Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Familjetrollet skrev 2009-06-15 09:25:58 följande:
    ååh så liten.hoppas hennes förlossning gick snabbtang fikat på torsdag så får jag tyvärr ställa in det.lilla tösen har åkt på en dunderförkylning med rejält otäckt hosta.vill inte att hon smittar ner andra.här ska vi ta det lugnt idag,lillan ska vara inne och kurera sig,lättare sagt än gjort då hon är en bestämd tös
    Ja hon var liten med tanke på att hon gått över så länge. Men varken Linda eller Tedde är ju särskilt stora.
    Hon kom ut 03,13 så det verkar som det blev långdraget för henne, men nu är hon ju här den lilla sötnosen!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-06-15 09:34:33 följande:
    då får vi vänta med spänning på en bild på lilla underverket
    Ja jag vill inte lägga in nån bild utan hennes tillåtelse.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-06-15 08:50:04 följande:
    Åh vad roligt att höra... =) Jag som skall till BB om en liten stund med Leonard. Fast hon är nog helt slut nu kan jag tänka mig.
    De är kvar på förlossningen och väntar på en plats på special BB. Hon hade det ganska tufft men får berätta mer själv sen.
  • JePaLuLi

Jag ringde just och pratade med den ansvariga för barnomsorgen på kommunen. De hade ett nybyggt dagis till Lucas till hösen om vi ville, men när jag frågade om andelen svenska barn så var den väldigt liten. Jag har inget emot invandrarbarn, men det får gärna vara en blandning. Eftersom jag själv jobbat i förskola så vet jag att många svenska barn kommer efter med språket om det är få svenskar där. Det höll hon även med om och gav oss andra alternativ och sa att vi var välkomna att söka andra ställen.
    Så nu vet jag inte alls hur vi ska göra. Förskolan lät jättefin, men mitt barns utveckling går före. Då går jag hellre en bit varje morgon för att han ska komma på ett bra ställe där det är blandat med barn från olika kulturer.

• JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 11:10:58 följande:
    På detta dagis som barnen ska börja på, är det nästan inte ett enda barn från nåt annat land, vi såg ett utländskt barn nu o personalen sa att det inte är så många utländska barn på detta ställe, till skillnad från Leos nuvarande dagis där det nästan bara är utländska barn.Detta kommer bli såå bra för våra barn, så är det bara! Känns så skönt eftersom jag haft sån ångest med dagis för Vincent, Leo vet jag ju att han klarar sig eftersom han är så stor, självständig o duktig. Vincent är såå mammig så vi får se..
    Vad skönt!

Jag vill gärna ha blandade kulturer så han lär sig att alla är olika osv. Däremot gillar jag inte när det BARA är utländska barn. Jag har sett svenska barn här på området springa runt och prata med brytning och det vill jag inte att han ska göra. Så då 'r frågan hur man ska göra. Jag vill int att han ska börja på en förskola, bärja trivas och sen ska vi behöva slita honom därifrån. Samtidigt så känner jag att han verkligen behöver komma iväg. Även om jag är utbildad kan jag aldrig lära honom samspelet med andra barn, andra vuxna osv... Det är ju väldigt viktigt att de får vara med andra vuxna också och mamma är ju alltid mamma.

Ska kolla runt i närområdena lite. Det är ju dock ganska svårt eftersom jag inte känner till stan, men ska prata med svärmor också som jobbar på en väldigt bra förskola.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-06-15 14:22:09 följande:
    Japp! Föddes i morse tror jag
    Ja 03,13 föddes hon
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-06-15 21:03:56 följande:
    nä inget skoj alls..bara hoppas han kan sova sen...fy fan vilka förvärkar jag börjar att få... blir galen på det..
    Usch det är verkligen inte kul. Särskilt inte med andra barnet och när man får barnen tätt. Då får man veta att man lever
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-06-16 14:17:47 följande:
    konstigt att de inte ens kollar på det....
    Det tycker jag med. De brukar ju vilja kolla så att inte tänderna under tagit nån skada.
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-06-17 19:02:31 följande:
    Sötaste Mathilda Hoppar in lite snabbt å säger att vi är hemma nu.Jag är lite trötter å så där så det är mycket skönt att va hemma...
    Hon är så fin! Och jättesött namn har hon fått också  
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-06-17 20:21:27 följande:
    min sötnos!
    Han är så söt! Men han var så pytte när jag träffade er Mina pojkar har ju aldrig varit så små, han såg ut som en liten docka
    Hittade Molly nåt sen eller?
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4