
    Kolla på min blogg mollyist.blogspot.com/ där har jag lagt upp loggan på mina två plagg från art of non sense-kollektionen.
  • freemind
    Duntoffla skrev 2009-07-23 11:06:44 följande:
    Tack! Det är samma logga. Varför det blev svårt att läsa ordet " NON" på min är att en tråd ligger över lite grann, samma sak på SENSE Vet du om tunikan heter Summer of 2007 då också? Vad har den för art.nr i så fall?Tänkte det kunde vara kul att ha namnen på de plagg man har.
    Javisst, den heter Summer of 2007 (Kom den sommaren... tror jag) Nummer 400.
  • freemind
    Duntoffla skrev 2009-07-23 11:15:08 följande:
    Nu ligger min logga i BT. Sorry att jag är så bökig men det är lite kul att leka detektiv och få reda på hur gammal den är. Visst är den kollektionen vår/sommar 08?
    Det här hittade jag : Spring-07 is named ?The Art Of Non Sense?
    Var du lugn, den är helt klart äkta! Då gjordes inga kopior!
  • freemind

Sara Mia skrev 2009-07-29 11:08:14 följande:

Vill bara tala om att OM huvudkontorets kundtjänst varit mycket tillmötesgående. Jag upptäckte som sagt att en Molly-dollar saknades på min nyinköpta Hit & run dress igår. Min butik ringde upp idag och meddelade att de hade hittat en reserv, men att det inte var samma text och symbol som på min dress. Pedant som man är så ville jag förstås ha "rätt peng" så jag ringde kundtjänst på OM. En mycket trevlig tjej tog mitt problem på fullaste allvar. Hon letade ett bra tag och sa sedan att om inte annat så var hon beredd att "ta en likadan peng" från något plagg hos dem. Så sagt och gjort, hon fann den till slut och skickar den med vändande post. Det kallar jag service!
    Det var verkligen service!
  • freemind
    pumbalumba skrev 2009-07-29 11:41:35 följande:
    Har hittat en summer of 2007 tunic till fullpris, funderar om jag ska köpa. Känns lite som att jag vill komma över den på rea. Så dåligt bara en butik här i Bohuslän som har rea nu, de flesta ska vänta till eftter v.32.
    Vilken buik är det som har rea?
  • freemind
    Puffig Pingla skrev 2009-07-29 11:49:26 följande:
    Öh, har du köpt upp hela Stockholm nu så du måste byta landsände?
    hihihi... precis
  • freemind
    Mabimao skrev 2009-07-29 13:45:46 följande:
    Det var ju flera stllen som sålde OM på smögen bryggan.....Pondus hade ingen rea på OM (då de öppnar ordentligt i juni-juli så skulle de ju få börja med rea i så fall och det går ju inte, som butiksbiträdet uttryckte det)och inte heller de som sålde mycket OM , vet ej namn (de skulle inte ha nån rea alls, ägarinnan hade butik i Göteborg och skulle antagligen ta grejerna dit, verkade inte som om hon reade alls då hon hade en del grejer från äldre kollektioner...),men det fanns en butik, lite mindre, som hade rea på OM. De sålde även Hunky Dory mm. En liten butik i början av bryggan.
    Tack
  • freemind
    SooJuicy skrev 2009-07-29 14:13:13 följande:
    Finns det nåt kvar på  Pure & Simple eller har du shoppat med dig hela butiken?  
    Jag var ju där nästan precis när de började med 75%. Det fanns några berry-dressar och kanske någon mer Fields of lace. Ja av OM då... mycket annat
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna