Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Firstandhappy

Samma här, äter massa gott hela tiden, livet är för kost för att inte unna sig det som är gott o må bra..

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-18 19:25:40 följande:
    beror ju på hur mycket man svullar å Vad man svullar man får använda sunt förnuft.. Ja köper tex hellre en påse frysta hallon eller en stor melon än en godispåse eller en chokladkaka... då känner man sig inte så där äcklig efteråt heller..
    precis, lite frysta bär o lite pannacotta är gott, eller chokladpudding med jordgubbar...
    lite kladdkaka med grädde..
    tror på att man kan sätta i sig det mesta i "normala" mängder utan större påverkan (säger den tjockaste av dom alla i tråden)...

Ähh livet är för kort återigen för att b ry sig om sånt som ingen kommer bry sig om när man ligger i graven iallafall..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-18 19:28:36 följande:
    Vi ska åka å provköra lite bilar nån da... Bla Scoda Octavia RS (den e faktist lite finer)
    ohh me like...
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-18 19:35:12 följande:
    måttliga mängder is the shit
    is DA shi heter det juh...
    Fru T skrev 2009-05-18 19:37:16 följande:
    mm ja me den ser lite sportig ut å sånna saker ja gillar blir ju ny bil i sommar
    har med haft mina ögon på nåt liknande, blir att kolla annan bil sen när jag börjar jobba igen o får igång ekonomin lite bättre..
    LillaLilli skrev 2009-05-18 19:38:31 följande:
    idag ska jag börja med en ny sak. Göra något varje dag som jag aldrig har gjort innan. det kan vara ganska skoj tror jag, tills jag inte kommer på fler saker att göra. men det kan vara vad som helst. kanske gå på en gata jag aldrig gått på förut eller äta nått jag aldrig har ätit. :D ska bli spännande. nu ska jag försöka att stå på händer mot väggen inne i lägenheten (för jag inte vill gå ute med kryckor) så det ska bli mitt nya idag!
    det är SKOJ, man ska testa massa nya saker...har du sett filmen yes man med jim carrey?? hur asbra som helst, man får sig verkligen en tankeställare ang livet..
    Fru T skrev 2009-05-18 19:44:12 följande:
    hmm kanske skulle putsa ett fönster eller två neee det orkar ja inte
    nääää, min duktiglista idag innehöll... plocka ur diskmaskinen, hänga tvätt, dammsuga o laga mat... så nu har jag verkligen gjort mitt för idag o jag är såååå nöjd..
    Fru T skrev 2009-05-18 19:51:21 följande:
    kollar sjukhuset.... människan ligger helt lugnt å föder  "ja nu känner ja att det kommer en värk" vänta här nu" jo nu trycker ja"
    mmm jag har fått ett nytt hatobjekt... vill med ha en sån förlossning, ska dock tillägga att hon fick EDA som fungerade på henne vilket den inte gjorde på mig...
    Lite skillnad mellan att krysta som i hennes fall (var det typ ,max 3 minuter) o en annan som låg i 6 timmar..
  • Firstandhappy
    Maria84 skrev 2009-05-18 20:04:03 följande:
    Enorm skillnad! Jisses att ligga så länge och krysta, hoppas det går fortare för dig denna gång! På mig hjälpte EDA:n bäst nu med Lucas men inte fasen låg jag sådär som henne Så den måste ha varit jädrigt effektiv på henne.
    krystvärkarna började vid 12 på natten men fick inte krysta då jag inte va fullt öppen, fick andas bort dom i 2 timmar, sen när jag väl var tillräckligt öppen för att börja krysta så försvann värkarna så de fick koppla värkstimulerande dropp o då började det igen efter en timme så i 3 timmar låg jag effektivt och krystade.. så jaaa hoppas på en aning snabbare förlossning... hade ju 12 timmar med värkar innan med... så 18 timmar på sjukhuset o 24 timmar hemma innan... fan va lång tid det va..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-18 20:50:39 följande:
    Japp. Men det var svårt att handla eftersom plånboken låg kvar hemma Det får bli en tripp till stan imorgon igen!
    hahahaha inte bara jag som glömmer den hemma... fast jag åkte ju till Ullared utan den..
  • Firstandhappy

här vågade man sig ut på en liten 30 minuters promenad o lite lek i lekparken med wille men aj fan va jag fick lida för det sen, blev sängliggandes med värmekudde..

Nu är det till o med att jag börjar tröttna o säga att NU FÅR DEN KOMMA, vill inte gå med värken i 40 dagar till...

• Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-05-19 15:23:41 följande:
    Fy vad orättvist det kan vara. En annan sitter här och mår prima efter min nästan 3 ½ timmars bravad i lördags. Absolut inga men eller värk som tyder på att jag gjort det.
    ja speciellt eftersom jag vill och är van vid att hålla igång dygnet runt... mår ju skitdåligt när jag inte får göra allt jag är van vid.
  • Firstandhappy

MEN.. man får se fördelen, det kommer ju något gott utav det hela och det är ju inte så lång tid kvar..

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4