• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • Mary Lo

Mieria, du är lika klok som vanligt. {#lang_emotions_flower}

• MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 15:42:48 följande:
    Tjusigt. Du kan vara stolt över att du lyckades bli på smällen! Det är verkligen en prestation från din sida! Något få lyckas med!
    Och där kom påhoppet, vadan denna kommentar? Och JAG är verkligen jätteglad att jag "lyckats prestera" mina barn, faktiskt!
    Det spelar ingen roll om hela världen lyckades bli gravid samtidigt, för MIG är det ett underverk.
  • MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 15:43:43 följande:
    När du säger att man måste föda sina egna barn för att få kallas mamma tycker jag att du tar i utav bara helvete.
    Eh.... härrudu. De har jag aldrig sagt, lägg ner nu,
  • MicaelochMaria

Jag har aldrig påstått att man måste föda sina egna barn för att få vara förälder, nu får du allt backa lite och kolla efter tycker jag.

• Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:46:27 följande:
    Jag har aldrig påstått att man måste föda sina egna barn för att få vara förälder, nu får du allt backa lite och kolla efter tycker jag.
    Var det inte så du skrev?? Att vid en viss ålder kan man ju inte bli gravid längre och då kan man inte heller bli mamma??
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 15:34:22 följande:
    Men snälla du när man inte längre får mens inte sjutton ska en sån människa skaffa barn på annat sätt,då ska man nog njuta av livet ist.men det finns som sagt en anledning till att kroppen är fertil i unga år.
    Hoppla!! Jag har en kompis som aldrig fått mens :/ Ska informera henne om att hon ska stoppa adoptionen. Hon förtjänar ju inte att bli mamma. Och alla som pga sjukdom slutar ha mens väldigt tidigt. Trist för dem : )
  • TessaS

Min mamma är 56 år och har mens... det måste bara vara att köra på då?

Mieria skrev 2009-05-19 15:50:05 följande:
    Hoppla!! Jag har en kompis som aldrig fått mens :/ Ska informera henne om att hon ska stoppa adoptionen. Hon förtjänar ju inte att bli mamma. Och alla som pga sjukdom slutar ha mens väldigt tidigt. Trist för dem : )
  • MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 15:48:34 följande:
    Var det inte så du skrev?? Att vid en viss ålder kan man ju inte bli gravid längre och då kan man inte heller bli mamma??
    Backa och se efter, jag tycker du tar i väldigt för att inte ha nån bakgrundsfakta alls.
  • Matillin
    TessaS skrev 2009-05-19 15:51:09 följande:
    yes
  • Mieria
    TessaS skrev 2009-05-19 15:51:09 följande:
    Det lägger jag mig inte i men hon är väl fortfarande din mamma den dagen hon hamnar i klimakteriet? .-)
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.