Inlägg från: Siabellon |Visa alla inlägg
  • Siabellon

Odd Molly tråd för oss inbitna

Audrey Will skrev 2009-07-09 20:47:00 följande:
    Jag gissar du menar haight pants, de som är klockade nertill? Jag tycker de är rätt normala, kanske en smula åt små i storlek. Jag tror dock inte man ska vara alltför kort så att de vilar mot fötterna, utan klockningen ska sitta på vaden.. Min spekulation, andra kanske inte håller med.
    Här komme rjag som inte kan hålla mig ifrån blogg o FL!

jag måste bara säga vad jag tycker om haight panten. jag tycker de är normala först men de töjer sig! jag har min normala 2 på alla mina haights men skulle kanske kunna ha en 1a t o m.
    men det är vad jag tycker!
    Tror ockå att de kräver en viss längd för att sitta snyggt. jag är 168 o för mig slutar de mitt på vaden. men grannen som knappt är 160 köpte ett par o de är som långbyxor på henne o hon ska lämna tillbaka dem.
    men det är som alltid en smaksak!
  • Siabellon
    Mabimao skrev 2009-07-09 21:02:36 följande:
    Tack. Jag har 3 på alla plagg utom en t-shirt och plyschbyxora.....de långa. Då tycker du jag skall ta 3? Är de ok tok tajta? Har hört en liknelse om Inga Jill här på FL? (det kanske var om Agneta dressen) Jag är 173, kanske för lång då? Finns det foto på någon med sina på?
    173 är nog perfekt tror jag! jag skulle gärna vara längre än mina 168 till haightsen. 178 är nog också finfint! menade mest åt andra hållet, han bör vara över en viss längd för att de inte ska se ut som supervida långbyxor. men iofs kanske en övre gräns också är av godo. inte kul/snyggt om det ser ut som långa cityshorts i tex rosa velour!
  • Siabellon
    Audrey Will skrev 2009-07-09 21:31:53 följande:
    Mmm.. inte helt bra. Och de där är väl frotte och inte plysch??
    jo, det är de i frotté. men jag tänkte mest på längden......
    Är faktiskt lite sugen på de där. Får se om jag kanske lägger bud sen.
  • Siabellon

hej hej! här är jag!
    vill bara tala om att jag också finns o är o så!
    när tror ni man kan handla underkläderna fr höstkollektionen då?(från nu kommer jag skriva H-Ko då det tar sån tid att skriva ut hela)

har ni sett den här då???

www.milkandhoney.se/shop/

kommer man inte till objektet så är det första klänningen på OddMolly. DEN är ljuuuvlig tycker jag!

• Siabellon

Humlegårdsgatan ligger butiken på!

• Siabellon

Hoj! ett snabbt inlägg här. tror ni som jag att klänningen på bilden i miin blogg
    www.mollyholic.se är lika liten i strl som de andra i höstkollektionen verkar vara. jag struntade i den då jag såg att Milk&honey bara har den till strl 3 o det är ju min normala strl. Borde jag inte ha en 4a?

• Siabellon
    Bina skrev 2009-07-11 22:48:20 följande:
    jag säger så här - du är inte en "full-3:a" och jag tror att den kan funka i din egen storlek.. byt annars?
    GAAAHH! JAg blir Gaaalen! kan inte bestämma mig trots att jag redan gjort officiellt på bloggen ju.
    Vad 17, ska jag sova en natt till o fundera trots allt då?
    Tre klänningar? är det inte mycket på bara pre-fall?

Äsch. jag vimsar i säng istället. kram o natti alla i kalla sverige! Eller wherever you are!
  • Siabellon

Min röda living tenfold kofta är i ullmix! konstigt svar fr HK, de borde ha bättre koll! det är ju precis som med lovley knit - en vintervariant o en sommardito!

• Siabellon
    Mabimao skrev 2009-07-12 10:23:49 följande:
    Är den någon som vet hur Everyday long carigan är i stl? Jag tänkte köpa en på rea i färgen emerald??? Militär grön eller vad är det för grön? Någon som vet?
    Hej du!
    Jag tycker att den är rymlig. har en i midnight blue i min vanliga str 3. Skulle nog kunna gå ner en strl men tycker den är skön som den är. Den ser absolut inte stor ut heller. men som sagt rymlig.
    färgen emerald är svår, vissa plagg går mot grön/brunt medan andra mer åt militär......gissar på den sistnämnda i just koftan, men det är bara en gissning.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna