Familjetrollet skrev 2009-07-10 12:00:24 följande:
1177 om jag minns rätt
Japp, hittade det till slut =)
Fru T skrev 2009-07-10 09:47:01 följande:
åh ja håller på att bli en sån där shleeten småbarnsmorsa Fröken har i nästan en vecka nu tyckt att hon ska vara klarvaken å äta i flera timmar till seeent... det börjar vid 21-22 tiden å ofta somnar hon inte fören vid 1 tiden å under den tiden ska hon äta äta äta, somnar när hon äter, stänger ja behån så vaknar hon å ska ha mer, får hon inge blir hon skitarg, får hon så blir hon skitarg... Igår testa ja å ge urpumpat på flaska så ja vet huur mycke hon faktist får i sig å på tre timmar åt hon runt 250ml PLUS från brösten (som förövrigt känns som två tomma påsar, men det kommer mjölk) det är fan Omöjligt att hon är mer hungrig då... lägger henne i vagnen å vaggar, hon ligger å kikar å ja håller på att somna igår fick Tedde komma hem å vagga lite för ja va så trött att ja somna av mina egna vaggningar å somna ja så blev hon arg... visst när hon väl somnar så sover hon kanske en 4 timmar innan hon vill käka igen men i natt när ja ligg-ammade henne i sängen så somna ja me henne vid bröstet å hon somna me men sen börjas det, hon bökar, bökar å bökar...
USch då.. här får lillen 140 ml varje mål, varken mer eller mindre. Då blir det ju på flaska så klart, urpumpat eller ersättning. 6-7 gånger om dagen. Det tar ungefär 10-15 minuter per mål, sen somnar han gott i sängen. Men ibland leker vi med honom och då är han klarvaken, tills han får nappen. Det är susen det. 250 ml, låter väldigt mycket tycker jag. De skall ju helst inte ha mer än 100 ml / mål den första tiden.