Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 11:10:58 följande:
På detta dagis som barnen ska börja på, är det nästan inte ett enda barn från nåt annat land, vi såg ett utländskt barn nu o personalen sa att det inte är så många utländska barn på detta ställe, till skillnad från Leos nuvarande dagis där det nästan bara är utländska barn.Detta kommer bli såå bra för våra barn, så är det bara! Känns så skönt eftersom jag haft sån ångest med dagis för Vincent, Leo vet jag ju att han klarar sig eftersom han är så stor, självständig o duktig. Vincent är såå mammig så vi får se..
Vad skönt!
Jag vill gärna ha blandade kulturer så han lär sig att alla är olika osv. Däremot gillar jag inte när det BARA är utländska barn. Jag har sett svenska barn här på området springa runt och prata med brytning och det vill jag inte att han ska göra. Så då 'r frågan hur man ska göra. Jag vill int att han ska börja på en förskola, bärja trivas och sen ska vi behöva slita honom därifrån. Samtidigt så känner jag att han verkligen behöver komma iväg. Även om jag är utbildad kan jag aldrig lära honom samspelet med andra barn, andra vuxna osv... Det är ju väldigt viktigt att de får vara med andra vuxna också och mamma är ju alltid mamma.
Ska kolla runt i närområdena lite. Det är ju dock ganska svårt eftersom jag inte känner till stan, men ska prata med svärmor också som jobbar på en väldigt bra förskola.