Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Apipoulai skrev 2009-06-23 17:32:34 följande:
    Okej. Vad var det för väska du letade efter förresten? :)
    Sen är ju många fack bra om nåt börjar läcka så slipper allt bli kladdigt!

Inboxar dig!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    SmileyMalin skrev 2009-06-23 19:28:38 följande:
    Åhh vilken härlig värme Tog tag i att rensa i jordgubbslandet efter jobbet idag, och hittade dom allra första mogna jordgubbarna Mums!Barnnmorskan har sagt åt mig att äta mycket jordgubbar i sommar så nu ska här frossas!Ni som har flera barn, blev ni mycket större andra graviditeten?På senaste kollen hos BM var min livmoder 3 cm större än när jag var gravid med nellie i samma vecka!!!!
    Min mage var exakt lika stor hela tiden. Men så skilde det ju bara 30 gram på grabbarna också
    Båda låg på 3½ kg.

Fast det behöver ju som sagt inte betyda att nästa barn blir större, även om de säger att tvåan oftast bir lite större. Det handlar ju om hur bebisen ligger, hur mycket fostervatten som finns osv...
  • JePaLuLi

Vaknade med mjölkstockning idag :-O
    Inte skönt, men man får väl se det positivt och vara glad över att det fortfarande funkar. Han blir ju trots allt 7 månader snart

Hoppas alla får en bra dag, några av er träffar jag sen. Det ska bli vaaaarmt och skönt!

• JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-06-25 10:06:56 följande:
    utefika idag kanske??
    Det tycker jag!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-06-25 10:54:19 följande:
    Ja vakna i en stoor pöl ja, hade läckt igenom skyddet så det hette duga å det bara rann om mig. Inte konstigt fröken låg å gruffa sig mot mig helt galen, ja måste ju luktat jättegott fick bli mata på ena å pumpa på andra, fortsätter det så här kan ja börja donera mjälk te NEO snart...Kommer få bli en kemtvätt på bäddmadrassen snart tror ja
    Ja så hade jag med det ganska länge, men hade nog inte räknat med att det skulle bli mjölkstockning när han snart är 7 månader. Trodde det skulle sina snart Men det är ju bara att se det positivt, mjölk finns och han får det som komplettering till maten. Än så länge är mammas tuttar det allra bästa, ibland funkar inget annat
    Fru T skrev 2009-06-25 10:57:02 följande:
    Var När Hur??Tedde har två ärenden på sjukan idag å är nog inte hemma fören frammåt halv två, två...Sen ska vi till ikea å köpa lite mer handdukar, BP å köpa mjölkuppsamlare å amningskupor å matshopping på Maxi... kanske at vi åker te Norrköping å shoppar kameror me, om vi inte gör det i morron...
    Vi ska ses kl 13 utanför H&M.
    Vore jättekul om du och sessan ville göra oss sällskap!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-06-25 11:10:15 följande:
    fick mess från Ewa Ja hoppar idag för det kan bli lite tight. Måste va hemma när Tedde kommer för han tog ingen nyckel me sig men det kommer ju fler dar
    Absolut!
    Fru T skrev 2009-06-25 11:13:08 följande:
    Stälde mig på vågen i morse det va en trevlig uppkevelse!Vägde 75kg innan fröken kom ut å nu visade den 66kg  bara 10 kg kvar! (vägde mig när ja åkte hem från bb å då vägde ja 70)Snart får ja nog tillome på mig mina ringar igen *drömmer* men än så länge kommer dom bara till rakt över knogen... hoppas ja slipper slå ut dom!
    Härligt!
  • JePaLuLi

Nån som vet hur man får bort naglar som man gjort på salong? De har växt ut och några börjar gå av så nu är det inte snyggt längre..

• JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-06-26 12:54:52 följande:
    Beror ju på vilken typ av naglar du fått.. Men oftast är det ju nåt lösningsmedel man ska ha... Men använder ju inte själv då jag har egna Så jag vet inte riktigt.
    Jo jag antar det. Jag har också egna men till bröllopet ville jag vara extra fin, och det var jag också men nu har de gjort sitt.
    SmileyMalin skrev 2009-06-26 14:04:03 följande:
    sambos korkade bror ringde till sambons mobil halv ett inatt för att fråga om det stämde..... idiot!Mitt i natten skiter jag fullkomligt i om nån jäkla artist gått och dött, då vill jag SOVA! Självklart vaknade bebis i magen och levde rövare, så att somna om tog ett bra tag.... Hade dessutom öppningen på jobbet i morse och började 7:15. Har gått runt som en levande död hela dan men mina gulliga arbetskamrater skickade hem mig tidigare.Nu sitter nellie framför tv:n och jag ska SOVVVVVVVVVA
    Men herregud, vilken människa!
    Skönt att du fick gå hem tidigare!
    Mizzz skrev 2009-06-26 12:59:20 följande:
    nja, alltså. Jag tror man måste kämpa ganska bra om man ska få sin tonåring att dela säng med mamma och pappa Vi samsover, och kommer så att göra tills Linus inte vill längre
    Det tror jag med
    Lucas sover hos oss och det får han göra tills han inte vill längre, det viktigaste är så klart att han känner sig trygg. Linus sover i sin säng men kommer in på morgonkvisten när det är dags för mat. Det bästa är väl att utgå från barnet helt enkelt.
    Familjetrollet skrev 2009-06-26 08:15:46 följande:
    ush finner inga ord,en av världens bästa artister har avliditfick veta av maken nyss att michael Jackson har gått bort hastigt
    Ja visst är det tragiskt men människor dör varje dag och han har ju inte direkt sett fräsch ut på mycket länge.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-06-26 14:50:04 följande:
    hmmm?? wille sover i vår säng om han vill o resten av tiden i sin säng, vaknar han på natten o inte vill sova kvar i sin lyfter vi in honom i vår o sen sover han där, likaväl om han är sjuk så har jag honom hellre i vår säng o har koll på honom än i sitt eget rum... Tror barn kan bli lika "fel & skadade" av att aldrig få samvova med sina föräldrar heller efetrsom de vissa perioder har större behov av närhet..sen att det blir kräk o kiss??? ja men va fan, finns folk som får betalt för att tillverka nya sängar, köper hellre en ny sen när båda är stora nog o inte sover hos oss alls än att ha ett barn som inte vill sova alls för att det är rädd..
    Amen!
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-06-26 14:54:42 följande:
    är inte så blond som jag ser ut alla gånger...
    Det är ju det jag säger, är du verkligen en äkta blondin?
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4