Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping Del:4

LittleMee skrev 2009-05-19 12:49:09 följande:
    Puh, första gången på några veckor då man har båda händerna fria under dagen. Han vägrar nämligen sova själv annars. När lillen har vant sig vid barnvagnen kanske någon vill ta en promenad nån gång framöver?Idag kommer förhoppningsvis mitt Ellos paket. Har beställt för några tusen så Andreas blir nog inte så glad när han får syn på allt det där . Behöver nya kläder för att piffa upp mitt självförtroende då jag inte kommer in i mina gamla.
    jag tar gärna en promenad framöver
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-05-19 12:52:31 följande:
    Vad bra . Han gillar än så länge inte barnvagnen så vi kan vänta nån vecka så vi inte skrämmer iväg dig med hans skrik
    hur gammal är sonen?här har man två töser som skriker värre än operasångerskor ibland*skratt*
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-05-19 13:01:44 följande:
    Då är du härdad .Han fyller 1 månad idag. Ju mer skrik desto bättre sover han. Har flera gånger funderat på att ställa mig utanför nån förskola men då finns det nog en risk att någon tror att man är skum och slår larm.. hi hi.
    har han kolik eftersom han skriker mycket?
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-05-19 16:26:24 följande:
    Jag vet inte. Bvc rekommenderade Minifom mot spädbarnskolik men den hjälper inte. De säger bara att det fortfarande är nytt och att vissa bebisar har en vildare personlighet. T om bm blev lite förvånad idag när vi gick dit idag. För en gång skull gallskrek han inte. Man känner sig ganska nedslagen som mamma då jag inte kan få honom att bli nöjd.
    stackars liten.vår tös hade kolik i 4 månader,den upphörde när jag slutade amma.tyvärr är minifom inte bra i längden då man måste öka styrkan hela tiden.i början var det 5 droppar till varje måltid,till slut var det runt 20 droppar per måltid.tösen kunde skrika i 4 timmar i sträck.man var helt slutkörd då man knappt fick nån sömn under denna tid.hon vägrade oxå sova i vagn/säng.så för att få henne att sova så var det bärsele det enda som fick henne att somna.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-19 18:01:09 följande:
    är det nån som vet vart skogskyrkogården ut mot slaka, skeda ligger?? morfar ska begravas där tydligen men ja vet inte vart den ligger...
    den ligger vid krematoriet i slaka kyrkogård.det är promenadavständ från lambohovs ändhållsplats på lantmannagatan.jättefin kyrkogård.vi gick ofta förbi där ni vi badade i "blå lagunen"

har nån hört nått med från diana?jag sms lite med henne idag.hoppas allt har gått bra för henne och bebisen.
  • Familjetrollet
    LillaLilli skrev 2009-05-20 06:37:43 följande:
    igår funkade inte FL för mig... tokigt. jag har börjat ta nån metformin, är det någon av er som har gjort det? eller vet någon, är lite nyfiken på om det hjälper en att bli gravid, vet ingen som har ätit det nämligen..
    här funkade Fl utan problem.jag har aldrig hört talas om metformin.
    Fru T skrev 2009-05-19 22:25:14 följande:
    Ok begravninen är den 2 juni så ja vet inte äns om kommer gå... men det är ju alla förstående för så... men då ve ja ju lite mer vart den är iallafall...
    förstår att du velar ang begravningen.sen kan du ju ha hunnit bli mamma när begravningen är och då har man så mycket annat att tänka på som amningen,vila upp sig efter förlossningen osv
  • Familjetrollet
    LillaLilli skrev 2009-05-20 08:32:34 följande:
    det gör du rätt i. ensamtid behövs kan jag tänka mig :Djag går upp vid 5 varje morgon nästan:P
    då är du uppe tidigare än mig

jag vaknar senast 06:40 numera,villket gör att jag aldrig kan få sovmorgon.sen kan jag inte sova längre än till kl 7 då barnen ska upp till dagis och skola
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-20 07:36:26 följande:
    Ja har sovit i natt me men inte alls lika bra som igår, men värken har hållit sig någorlunda snäll utan värktabletter. kanske gör fårskinnet lite nytta även om det är ett sånt som man ska ha på sätet i bilen  Nu är frukosten avklarad så ja kryper ner i soffan å sover lite till å sen 11.30 är det dax för Bm besök igen
    hoppas det blir ditt sista bm besök.jag funderar på att lägga mig i soffan och se om det finns nått sevärt på tv.
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-20 08:39:32 följande:

Vad är Blå lagunen?Jag smsade med Diana igår kväll, de mådde bra. Pojken var blond, men de hade inte kommit på nåt namn ännu. Hon låg på BB o pojken på neo.
    ååhh jag hade rätt att det var en gosse.
    den välkända blå lagunen var stora farliga grustag som vi badade i på 90-talet.egentligen var det förbjudet då det var grunt på en del ställen och jättedjupt bara ett fotsteg fram.så gott som alla lambohovs ungdommar badade där

det ligger i skogen bakom slaka kyrkogård.vad jag vet så skulle bonden som hade det göra badplats av "blå lagunen",vet dock inte om det blev av.det var prat om att det skulle byggas badplats där på mitten av 90-talet.
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-05-20 08:50:21 följande:
    Jag tror hon sa att han vägde 1900 (ungefär, minns inte exakta siffran) och var 45 lång. Ett litet knyte som var lik storasyster, föddes vid 13 igår.
    åh villken liten bebbe.då var hennes gosse lika kort som min son när han föddes 2 dagar före bf.

vet nån vad det kan kosta att klippa klorna på en kanin?.våran kanin är jättego,men tyvärr får man inte hålla i hans tassar vid kloklippningen.och nu behöver klorna klippas.vi vet inte hur kaninen blev behandlad i sitt förra hem.vet dock att förra ägaren inte har "alla hästar hemma" när vi hämtade kaninen så satt han i en bur med bara sågspån och var undernärd.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4