• dinana

Vi från Linköping Del:4

Hänger gärna på, men då måste jag ju göra amningsuppehåll... och det tror jag inte att Leonard gillar.. men har märkt nu att jag på sistone bytt ut en del av hans mål med ersättningen. Just för att veta att han verkligen får i sig något. Dessutom verkar han må bättre av den, även om hans kräks upp lite direkt efter att han ätit. Men så är det ju även när han äter från mig (men då vet jag ju inte hur mycket han fått i sig från början).

Vad kör du med för diet? Jag körde en mix av Nutrilette och Allevo.. eftersom det inte fanns så många olika smaker så fick man lite mer variation när man mixade. Sen om man tycker att drinkarna är tråkiga kan man ju alltid göra glass av dem eller mixa i jordgubbar eller någon annan frukt. Allt föt att få lite variation.

Familjetrollet skrev 2009-07-04 14:03:27 följande:
    ush vad otäckt! idag ska jag fuska,ska äta köttbullar och potatismos.nuaturdieten gör att man nästan är hungrig hela tiden.6e dagen med dieten idag.börjar tröttna på dieten,har inte ätit mackor på 7 dagar. men nu ska alla extra kg bort.
    Ewa hur går det för dig?
    Firstandhappy skrev 2009-07-04 19:58:14 följande:
    ja nu regnar det iallafall... bra förutsättningar för att föda.. hahahhaha
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-07-05 16:15:19 följande:
    Skvallrar lite Nu är Molgan ute! Allt gick jättebra och de mår bra allihop. En sötnos på 3590 gram och 51 cm.
    Åh, vad roligt!!!
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-07-05 18:31:16 följande:
    du får gratta dem från oss här ska vi snart få besök av mina föräldrar,sen ska jag och stora tösen gå runt skäggetorp.måste "gå bort" det jag åt på mc donalds idag.fick chocken när jag såg vad en stor pomme och 9 chicken nuggets innehäll i kcaldet innehöll lika mycket som 4 mål naturdiet för en dag
    Ja just det ja, Naturdiet finns det ju också.. de körde jag också med.. de är ju lite billigare, men i stort mycket godare än Allevo/Nutrilette... men kul att blanda lite... så tröttnar man inte lika fort.. vill också börja banta. Skall ju försöka komma ner i mina jeans i storlek 28/29 i år.
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2009-07-06 13:45:24 följande:
    hej hej alla... nyss hemkommen o mår alldeles för bra för att det ska va sant... hade drömförlossning o Molgan är skitful... så alla ni som säger att han e söt ljuger... finns inga fina söta nyfödda... bläää.. en mörkhårig liten pojke som suger tutte till förbannelse o tittar på mamma med stora mörka ögon.. 13 minuters förlossning o lyckligt hög av lustgas (ska börja knarka skiten på heltid *ler*) nä nu ska jag återgå till familjen, ville bara hoppa in o säga hej o tacka för alla grattis.
    nej sa samma sak när leonard föddes: vad är det för en liten ful apa.... bm bara skrattade dock.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-07-06 18:10:42 följande:
    fy vad det regnar idag. vill nån ta en fika på ikano imorgon, runt kl 13?
    Japp, det låter roligt!
  • dinana
    LillaLilli skrev 2009-07-06 19:17:21 följande:
    fy idag har jag ont i min mage. där nere. känns som jag ska få mens, men det lär ju inte hända :( om det ska vara 120 dagar mellan nu med är det inte dags förrens i augusti. jag gillar inte det dära. men det gör jätteont. Nu kanske det kommer för mycket info men men, jag har ont i mina bröstvårtor med. liksom ömmar om jag tar där. det är galet jobbigt. Härligt att du fått din bebis nu Ewa! det va på tiden! :D fick du mitt sms?
    Du är inte gravid då??
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-06 22:10:52 följande:
    Jag o Lilian på hennes möhippa i lördags
    så söta =)
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-06 22:13:43 följande:
    Visst är vi Fulla o glada på harrys
    Haha, jasså så ni var ute å festade lite =) Saknar man ju lite.. humm.. får väl dra ihop ett gäng någon kväll å gå ut å partaja. Lämna barnen med gubben =)
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-07-07 22:24:18 följande:
    Diana tack för en trevlig fika.jisses så söt Leonard ärnästa gång får vi ta en fika hemms hos oss så Molly kan leka med töserna. jag har msn,du ligger inlagd där
    Ah, ja det var ju trevligt. Hoppas vi kan ses snart igen. Jag har dig på msn, men ser aldrig att du är online där. Konstigt... eller du kanske inte är online ?
  • dinana

Var på kontroll idag. Lille gubben väger 3600 gram idag. Såg så bra ut så och läkaren var väldigt nöjd. Naveln har fixat till sig i stort sett nu så vi fortsätter å kör med klorhexidinsprit ett tag till så skall nog allt vara bra sen. Han börjar allt att komma ifatt nu...

Vet dock inte längden, men han var ju 51 cm sist så.

Fru T skrev 2009-07-08 09:52:59 följande:
    Vi va på bvc igår å nu är hon 54cm lång å väger 3900g min mjälk e bra grejor... Naveln envisas me att läka sakta så hon la lite lapis men den ser rätt fin ut om man bortser från att det vätskar sig.. Sen åkte vi te Min mormor i Nkpg å käka middag, renskav a´la mormor = mumsmums, å sen satt vi å planera Greklandsresan å kolla biljetter, hon å hennes man ska åka med oss nämligen Tedde, ja å Mathilda kommer bo hos Teddes föräldrar å mormor å Bengan fixar vi en liten lägenhet åt alldeless i närheten Ska bli två sköna veckor!! Vi va inte hemma fören vid halv tolv eller nåt tror ja å då va ja ju tvungen att sätta mig å fortsätta på MJ på 4an men när "dokumentären" börja vid 1 så jick ja å la mig.. Fröken va dock lite kinkig men Tedde underbara tog hand om henne så ja fick sova... Hon har nu fått börja sova i vagnen brevid sängen (så ja kan vagga om hon vaknar) dels för att hon gruffar å bökar å sparkar så dant på mig när hon sover i stora sängen å dels för att hon verkar sova bättre i vagnen?! Vyssanlulltassar till spjälsängen vore kanske nåt, men dom är ju så jädra dyra!!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4