• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • Mamma2001
    One skrev 2009-08-05 15:39:11 följande:
    Men, hörni, jag tycker inte att barnkläder etc verkar dra in så mycket pengar på Tradera/Blocket. Priserna är mycket låga- trots fina skick på plaggen. Så hur bär ni er åt för att få dem sålda till några pengar??Har iof en syskonvagn som är i finfint skick...den ska säljas....Och lite Bondelidkläder...Jag syr en hel del själv till barnen, och ibland till andras barn, men det är inget man blir rik på...Ok. kanske ska ta mig i kragen och prova på att sälja lite på Tradera/Blocket då. Har hittills bara köpt. Men innan jag fått sakerna sålda så är nog klänningen borta...Så ska man handla först och sedan försöka sälja....och säljer man då?Hur säljer ni era barnkläder då? I paket eller styckevis?
    Jag är en som INTE säljer barnkläder. Dels för att jag tycker det är för mycket jobb bakom ,att packa typ 25 paket... och snittpriset blir ju inte så mycket för ett plagg (iof är det väl mängden som räknas... men jag är för bekväm)

Kanske ska man börja sälja saker? Eller näe.... jag är för seg för det
  • One

Nu har jag mailat ajabajakids ang min angelina dress. Kanske är jag petig men en klänning som kostar så pass mycket tycker jag inte ska få fula fållar a´la hm. Hoppas de svarar snabbt. Tänkte ringa dem imorgon em också.

Det är ju inte så att det syns på håll men det syns när man sitter och jag tycker att ett dyrt plagg ska vara bra sytt. Punkt. Men jag kanske är ensam om det eller tycker ni att man kan vara lite extra petig när det gäller dyrare kläder?

Hade det varit ett plagg från HM hade jag nog inte gjort ngt men nu förväntar jag mig mer.

Känns som lite kvalitetskontrollbrist igen...

• Duntoffla
    One skrev 2009-08-05 16:02:34 följande:
    Ok. sökte på barnkläder på Tradera. Majoriteten av dessa kläder hade noll kr i bud. Jag har nog mest köpt henneskläder till barnen, förutom overaller på Pop (de är i kanonskick- undras om man kan sälja dem..?)och enstaka pop-plagg. De allra flesta av barnens kläder är i superskick. Jag har hållit borta fläckar och lyckats, men de är väl använda, iaf en del... Egensydda kläder verkar heller inte köpas heller. Med det jobb man lägger ned och tyg etc borde folk uppskatta det hantverket men icke- verkar det som? Men jag kan ju testa och lägga ut någon av de urvuxna klänningarna/tunikorna för att se. Var är bästa stället tycker ni? Blocket eller Tradera?
    Nej, HM ger inga stora pengar. Pop drar säkert igång snart. De danska typ MOlo, SMåfolk mfl ger helt klart bästa andrahandsvärdet.
  • Pokergirl

Milliemolly: känns äkta, butiksutförsäljning kanske? Testa att maila och höra om var plaggen kommer ifrån. Om du har tur får du svar.

• Duntoffla
    alias skrev 2009-08-05 19:33:05 följande:
    Ingen som reashoppat i Odd Mollybutiken idag?! Vill höra om och se lite FYND!!!
    Jag har

Kom nyss hem efter att ha suttit på kontoret sedan kl 17.30 ikväll. {#lang_emotions_throwup} Det går bra med min semester

Hann i alla fall förbi en sväng på OM-rean. Hade ingen förmögenhet med mig men shoppade en cupcake longtop dark powder, en superpleated blouse powder och en lovefirst tunic rosa.

Tyvärr tror jag att superpleated är för liten. Behövde nog egentligen en 2:a men den som fanns där i cerise saknades det 2 knappar på. Ok en så man kan sy i men två finns ju inte med i extraknappspåsen Nåväl, är 1:an liten får den vandra vidare

jag tyckte att det var mycket kvar trots att jag kom vid 16-tiden. Kanske sprang jag på någon av er där?
  • Duntoffla
    One skrev 2009-08-05 21:09:37 följande:
    Nu har jag mailat ajabajakids ang min angelina dress. Kanske är jag petig men en klänning som kostar så pass mycket tycker jag inte ska få fula fållar a´la hm. Hoppas de svarar snabbt. Tänkte ringa dem imorgon em också. Det är ju inte så att det syns på håll men det syns när man sitter och jag tycker att ett dyrt plagg ska vara bra sytt. Punkt. Men jag kanske är ensam om det eller tycker ni att man kan vara lite extra petig när det gäller dyrare kläder? Hade det varit ett plagg från HM hade jag nog inte gjort ngt men nu förväntar jag mig mer. Känns som lite kvalitetskontrollbrist igen...
    Helt rätt. Det är ju inga billiga plagg direkt. Hoppas att de är tillmötesgående.
    Mamma2001 skrev 2009-08-05 20:44:56 följande:
    Jag är en som INTE säljer barnkläder. Dels för att jag tycker det är för mycket jobb bakom ,att packa typ 25 paket... och snittpriset blir ju inte så mycket för ett plagg (iof är det väl mängden som räknas... men jag är för bekväm) Kanske ska man börja sälja saker? Eller näe.... jag är för seg för det
    Har du "rätt" märken så är det värt det. Jag köper ex en molo-body för 249 kr och får mellan 100-200 kr för den på T beroende på storlek och print. Min barnklädesshopping går runt på så sätt. Plaggen hamnar i slutändan på samma pris som ett plagg från HM. Som man tyvärr inte får många ören för. Men sen hör ju till saken att jag tycker att det är rätt KUL med Tradera. Inte att packa och greja men när pengarna rullar in
  • Skrutteruttan
    Duntoffla skrev 2009-08-05 23:50:40 följande:
    Nej, HM ger inga stora pengar. Pop drar säkert igång snart. De danska typ MOlo, SMåfolk mfl ger helt klart bästa andrahandsvärdet.
    För att inte tala om Nova Star och rätt bra för me&i tycker jag...
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • nick name
    One skrev 2009-08-05 21:09:37 följande:
    Nu har jag mailat ajabajakids ang min angelina dress. Kanske är jag petig men en klänning som kostar så pass mycket tycker jag inte ska få fula fållar a´la hm. Hoppas de svarar snabbt. Tänkte ringa dem imorgon em också. Det är ju inte så att det syns på håll men det syns när man sitter och jag tycker att ett dyrt plagg ska vara bra sytt. Punkt. Men jag kanske är ensam om det eller tycker ni att man kan vara lite extra petig när det gäller dyrare kläder?Hade det varit ett plagg från HM hade jag nog inte gjort ngt men nu förväntar jag mig mer.Känns som lite kvalitetskontrollbrist igen...
    Håller absolut med.

Jag köpte en Indy dress, och det vet ni ju att det inte är ett billigt plagg, och när jag packade upp den föll en mollydollar av. En bagatell förvisso, men betalar man 3000 för ett plagg vill man inte att det ska hända.

Jag mailade webbutiken där jag köpt den och de återbetalade 10% direkt till mig, det tycker jag var schysst! (Tintinstyle)
  • Mamma2001
    Duntoffla skrev 2009-08-06 00:00:29 följande:
    Helt rätt. Det är ju inga billiga plagg direkt. Hoppas att de är tillmötesgående. Har du "rätt" märken så är det värt det. Jag köper ex en molo-body för 249 kr och får mellan 100-200 kr för den på T beroende på storlek och print. Min barnklädesshopping går runt på så sätt. Plaggen hamnar i slutändan på samma pris som ett plagg från HM. Som man tyvärr inte får många ören för. Men sen hör ju till saken att jag tycker att det är rätt KUL med Tradera. Inte att packa och greja men när pengarna rullar in
    Och här sitter jag med en uppsjö av Nova Star, Molo, Katvig, Platisock, MiniRodini m.fl .... Ja, nån gång kanske man ska börja
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna