Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

Frusna flickan skrev 2009-08-09 19:20:04 följande:
    Jag tycker att det är jobbgt att man inte ens kan se de senaste kollektionerna på hemsidan
    Menar du de gamla?
  • Stargirl
    Frusna flickan skrev 2009-08-09 19:32:52 följande:
    Ja, t ex summer 09
    Ja sant. Det vore kul att se alla kompletta.
  • Stargirl
    Höst06 skrev 2009-08-10 12:22:19 följande:
    Måste fråga er experter....Köpte precis en Lovley Knit på Tradera. Det är från sommarens kollektion mörkblå med rosa band i bomull. Finns det kopior på dem?Den är ny med taggar, säljaren har sålt några andra OM plagg men inte just denna och inte en massa likadana. Bör jag avstå?
    Lovely knit finns i kopior. Men om en person sålt begagnade saker och inga likadana så skulle jag våga köpa på Tradera.
  • Stargirl
    Höst06 skrev 2009-08-10 13:02:30 följande:
    Denna säljaren är det. Usch, vill ju inte ha en kopia...Tror ni den är ok?www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Hon säljer PRECIS de plaggen som är kopierade. Velour, Makeoutdress och X continent stich samt lovely knit. Inga av bilderna är hennes egna utan alla är tagna från OM´s hemsida. Dessutom har hon sålt flera falska LV plånböcker. Jag skulle INTE köpa.

1. Bilderna ska vara tagna av personen själv så man faktiskt kan granska det faktiska plagget.

2. Om säljaren säljer olika plagg från olika kollektioner och sådant som inte är vanligt att man kopierar så skulle jag våga köpa.

3. Om säljaren har över 100 positiva.

4. Om säljaren säljer lite varierade grejer som garanterat inte är falska.
  • Stargirl
    SooJuicy skrev 2009-08-10 14:05:55 följande:
    Att en säljare har flera 100 positiva omdömmen säger ju inte 100% att det är äkta heller då det finns de som säljer fake på tradera som har hundratals positiva omdömmen.
    Nej men med en LV plånbok för 200 kr så vet ju både säljaren och köparen att den är fake utan att det behöver poängteras. Köper jag ngt som jag VET är fake så är jag ju nöjd om varan motsvarar beskrivningen och jag får den i tid. Jag har köpt ex en burberry bikini av en säljare jag visste ju att den var falsk och jag betalade 200 kr för den. Lämnade självklart positivt omdöme då jag inte förväntade mig ett äkta plagg men det är lixom osagt när det är så billigt.

Men med OM så tror ju köparen att plagget är äkta och priset är den samma för fake som för äkta. Så det är skillnad tycker iaf jag.

Jag tror att om man har 100 positiva omdömen så tror jag att det bör finnas ett par negativa om säljaren säljer falska eller blir avstängd. Få omdömen betyder att säljaren sålt få varor och inte hunnit få några negativa omdömen. Säljaren kan ju ha haft ett annat nick innan och blivit avstängd lr nåt.....*spekulerar* och börjat om med falska plagg.
  • Stargirl
    HardcoreHunny skrev 2009-08-10 16:12:04 följande:
    Hur ser man om en Lovely Knit är en kopia?!!Köpte en igår på tradera, innan jag satt mig in i denna tråden, så jag var helt ovetande om att det florerade kopior på just de.Har mailat säljaren och påpekat att jag nu känner till att det säljs just kopior av Lovely Knit, samt gett henne en fair chans att erkänna att det är en kopia så vi kan lösa det innan jag får varan.Samt påpekat att jag kommer kolla den mot en garanterat äkta och att jag kommer göra en polisanmänlan om det i efterhand visar sig att det är en kopia då jag får koftan.Hon säger att den är 100% äkta, köpt ifrån en amerikansk sida, som har bra priser, hon skickade mig även en länk, så jag har kollat & det stämmer iaf att de har bra priser. www.Deepfling.comHon har bemött mig trevligt, så jag önskar inte på någotvis hänga ut henne, men här har ni en länk till henne på tradera. Någon som handlat av henne tidigare?!www.tradera.com/Mytradera/Feedback/ViewFeedba...
    Alltså efter att ha kollat säljarens varor. Hur kan EN och samma person ha allt från stl 0 till stl 4? Då bör man fundera lite. Inte säkert att ngt är fel. Hon kanske säljer åt ngn väninna eller gått upp/ner i vikt. Vad vet jag men det är kanske en indikation.
    MEN denna säljare har en massa olika plagg från olika kollektioner och det tyder inte på ngt sätt att säljaren säljer falska plagg däremot.
    Men under en och samma månad har hon sålt VÄLDIGT många  OM plagg. Antingen har man en enorm garderob med oanvända plagg eller så har man köpt dem billigt för att sälja dyrt..... alltså man kan spekulera i allt men man ska ju gå sin egen känsla.
  • Stargirl
    HardcoreHunny skrev 2009-08-10 16:28:11 följande:
    Min tanke är ju att hon köpt dem billigt för hon vet att hon kan gör pengar på dem på tradera, inte helt olikt mig själv...jag gör likadant med barnkläder! Men som sagt, hur ser man skillnad på kopia/orginal?! Å då hon har många olika modeller så kan man ju iaf hoppas på att det inte är kopior, utan fynd som hon tjänar en slant på!
    Om ngn säljer BARA plagg som bevisligen kopierats som Makeout dress, Velour byxa + jacka, Lovely knit, Summer of 2007 tunic så är plaggen med stor sannolikhet kopior. Men om man har lite ovanliga plagg ur gamla kollektioner som inte har kopierats så är man på den säkra sidan. Samt om en säljare säljer sina egna beggade plagg och inte köper för att sälja.
  • Stargirl
    One skrev 2009-08-11 11:13:43 följande:
    Någon som vet vad nr 107 Noblesse hood coat kommer att kosta? Och vet var den finns? Blev plötsligt kär i den...fast är den för dyr så får den vara, för plånboken tål inte hur mycket som helst (inte mannen heller...för den delen) Men jag skulle behöva en höstjacka. Brukar OM-butiken ha de flesta plaggen från kollektionerna eller bara de som de tror ska sälja bäst?När kommer "eländet" (ironi) släppas egentligen?? Säkert på fredag när jag är borta med jobbet och inte kommer hem förrän sent...grrr.
    Nehe, säkert nästa måndag-tisdag då jag är i London med jobbet räkna med det hahahhaa
  • Stargirl
    Ugglan71 skrev 2009-08-11 13:14:34 följande:
    Jippi, jag ska på Odd Molly party i nästa vecka i deras butik på Humlegårdsgatan.... trodde inte att det fanns platser kvar (en förmån via mitt amexkort(platinum)) fick mail för en stund sedan. De kommer att bjudas på champagne och höstkollektionen kommer att visas upp och folk från CSC (de som gjort hudvårdsprodukterna)... Ska bli så skoj att jag inte kan vänta. OM grundare kommer vara där med. Skoj skoj skoj!!!
    Hah, jag har oxå platinum kort....kanske ska jag börja läsa alla breven som kommer därifrån *s*
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna