Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

ska tillägga att vi aldrig låter honom skrika så det skär i hjärtat och vi hör att han mår dåligt av det, det får finnas en gräns mellan vad som känns bra för oss o vad som fungerar för honom..
    börjar han panikskrika o gråta tar vi upp honom direkt..

• Firstandhappy
    Maria84 skrev 2009-05-25 21:35:40 följande:
    Vi har det rätt smidigt vi. Lucas läggs bara i sängen, vi säger gonatt och han somnar efter en liten stund, gjort sen han var liten. Liam är ju en aningen större men han går in och lägger sig medans Lucas läggs och sen går vi in och säger gonatt till honom.
    william har med vart jätte enkel att söva hela tiden, får man väl tacka sin lyckliga stjärna för nu när man ska ha en till... skönt att han till 90% även sover hela nätterna..
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-05-25 21:37:27 följande:
    så kunde vi oftast göra när Nellie var mindre men nu blir hon så sjukt extremt arg och ledsen... Har hänt flera gånger att hon skriker så mycket att hon antingen kaskadspryr eller tappar andan en lång stund. Och då pallar jag inte att stå på mig mer....
    jobbigt när det blir så... man måste ju hitta ett sätt som fungerar för ela familjen utan att någon mår dåligt av det, sen tt det inte alltid kan va lätt är ju en annan femma..

Jag har fått för mig att jag gillar "supernannys" metod med puss o god natt o saga, gå ut, sen leda tilbaka till sängen varje gång.. men sen vet man ju inte hur det blir när man ska utnyttja det själv, då kanske man hatar det..
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-05-25 21:47:29 följande:
    Jag är inte så förtjust i fotboll. Förstår inte så mycket. Men Linus är sjukt snygg när han spelar fotboll. :D
    aha aha vet va du menar... gillar att se min skitförbannad o spöa upp folk på planen...
  • Firstandhappy
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:48:55 följande:
    aha aha vet va du menar... gillar att se min skitförbannad o spöa upp folk på planen...
    då är han sexig.... like it rough..
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-05-25 21:49:18 följande:
    Det skulle vara så väldigt mycket lättare om hon inte blev så där ledsen utan "bara" var svårsövd. Skulle kunna tänka mig att prova på dom flesta metoder bara Nellie inte var ledsen!
    ja man vill ju göra det skonsamt för alla... skulle börja med nån sovmetod på wille för några månader sen, men helt plötsligt bestämde han sig för att vid 21 va han trött o ville sova hela natten o efter det har han hållt det så..

någon gång ibland som han är pigg o vaken till 22-23 o kanske vaknar nån enstaka gång per natt..
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-05-25 21:52:16 följande:
    Haha. :D För min del är det rätt skönt, finns nog en anledning till att Linus är så lugn och harmonisk här hemma. Han får ut allt under fotbollsmatcherna. Men nu när han blivit kapten så får han hålla lite på sig på planen. :)
    ja dani är ju med lugnet själv... fast nu spelar han ju dock inte så mycket... stackaren.. hemma med galen kvinna och inga aggressioner får han ut..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-25 21:48:29 följande:
    Oj så mycket va det inte i den när ja hemta den för två månader sen
    inte??? det va dåligt, tycker ju inte att det ska skilja mellan antalet sakerna.. sen att det kan vaiera lite i utbudet är väl en annan sak..
  • Firstandhappy

klart det går bra med billiga saker, älskar att shoppa billigt till hemmet, då kan man köpa mycket av sakerna o förnya ofta...

• Firstandhappy
    LillaLilli skrev 2009-05-26 06:58:24 följande:
    han va visst inte lika nöjd med sovrummet som jag är :P rosa överkast, lampa, skålar och blommor va inte hans grej. Men jag fick ha det så om jag ville :D han är ju nästan aldrig hemma ändå. Han va glad sålänge jag va glad sa han. gött.
    pratade lite inredning med min sambo för ett tag sen o föreslog brunt sovrum med massa rosa o han tyckte det lät skitsnyggt, sen vet han att det blir bra när jag får för mig att göra nåt..
    Gillar verkligen blandning av maskulint/feminint.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4