Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-06-20 12:45:57 följande:
    ja har knåpat ihop en "liten" förlossningsberättelse nu...nogg.se/lillfruganvi hade en helt underbar dag ute i Tallboda igår, bröllop å dop.. Min vän som ja kännt i snart 20 år gifte sig å får äntligen kala sig fru Ja grät hela vigseln igenom! Dopet såg jag dock inte för då låg ja å Mathilda å mös i sängen för hon tyckte det va matdax...Tedde har jobbat i natt men fröken har skött sig riktigt bra å jag har sovit riktigt gott känner mig nästan utvilad!Amningen funkar bra men jag har så mycket mjölk att det bara bubblar över så pumpen kommer väl till pass, ger henne ett nattmål i flaska (mam) å det funkar toppen å hon har ett enormt sugbehov så napp har vi redan fått ta till (mam där me)DSeremot gör det grymt ont att amma på högersidan å ja har redan fått ett sår å är jätte ömm trots att hon har rätt sugteknik osv...nepp nu är det dax för blöjbyte å lite tutt-tömning, det spänner som fan det possetiva med massor me mjölk är att ja börjat kunna frysa in så jag har reserver Om en timma ska vi upp på återbesök på BB..
    Jättefin berättelse! Jag fällde också en och annan tår Vet ju hur underbart det rä att få upp sitt knyte på bröstet!

Tack Ewa för en trevlig dejt Jag klarade mig från böter, hur gick det för dig?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-06-20 17:28:29 följande:
    Haha, stämmer nog =) NOT... Fast i och för sig så fick vi ju en flicka... i någons ögon är jag ju snygg.
    Haha ja jag läste i nån tråd att förra året var det tvärtom. Vilka idéer folk har. Visserligen var mitt första barn också en flicka om man nu ska se det så.

Paret Beckham har ju tre grabbar och de är ju inte direkt fula
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-06-20 21:59:03 följande:
    det va inga problem, va ju "bara" 40 minuter sen... ja då vet man att man kan dejta över 3 timmar på Mc Donalds med, hahahaha..
    Ja det var inga problem att slå ihjäl de timmarna Tiden gick alldeles för fort!
    ThillaMilla skrev 2009-06-20 22:50:50 följande:
    Hej, här är en till från Linköping. Hoppas alla haft en trevlig midsommarhelg. våran har varit toppen.
    Hej och Välkommen!
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-06-20 23:46:33 följande:
    Aha, då har vi iaf haft samma lärare. Jag gick ut -97! 1997!!! Kan det verkligen stämma?  Det är ju över 10 år sedan. My god vad gammal jag är.
    -97? Jag tog ju studenten 98 och du är väl mer än ett år äldre än mig?
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-06-21 00:04:31 följande:
    Jag gick fyra år i gymnasiet, bytte program/inrikting så jag fick "gå om" ett år.
    Aha
    Firstandhappy skrev 2009-06-21 00:05:02 följande:
    jag har aldrig tagit studenten...Jenny... nää nästa gång får vi åka kommunalt så vi kan döa ett par timmar till.. ja just det, jag ska ju ha barn snart med ja..
    Absolut! Jag tänkte faktiskt ta bussen, men eftersom det var en röd dag så gick de väl inte lika ofta så bilen var ett säkrare kort.
    Haha, ja just det! Lätt att glömma
    Men snart är han ute!
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-06-21 09:13:07 följande:
    Drömde om bebis inatt, har aldrig gjort det såhär tydligt förr! Var helt underbart! En liten flicka som hette Sia var det, jag hade dock glömt vad hon hette, så jag fick kolla det i mobilen hela tiden, för där hade jag skrivit upp det. Haha. :D
    Vad mysigt!
    Ofta säger de ju att drömmarna stämmer. Vi måste ses snart så jag får se din fina mage. Jag kanske ändrar mig ang. pojke
    Kan du följa med på torsdag?
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-06-21 09:40:05 följande:
    Hihi man drömmer så skumma drömmar Sia va sött jue!ja vill mee se mage! Min sköter sig fö å går åt helt rätt håll, INNÅT å full me kärleksränder är den men dom är så ljusa så ja bryr mig faktist inte...
    Ja konstiga drömmar har man gott om som gravid
    Det gör absolut ingenting, jag har också kärleksränder, men det är ju mina fina pojkar som har ju bott där inne
  • JePaLuLi

Ja, baserat på vädret så har vi konstaterat att vi valde precis rätt dag att gifta oss på! Vi hade ett sånt perfekt juniväder med sol, men ändå inte för varmt och det bästa av allt: INGET REGN!! (Det kom visserligen ett litet, litet vackert sommarregn när middagen var klar, men det var över lika fort som det kom och var fantastiskt fint)

Vi har varit ute och shoppat massor och i förmiddags snickrade Patrik ihop sandlådan till barnen. Men nu kom ju regnet... Ska fixa altandörren nu iaf, Lucas har nämligen lärt sig att öppna den så vi har hämtat honom ute på gräsmattan ett antal ggr
    Ikväll blir det tacos och familjemys!

• JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-06-21 16:10:24 följande:
    Åh, har suttit och kikat på flera avsnitt av förlossningskliniken, fick en massa sådana avsnitt att se med on demand-boxen från Stångis. Så spännande och fint och sorgligt. Jag bölar mest. :)
    Åh jag kan aldrig se för mycket av förlossningar. Så underbart!!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4