-
låter som att du börjar öppna dig.hoppas du får en snabba förlossning.vissa kan ligga i dygn och vråla.min längsta förlossning tog ca 4 timmar och den var min värsta förlossning.Fru T skrev 2009-05-18 19:43:37 följande:jääädrar vilken samandragning ja fick precis det bara (svår känsla att beskriva) men nästan stickande (?) i heeela magen...det va bara å aaaaandas Hahaha by the way (ja det uttrycket har ja fått på skallen) så fick mannen mig att börja skratta helt hysteriskt för en stund sen innan han jick te jobbet å ja lyckades säga ajajaja få mig inte att skratta ja får så ont i bebisen då börja han me skratta...
-
låter som att du börjar öppna dig.hoppas du får en snabba förlossning.vissa kan ligga i dygn och vråla.min längsta förlossning tog ca 4 timmar och den var min värsta förlossning.sammanlagt från att vattnet gick/första värken.jag har haft snabba förlossningar med alla barnen.
med sonen så gick slemproppen 7.30 och kl 10:30 var allt över.men det blev akut så läkaren fick klippa upp mig och dra ut sonen och springa till akutrummet
med stora tösen gick vattnet kl 06:05 och kl 08:05 var allt klart,han precis upp til sjukhuset och föda
med lillan kom förtsa värken direkt som varade i 4 minuter.sen fick jag ligga ca 4 timmar och skrika till ingen nytta,sköterskan hade satt för lågt dropp som skulle göra värkarna starkare.hade enorma värkar men lillan ville inte komma framåt.till slut blev det kritiskt då lillan inte orkade längre så då fick läkaren komma in.han satt rätt dos på droppen satte sugklocka ,till slut var de tre stycken som fick ta ut lillan fort
så fast jag har haft snabba förlossningar så har de varit kritiskt två gånger. -
har ni läst denna söta artikel?
www.corren.se/ostergotland/linkoping/&date=&menuids=
jennyoPatrik
fann du det du sökte igår
då var det en ny dag igen.idag ska jag måla och sen är det full fart till alla olika ställen som vanligt.
packas måste det göras oxå,är ju bara ca en vecka kvar nu*jippi* -
vad bra att du får sova ut,det behövs nu inför förlossningen.dagarna innan brukar man kunna sova riktigt braFru T skrev 2009-05-19 07:28:03 följande:åh ja tror faktist ja lyckats sova nästan hela natten va vaken mitt i natten nån gång, man måste ju kissa me men ja känner mig tillome lite utvilad...Dock har ja inga planer på att vara aktiv å fortsätter vilan nu efter avslutad frukost i soffan (sängen är ingen ide att försöka ligga i pga Mr snark)Värken är kvar i höfterna men för övrigt år det välldigt lugnt.
-
vad bra att du fann fina byxorJePaLuLi skrev 2009-05-19 08:39:54 följande:Fast den som fick först är den som ska ha i höst, så det blir nog lite svårt. Och jag är verkligen inte sugen på en till just nu så det får nog bli ett glapp 2010 Familjetrollet: Japp, jag var ute efter marinblåabyxor till pojkarna. Hittade först ett par som jag la undan, men sen hittade jag helt ok byxor på H&M där båda tillsammans var billigare än ett par av de första Men jag hade ingen plånbok med mig så jag får åka ner idag igen...
Stina är såå fint! Det skulle jag också kunna tänka mig.
här är man helt slut i höger arm och nacke efter ha stått och målat i 2 timmar.äntligen är vi snart klara med "renoveringen"v-rummet får G göra i ordning.
vad ska ni hitta på idag?själv ska jag ta det lugnt tills maken kommer hem och efter det kommer det vara fullt upp till sängdags
vill nån ta en fika på fredag? -
Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 11:35:25 följande:
Diana messade mig för en liten stund sen o skrev att allt talar för att det blir bebis idag!! Hon skulle träffa barnläkare nu.åhh vad spännande!hon har ju lyckats att nästan gå full tid denna gång.jag håller mina tummar för henne och bebisen
jag tror att det blir en son -
håller med.det viktiga är att både bebisen och diana mår bra trots alla komplikationer.jag vet hur det är att få ett prematurbarn och hur orolig man är.jag skickade henne ett lycka till sms nyssJePaLuLi skrev 2009-05-19 12:16:10 följande:Det viktigaste är ju att bebisen mår bra. Känns som att könet inte är särskilt väsentligt nu när det är komplikationer.
hoppas hennes barn är starkt och slipper ligga på neo länge efter förlossningen. -
Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 12:19:31 följande:
Ja, jag kommer inte ihåg vilken vecka hon är i nu, men hon har gått längre denna gång iaf. Det tror jag medhon ska vara runt v 37 nu.men barnet är prematur pga sin vikt om jag har förstått rätt.jag födde sonen 2 dagar innan bf och han var prematur då han var 45 cm och vägde 2210 gr pga fel på moderkakan och navelsträngen -
gaah vad krångel det är med nya internetleverantören.ingen avi idag heller allt med posten.startkittet skulle vart framme senast idag.nu har jag ringt och de säger att det är en blokering i lägenheten vi flyttar in i om en dryg vecka
så nu ska jag vänta på att de ringer upp och kollar vad som är galet -
Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 12:34:31 följande:
Ja, då är det ju en annan sak. För annars finns det många som föder i den veckan o bebisen mår jättebra. Men nu får vi hålla tummarna!jag håller båda mina fingrar och tår för dem att allt ska gå jättebra trots "akutförlossning/snitt".