Inlägg från: freemind |Visa alla inlägg
  • freemind

Odd Molly tråd för oss inbitna

Sommarbebben skrev 2009-08-10 21:24:35 följande:
    Kolla in sista bilden på den här auktionen: www.tradera.com/Odd-Molly-4-continent-x-stitc...Bara jag som reagerar över hur 2an i stlr liksom ej är centrerad mitt i ringen och typsnittet på tagsen....????
    Det var den säljaren som stal mitt foto på min makeoutdress till sin auktion (troligen fake).
  • freemind
    Ugglan71 skrev 2009-08-11 13:14:34 följande:
    Jippi, jag ska på Odd Molly party i nästa vecka i deras butik på Humlegårdsgatan.... trodde inte att det fanns platser kvar (en förmån via mitt amexkort(platinum)) fick mail för en stund sedan. De kommer att bjudas på champagne och höstkollektionen kommer att visas upp och folk från CSC (de som gjort hudvårdsprodukterna)... Ska bli så skoj att jag inte kan vänta. OM grundare kommer vara där med. Skoj skoj skoj!!!
    Hade du anmält dig tidigare och stod på väntelista?
  • freemind
    Ugglan71 skrev 2009-08-11 17:34:47 följande:
    Jag visste inte om jag kommit med ... Men så kom bekräftelsen idag. Så det är super.
    När jag anmälde mig (2:e juni) hamnade jag på väntelista
    Vad kul du ska ha det
  • freemind
    One skrev 2009-08-11 15:46:19 följande:
    Ok. betyder det att kollektionen inte släpps förrän nästa vecka? Har hört att en del andra släpper den på ons-tors-fre....denna vecka...(bara för att jag ska resa bort grr)Ingen som sett noblesse hood coat ngnstans och som framförallt vet vad den kommer att kosta? Fattar egentligen inte att priserna inte kan ligga på OM´s hemsida, alla åf har ju samma priser så det verkar heller inte som om de "får " ta något annat...(hm..är inte ca-priser eller rekommenderade priser förbjudet i svensk lag? Det är ju inte så lite konkurrenshämmande..)
    Här:
    butikcha.dk/catalog/product_info.php&products_id=2105
  • freemind
    Ugglan71 skrev 2009-08-11 17:53:07 följande:
    Vad trist. Jag var ganska snabb att anmäla mig. Tror det var samma dag jag fick platinumnews eller vad det nu heter.... Men det finns fortfarande chans att komma med
    Ja... jag var lite trög där
    Men jag hoppas på att några lämnar återbud.
  • freemind
    freemind skrev 2009-08-11 23:28:37 följande:
    www.country-dreams.se/Har släppt höstkollektionen nu. Själv vill jag nog inte handla därifrån.... men det betyder nog att fler butiker släpper imorgon
    ojoj... de var nog för snabba för nu är kläderna borta igen...
  • freemind
    Audrey Will skrev 2009-08-11 23:32:50 följande:
    Jag hittar bara ett nytt plagg i webbutiken.. ser ni fler?
    Jag såg alla alldeles nyss!
    De håller nog på och lägger upp!
  • freemind
    Bina skrev 2009-08-11 23:34:32 följande:
    Jaa jag hann se dem allihop också och maila NewYorker om det.. nu tror hon att jag är knäpp när hon kommer dit och det är tomt *fniss*
    Tur att du också såg det så att ingen tror att jag är knäpp!
  • freemind
    Tabby skrev 2009-08-12 14:55:22 följande:
    Är oftast en xs tror ni 878 diary cardigan st 1 blir för stor?
    Det beror ju lite på hur du vill att den ska sitta. Vill du ha den löst sittande, så blir nog 1:an bra :)
    Jag är en 3-4:a och har både en 3:a och en 4:a på denna och kan ha båda
  • freemind
    Mrs skrev 2009-08-13 13:25:37 följande:
    Hej :)Får man fråga här, tänkte lite att ni ju säkert vet.........Jag handlar något enstaka Odd molly plagg i bland när plånboken tillåter, liiitesent så har jag nu blivit kär i denna :oddmolly.com/collections/fall09&page...#1Verkar helt slut ?? I alla fall i en 4:a ?? *snyft*Står även att den är liten i storleken, någon i storlek 42 som provat och brukar ha en 3:a i annat ? Kanske går det inte ens att ha en 4:a även om det skulle finnas ?Hoppas lite för jag lär ju inte hitta nån.....;)Gillar inte de andra färgerna eller mönstrena lika mycket, bara denna....*drömmer*.Hoppas det är ok att fråga och att nån kan svara ? Tack på förhand :)
    Här är måtten:
    Storlek 3 byst: 92cm längd: 85cm
    Storlek 4 byst: 98cm längd: 90cm

Hittade på www.redheofsweden.se
  • freemind
    One skrev 2009-08-14 22:59:56 följande:
    Ja, jag såg på en blogg där någon (minns nu ej vem..!) provade klänningen och då var skärpet på...Så nog 17 ska nog skärpet vara med!!Nåja, jag lär nog ställa till rabalder om den klänning jag beställt (från folkart) inte har skärp!! Särskilt om nu Milkandhoney säljer med....Ni som har tumme med OM´s huvudkontor kan väl kolla med dem- de borde ju verkligen veta hur det ligger till. Men i mina ögon kan man inte sälja den utan skärpet...då är priset faktiskt över gränsen...och då älskar jag den klänningen kan jag ju säga!Nåja, min kommer nog på måndag eller tisdag (beror på hur snigellångsam posten är...)
    På Redhe´s sida står det:
    En supersöt klänning i bomull. Dubbel volang nertill. Knytband på bröstet och mönstrat skärp som knyts under bysten. Finns i grey eller chocolate.

På Folkarts sida:
    En fantastiskt fin klänning med vackra detaljer i form av broderier och ett handbroderat skärp i midjan. Normal i storlekarna!

Jag förutsätter att det ingår!
    oddmollybesatt.blogspot.com/2009/08/liten-odd-molly-provning-av-hostnytt.html
    Katinka provade den på Milk and Honey igår och då var det ett skärp med.
    På deras sida står det:
    Söt grå klänning med otroligt många fina detaljer. Band i midjan och fina volanger.

Fattar inte vad Ajabaja menar med att skärpet inte ingår. Blir lite sur över den meningen faktiskt! Skärpet för 1299 kr har tofsar det har inte det som tillhör klänningen.
  • freemind
    Duntoffla skrev 2009-08-15 09:06:20 följande:
    Det skulle kunna vara så. Jag får googla och leta vidare. Och bestämma mig för om den sitter bra på mig eller inte
    Den heter: Molly Dollar Shirt
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna