• dinana

Vi från Linköping Del:4

Får väl göra som min pappas kusin gjorde. De hade inga planer alls på att flytta (bodde i Jönköping).. så var de ute på semester på Öland och passerade en till salu skylt. För skojs skull åkte de in och kikade på huset och sa till killen som sålde att vi tar det. Vips hade de ett hus på landet. Allting ingick i huset.. möbler, kök, bestick.. ja allt. Var bara å flytta in direkt =) Haha... kan man kalla snabb affär.

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Usch nej tvillingar är verkligen inget jag längtar efter. Fick höra igår att min kompis väntar enäggstvillingar... visste ju om att hon väntade tvillingar.. men enäggs... wow... tycker synd om henne... sen så har hon ju redan en son som är född i september 2007.

• dinana

Jag har slutat att amma helt här. Två månader får räcka. Dessutom så fick Leonard aldrig i sig tillräckligt när jag ammade, utan ville ha mer så jag gav upp helt enkelt till slut. Har inte känt av något alls i brösten sen jag slutade, känns väldigt konstigt eftersom man hör dem som får mjölkstockning efter. Har ju massa mjölk kvar i brösten och jag pumpar ute emellanåt för att de inte skall "spricka". Nu är det nog fyra dagar sedan jag pumpade ur brösten.

• dinana
    playmate86 skrev 2009-07-18 13:10:41 följande:
    kreverar snart kan knppt gå, knappt krypa i sängen och inte stå och inte röra ryggen skönt att man ska tilll sjukgymnasten på måndag panodil hjälper inte och killen masserar mig men det hjälper i två timmar sen är det dags igen.....
    Hoppas att det blir bättre snart för dig. Kramar om!!
  • dinana
    Fru T skrev 2009-07-18 16:50:32 följande:
    Som ja misstänkte då, får fotsätta me tigerbalsam det hjälper ju lite för stunden iallafall men det luktsr ju så jädra starkt Ja asså ja har ju helatiden sagt att ja ska trappa ner amningen efter grekland (om det inte sker nåt oväntat innan) just för att det är såå mycket smidigare om ja fortfarande ammar då.. Tedde försöker avlasta mig så mycket han kan men dom dagarna som är mellan två jobbnätter har han inte mycket vakentid så dom är lite extra för mig... men får hoppas det går över snart..
    Ja vissa nätter blir man ju helt tokig på allt skrikande.. sen inser man på morgonen att de bara fått mat en gång under hela natten....  (man tänker nog inte helt klart nattetid)

Min sambo jobbar ju så han vill ju gärna sova nattetid... men det händer rätt ofta att han får sig en puff så att han går upp å tar hand om lillkillen. Nu sover dock Leonard stort sett hela natten.
  • dinana
    SmileyMalin skrev 2009-07-18 20:09:53 följande:
    åhhh vad jag velar hela tiden... kan verkligten inte bestämma mig för om jag ska ha Nellie på dagis i höst eller säga upp platsen och ha satsa på öppna förskolan och liknande.... Känns som jag skulle vara den enda på hela jorden som frivilligt har en 3-åring hemma! På sätt och vis skulle det vara skönt om dom införde 8-11 alla dagar på Nellies dagis, så skulle jag verkligen inte tveka!! Känns som att det enda förskolan erbjuder som jag inte kan ge Nellie är att hon får leka i en större barngrupp och lära sig socialty samspel och dolda lekregler mm. Men om det finns flera äldre barn på öppna förskolan så skulle hon ju få det ändå.... fy vilken beslutsångest!
    Här är det ingen tvekan, Molly skall gå på dagis. Jag orkar inte med henne hela dagar, men hoppas verkligen jag kan få lite avlastning genom dagis. Hon kommer gå 9-14 måndag, torsdag och fredag. Kortare dagar känns ganska meningslöst enligt mig, för då hinner man knappt hem förräns man skall hämta igen.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-18 21:11:11 följande:
    Fast nu är det ju prat om att alla kommunala dagis i våran kommun ska ha 8-11 fem dagar i veckan. Vet inte om det är klubbat o bestämt ännu, men de som jag har pratat med säger att det nog kommer bli så. Så då får ju alla gå så, ingen får bestämma sina egna tider.
    Fast de tiderna är ju det jag har fått... något annat har jag inte hört något om.
  • dinana
    Såg dem på Willys för inte så länge sedan i Skäggetorp. Men kan ju inte lova att de finns kvar där nu.. är ju som sagt ett tag sedan.
    saltflingan skrev 2009-07-19 15:42:41 följande:
    Nu kommer jag med en udda fråga igen! Jag är så galet sugen på mina favoritchips men jag har inte hittat dem på flera månader. Är det någon som vet var man kan köpa Estrellas sourcream & cheese chips? En gul påse fylld med himmelriket. Både jag och bebben i magen vill VERKLIGEN ha dem idag!
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-07-19 20:42:54 följande:
    hoppas din amningen blir bättre snart.för mig var amningen ett rent helvete varje gång har inte läst nått i tråden de sneaste dagarna så jag vet inte om det finns nån inplanerad fika nästa vecka jag tar gära en fika nästa vecka om jag kan röra mig då.just nu har jag fått tillbaka värken och smärtan med besked.fick åka hem från tornby då det blev olidligt och tårarna var nära. Dinana har du fått din väska nu?
    Jag hänger gärna med på en fika om du orkar. Jag bjuder ju =P Japp var och hämtade väskan i fredags efter att jag varit hemma hos dig och hämtat posten. Har dock inte riktigt installerat den ännu. *hehe* Vädret har ju inte varit så lockande idag direkt heller... Men säg en dag/tid som passar dig. Gärna måndag, tisdag eller onsdag.
  • dinana

Jag har aldrig snarkat vad jag vet, men både mamma å pappa gör det.

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4