• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 15:29:55 följande:
    Inte..kroppen brukar ju säga i från både när man kan bli det och när man inte kan det längre..så ju att vara mamma är lite ålder.
    Du anser att man bara kan kallas för mamma när kroppen själv gjort barnet? Och du pratar om fördomar...
  • WhiteAngels
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:31:33 följande:
    För att alla påstår att barn är lätta att bara göra, bara att sära på benen, det klarar ju t.om en apa, eller hur var det nu? HUR kommer det sig att det är så hög barnlöshet och att så många har svårt, alternativt inte kan få barn? Om det nu bara är att sära på benen?Det finns en anledning till att kroppen är som mest fertil mellan 18-25. När du är 40 har du oftast svårare.INGA påhopp, inget illa menat, men så är det ju?Och alla måste smutskasta alla som fött barn tidigt, varför? Jag säger inte att det ena är bättre än det andra, men alltid har man något att gnälla över, inte sant?
    WORD!
  • MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 15:29:13 följande:
    nu är du så snäll och svarar på vad du menar att folk skulle vara avundsjuka på eller så lägger du ner det argumentet.
    Jag har väl lika rätt att argumentera som du? Eller?
  • WhiteAngels
    Mieria skrev 2009-05-19 15:32:59 följande:
    Du anser att man bara kan kallas för mamma när kroppen själv gjort barnet? Och du pratar om fördomar...
    Men snälla du när man inte längre får mens inte sjutton ska en sån människa skaffa barn på annat sätt,då ska man nog njuta av livet ist.men det finns som sagt en anledning till att kroppen är fertil i unga år.
  • Mieria
    För att alla påstår att barn är lätta att bara göra, bara att sära på benen, det klarar ju t.om en apa, eller hur var det nu? HUR kommer det sig att det är så hög barnlöshet och att så många har svårt, alternativt inte kan få barn? Om det nu bara är att sära på benen? Det finns en anledning till att kroppen är som mest fertil mellan 18-25. När du är 40 har du oftast svårare. INGA påhopp, inget illa menat, men så är det ju? Och alla måste smutskasta alla som fött barn tidigt, varför? Jag säger inte att det ena är bättre än det andra, men alltid har man något att gnälla över, inte sant?
    jag smutskastar inte dig. Om du är en bra mamma så tycker jag att du ska vara stolt över det! Men att vissa har oturen att inte kunna bli med barn är ju knappast en anledning att vara stolt för att man lyckades bli på smällen eftersom det inte är någonting du själv kunnat påverka.
  • WhiteAngels

Undrar när begreppet unga föräldrar egentligen uppfanns,och av vem...för inte tror jag det fanns på 50 talet eller 60 ....

• Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 15:34:22 följande:
    Men snälla du när man inte längre får mens inte sjutton ska en sån människa skaffa barn på annat sätt,då ska man nog njuta av livet ist.men det finns som sagt en anledning till att kroppen är fertil i unga år.
    Så en mamma är alltså någon som själv fött sitt barn. Du förnedrar nu alla adoptivföräldrar i världen.
  • WhiteAngels
    Mieria skrev 2009-05-19 15:35:27 följande:
    Så en mamma är alltså någon som själv fött sitt barn. Du förnedrar nu alla adoptivföräldrar i världen.
    Även adoptivföräldrar kollas upp med ålder osv,man får inte vara öf rgammal för att adoptera lika lite som för ung.
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:34:22 följande:
    Jag har väl lika rätt att argumentera som du? Eller?
    det kallas inte argument när man slänger ur sig någonting utan att just ARGUMENTERA för det. "Det handlar om avundsjuka" är lika lite ett argument som "den där är röd".
  • Matillin
    För att alla påstår att barn är lätta att bara göra, bara att sära på benen, det klarar ju t.om en apa, eller hur var det nu? HUR kommer det sig att det är så hög barnlöshet och att så många har svårt, alternativt inte kan få barn? Om det nu bara är att sära på benen?Det finns en anledning till att kroppen är som mest fertil mellan 18-25. När du är 40 har du oftast svårare.INGA påhopp, inget illa menat, men så är det ju?Och alla måste smutskasta alla som fött barn tidigt, varför? Jag säger inte att det ena är bättre än det andra, men alltid har man något att gnälla över, inte sant?
    Menar du då att det är många 35 åringar som är barnlösa som stör sig på unga föräldrar för att dom själva inte kunnat få barn så lätt?
    Förstår inte annars vad du syftar på.
    Eller menar du att man ska vara stolt för att man kan bli gravid på första försöket och att många är avundsjuka på det??
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.