• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • One

Ok. sökte på barnkläder på Tradera. Majoriteten av dessa kläder hade noll kr i bud. Jag har nog mest köpt henneskläder till barnen, förutom overaller på Pop (de är i kanonskick- undras om man kan sälja dem..?)och enstaka pop-plagg. De allra flesta av barnens kläder är i superskick. Jag har hållit borta fläckar och lyckats, men de är väl använda, iaf en del...

Egensydda kläder verkar heller inte köpas heller. Med det jobb man lägger ned och tyg etc borde folk uppskatta det hantverket men icke- verkar det som?
    Men jag kan ju testa och lägga ut någon av de urvuxna klänningarna/tunikorna för att se.

Var är bästa stället tycker ni? Blocket eller Tradera?

• One

Jag har en blå/vit makeout dress- visserligen köpt till ordinarie pris, men det ångrar jag inte- och grattis till en underbar klänning. Vissa känner sig gravida i dem, men inte jag. Tyckte först att den var lite väl kort, men med en underkjol under så känns det inte så. En underkjol är förresten ett måste om du ska ha den en blåsig dag...kjolen "lyfter" i bästa Marylin Monroe-stil

• Anna Paulita
    One skrev 2009-08-05 16:05:39 följande:
    Jag har en blå/vit makeout dress- visserligen köpt till ordinarie pris, men det ångrar jag inte- och grattis till en underbar klänning. Vissa känner sig gravida i dem, men inte jag. Tyckte först att den var lite väl kort, men med en underkjol under så känns det inte så. En underkjol är förresten ett måste om du ska ha den en blåsig dag...kjolen "lyfter" i bästa Marylin Monroe-stil
    Jag är supernöjd och ska inviga den i kväll.. :) Jag har ett par röda lackträskor med remmar som kommer passa super till den. :)

Jag trodde att jag skulle känna mig gravid i den men faktiskt inte ett dugg.

*L* Jo, jag fattar att en underkjol kan behövas, den är rätt vid.
  • Lillpinglan

Hej!

Har köpt två Light Cotton Embroidered (tror jag den heter... en tunika... nr 327) i två olika färger av två olika säljare på Tradera.

De står som "nya" i annonsen men tagsen är liksom lite slitna i kanterna? Hur kan de bli det, eller ska de vara så? Det ser ju inte ut som att man kan ta bort tagsen, använda plagget och sen sätta tillbaka tagsen och kalla dem nya, eftersom tagsen sitter i nån slags "kedja"?

Och är detta plagg nåt som är utsatt för kopiering?

• Anna Paulita
    Lillpinglan skrev 2009-08-05 16:25:25 följande:
    Hej!Har köpt två Light Cotton Embroidered (tror jag den heter... en tunika... nr 327) i två olika färger av två olika säljare på Tradera.De står som "nya" i annonsen men tagsen är liksom lite slitna i kanterna? Hur kan de bli det, eller ska de vara så? Det ser ju inte ut som att man kan ta bort tagsen, använda plagget och sen sätta tillbaka tagsen och kalla dem nya, eftersom tagsen sitter i nån slags "kedja"?Och är detta plagg nåt som är utsatt för kopiering?
    Är det en kulkedja tagsen sitter i? Då kan man absolut ta bort dem, använda plaggen och sätta på tagsen igen. Men att tagsen är slitna behöver ju inte innebära att plagget i sig är använt dock. Kollade just på mina egna tags till klänningen jag köpte i Odd Molly butiken i sthlm och de tagsen är lite kantstötta.
  • One

Hörrni, synade precis min Angelina dress, det har ju varit mindre varmt ett tag och jag har faktiskt inte använt den förrän nu. Så idag tvättade jag den enligt tvättråden. Och sömmen där plagget är ihopsytt med spetsarna längst ned på kjolen har blivit jätteful! Det är ju som en vikt fåll där och den har "dragit sig".
    Jag syr som sagt en del själv, och så blir det bara om man dragit i tyget på ett felaktigt sätt när man syr sömmen.

Tror ni man kan reklamera den? Jag har ju bara använt den två ggr. Och sådana här "fel" syns inte förrän man tvättat plaggen. Har köpt den på ajabajakids.

Vad tror ni? Ska jag prata med dem?

• elma

Lillpinglan: mina tags är och ser slitna ut i kanterna, oavsett om jag köpt plagget i butik eller begagnat.

• Anna Paulita
    One skrev 2009-08-05 17:02:26 följande:
    Hörrni, synade precis min Angelina dress, det har ju varit mindre varmt ett tag och jag har faktiskt inte använt den förrän nu. Så idag tvättade jag den enligt tvättråden. Och sömmen där plagget är ihopsytt med spetsarna längst ned på kjolen har blivit jätteful! Det är ju som en vikt fåll där och den har "dragit sig". Jag syr som sagt en del själv, och så blir det bara om man dragit i tyget på ett felaktigt sätt när man syr sömmen.Tror ni man kan reklamera den? Jag har ju bara använt den två ggr. Och sådana här "fel" syns inte förrän man tvättat plaggen. Har köpt den på ajabajakids.Vad tror ni? Ska jag prata med dem?
    Jag hade helt klart försökt med en reklamation. Om de inte vill reklamera den hade jag vänt mig till OM´s huvudkontor.
  • Skrutteruttan
    Hej hej i tråden {#lang_emotions_flower}

Idag har jag varit på Smultrongården, fikade i deras ljuvliga trädgård med alla barnen. Köpte mig ett par svarta träskor (Calou) i lack och lade handpenning på en Lovely knit jacket cherry, gick faktiskt upp till en storlek 1 på den enligt inrådan av expediten, hon menade att de i ull är mindre än de i bomull, vet ni om det stämmer? Bad henne lägga undan en rosa underklänning också, fin att ha under tröjan (och med något icke-stickigt)...
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Sara Mia
    Skrutteruttan skrev 2009-08-05 17:45:33 följande:
    Hej hej i tråden Idag har jag varit på Smultrongården, fikade i deras ljuvliga trädgård med alla barnen. Köpte mig ett par svarta träskor (Calou) i lack och lade handpenning på en Lovely knit jacket cherry, gick faktiskt upp till en storlek 1 på den enligt inrådan av expediten, hon menade att de i ull är mindre än de i bomull, vet ni om det stämmer? Bad henne lägga undan en rosa underklänning också, fin att ha under tröjan (och med något icke-stickigt)...
    Jag har strl 1 både på bomullskoftorna och ullkoftorna (har 2 av varje). Jag tycker fra. att bomullskoftorna är längre i ärmarna (har näst upp dem försiktigt). Detta har jag inte behövt med ullkoftrorna. Jag drar strl 34/36 annars och vill inte att de ska sitta "som ett korvskinn" eftersom jag vill ha någon top eller blus under. Dessutom regleras ju en del av vidden med knytbandet. Så om du inte är 32/34 kan du säkert ha strl 1.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna