• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • WhiteAngels
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 16:01:16 följande:
    Jag var bara tvungen, men det du just antydde var en stor, äcklig fördom!Bara för att man är ung lever man inte på soc.
    typ..
  • TessaS

Fast hon kan ju bli mamma utan att bära barnet själv... om hon nu känner för det.

WhiteAngels skrev 2009-05-19 15:58:07 följande:
    Tja med risk för skador..
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 15:57:56 följande:
    Måste du dra det så långt du bara kan..nu menar jag i normala fall annars hade jag skrivit förutom ditten o ditten o ditten...
    Varför ska du bestämma vad som är normalt?? Kan vi inte låta en läkare avgöra vad som ser normalt ut i en kropp och kan vi inte låta människor själva bestämma vad som känns bra och normalt för just dem? Är det ok med dig?
  • WhiteAngels
    TessaS skrev 2009-05-19 16:02:03 följande:
    Fast hon kan ju bli mamma utan att bära barnet själv... om hon nu känner för det.
    Där är hon nog ganska för gammal.
  • mosterYster
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:59:45 följande:
    Jag har en alldeles UTMÄRKT utbildning, och min sambo är höginkomsttagare, så du behöver inte oroa dig Och detta har jag hunnit med INNAN jag fick mina barn, tänka sig! Sicka fördomar! Och vet du? jag har fortfarande hela livet kvar, jag behöver inte gå runt och planera när jag ska skaffa barn och liknande, för det är jag redan klar med. Snacka om fördomar! Hahahahahahahahahaha!!!
    vad var det där för vansinnesskratt?

"Snacka om fördomar! Hahahahahahahahahaha!!!"

Ska man bli rädd?
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 16:01:16 följande:
    Jag var bara tvungen, men det du just antydde var en stor, äcklig fördom! Bara för att man är ung lever man inte på soc.
    Nu har jag skrivit 5 ggr med versaler att jag verkligen inte tror att alla gör det. Läsförståelse tack.
  • TessaS

Nej.
    Mieria beskrev en kompis som aldrig fått mens... du tyckte det var extremt och inte "normal situation"... Min mamma har fortfarande mens vid 56 år... är det normalt för dig?
    Vilken mens är normal?

WhiteAngels skrev 2009-05-19 16:01:46 följande:
    det vet väl alla
  • TessaS

Men gränsen gick ju vid mens...? Och det har hon...

WhiteAngels skrev 2009-05-19 16:02:31 följande:
    Där är hon nog ganska för gammal.
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 16:03:01 följande:
    Ja, Mieria, vad jobbigt det måste vara för dig. Jag ville bara tala om att jag ör nöjd med min val här i livet, och jag är glad att just jag valde att bli mamma såpass tidigt. Sen att du orkar argumentera och älta för att du har problem med det är en annan femma.
    Jag har problem för att jag diskuterar i ett diskussionsforum?

Jag har ju sagt att jag är glad för din skull om dina val känns rätt för dig.
    Det jag sätter mig emot är att du dömer alla som inte gjort samma val!
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.