Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

Vi från Linköping Del:4

JePaLuLi skrev 2009-07-23 16:01:15 följande:
    Men så länge magen växer som den ska så spelar det ju ingen roll om den är stor eller liten.Den är ju mindre än de flesta, men jättesöt!
    Exakt. =)
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-07-23 16:01:15 följande:
    Men så länge magen växer som den ska så spelar det ju ingen roll om den är stor eller liten.Den är ju mindre än de flesta, men jättesöt!
    ...eller så är det kanske andras som är större än de flestas. ;)
    Min mage ligger strax ovanför normalkurvan.

Men skitsamma egentligen... snart ska magen väck, oavsett storlek. Ska bli skönt. Det var ett tag sedan man kunde knyta skorna själv.
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-07-23 18:24:45 följande:
    Jag vill också ha magen väck snart. PUST. Känns som en evighet kvar.BM-besöket idag var en jävla pers, panik och urk.
    Usch, då. Vad var det som var hemskt hos BM? {#lang_emotions_undecided}
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-07-23 18:44:58 följande:
    Alla andras då eller? Jaså, den ligger över kurvan ändå? Jag vet inte vad det är som gör den så liten då. Det kanske är en synvilla Min låg exakt på medelkurvan båda gångerna.
    BM spekulerade om det var alla mina vältränade (!?) magmuskler. Men magen växer framåt och inte åt sidorna. (förmodloigen bakåt också då ) Jag har ingen aning.
    Det är inte mycket över kurvan dock.
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-23 19:03:00 följande:
    Jag personligen kan känna att det är lite taskigt att diskutera hurvida nån har en liten eller stor mage när man är gravid. Jag har en kompis som hade en liten mage när hon var gravid o hon blev ledsen när alla kommenterade det. Jag tyckte att det var sjukt jobbigt med alla som skulle kommentera min jättestora mage hela tiden.
    Äh, det gör mig inget. Men alla är olika. Ni/man får gärna diskutera min mage, näsa,  eller vad ni vill. Bryr mig inte så mycket. Man kan välja vad an vill ta åt sig av. De flesta menar inte nåt illa i slutänden iaf =)
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-23 19:04:07 följande:
    Det kan faktiskt stämma, jag har hört att de som är väldigt vältränade kan få mindre mage än de som är mindre vältränade
    Fast så väldigt vältränad magmuskler tycker jag nog inte att jag hade. Men jag kan ju ha fel, de doldes väldigt bra under allt späck isf. ;)
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-07-23 18:35:47 följande:
    Fick tid till en annan BM än min vanliga (hon är på semester), 09.00 sa min vanliga barnmorska, både till mig och Linus. Kommer dit 08:50 och den barnmorska jag skulle träffa säger att hon fått tiden 08:30. Alltså har vi tio minuter på att hetsa igenom besöket, tack vare min förvirrade barnmorska som alltid blandar ihop saker. Blir tokig. Men allt såg jättebra ut.. Men kändes jobbigt att hetsa. Jag är så sjukt känslig för stress just nu, svetten rinner och jag får sammandragningar och blir helt panikslagen.. Vikt: + 3kg sen sist (11 kg sammanlagt nu, för mycket känns det som..)BT: 130/80 (120/70 förra gången)HB: 131 (123 förra gången, höjts utan hjälpmedel!)SF: 31 (29 förra gången)hjärtljud: 125socker: 5.5
    Fast det ser ut att var normala siffror i mina ögon.
    Men otroligt irriterande med BM och tiden. Förstår att du blev sur.
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-07-23 19:16:37 följande:
    Jaa, allt var ju jättebra. :) Förutom att allt gjorde på 10 minuter och gravidsanna fick panik. Svetten sprutade och så fort vi kom ut genom dörren började tårarna spruta. Hade velat prata förlossningstankar och lite andra funderingar som jag har. Ingenting hann vi med..
    Det kommer fler tillfällen för det. :)
    Jag har problem åt andra hållet. Jag kommer inte på några frågor, när hon frågar om jag har några... Funderar inte så mycket över "om" och "hur" utan tar det som det kommer liksom.
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-23 19:17:45 följande:
    Ja, jag tog inte illa vid mig av att de kommenterade min mage. Det var bara jobbigt att hela tiden förklara att vi var säkra på att det bara var EN bebis i magen.Min kompis däremot blev orolig när alla sa vilken liten mage hon hade.
    Ja, man får ju säga ifrån om man inte gillar det. Då respekterar nog mortparten det och slutar kommentera... iaf så du hör. ;)
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-07-23 19:23:33 följande:
    Klart det kommer fler tillfällen, men det är ju nu jag har ont och funderar på det. Är så jävla less på den där kvinnan alltså, alltid förvirrad, hetsig och tröttande.. Nästa gång är 17 augusti och det känns som en evighet dit. Och jag vet inte vart jag ska vända mig innan, eftersom att 17 augusti är dagen hon kommer från semestern.. Så får jag sitta och skämmas för att jag kommer sent, när det inte ens är mitt fel. Lätt irriterad just nu känner jag. :D
    Kan du inte ringa Mvc och ställa dina frågor till någon annan, nån läkare du har förtroende för eller så?
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-23 19:25:42 följande:
    Japp, det gjorde vi oxå Men lite svårt att ryta i till främmande människor som bara kommenterar en gång o sen ses man aldrig mer För det var ofta folk på stan kommenterade min mage.
    Sant, men jag hade nog sagt ifrån iaf, fast på nåt snyggt sätt. Eller bara förvånande "Tycker du det, men jag har hört..bla blabla..."
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4