Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

LillaLilli skrev 2009-07-08 21:32:43 följande:
    men ojdå. då måste min kompis haft en rekordförlossning. från att vattnet gick och bebisen va ute tog det fyra minuter...
    Fast hon kanske hade haft värkar länge?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-07-09 11:06:28 följande:
    Kan man veta det såhär tidigt?
    Dna lära
    Lucas hade jättemörka ögon när han föddes så vi trodde att han skulle få bruna ögon. Men han har de allra vackraste klarblåa nu ju
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-07-09 15:21:16 följande:
    Tiden utvisar svaret med andra ord. :) För jag har läst att det tar någon månad eller så innan man ser.Ska bli spännande och se vad det blir för ögonfärg på vår stjärna. Pappan har fina blå och jag har vackra bruna ögon. Brunt är dominant, men jag har blå anlag så det kan bli vad som helst. =)
    Spännande!
    Jag försökte gå in på länken du skickade för att rösta, men det funkar inte
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-07-09 18:22:13 följande:
    Länken verkade inte bli hel här heller, nytt försök. ;)svenskaspel.se/p4.aspx&image_id=3071
    Den på FB funkade
    Apipoulai skrev 2009-07-09 18:37:31 följande:
    JennyoPatrik När ska vi ses?Tisdag?
    Tisdag funkar nog!
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-07-09 19:54:40 följande:
    Har en liten fråga, vad drar/drog era 1-års barn för storlek? (alltså när de skulle fylla ett år).
    Lucas började använda 86 när han fyllde 1 år. Hade 80 från typ 8-9 månader och framåt, men han är ju väldigt lång. Han var 87 cm sist så mätstickan räckte inte ens till
    De säger ju att 80 är från ca 9-12 månader och 86 från 12-18 månader så det har han följt väldigt bra.
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-07-10 08:36:22 följande:
    som typ jungrufödelse.mamman borde gå en biologikurs igen,hon om nån borde veta hur man blir gravidvet nån hur dags klädjätten på c öppnar?
    De öppnar 10 tror jag.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-07-10 12:18:02 följande:
    Japp, hittade det till slut =) USch då.. här får lillen 140 ml varje mål, varken mer eller mindre. Då blir det ju  på flaska så klart, urpumpat eller ersättning. 6-7 gånger om dagen. Det tar ungefär 10-15 minuter per mål, sen somnar han gott i sängen. Men ibland leker vi med honom och då är han klarvaken, tills han får nappen. Det är susen det. 250 ml, låter väldigt mycket tycker jag. De skall ju helst inte ha mer än 100 ml / mål den första tiden.
    Hon äter väl tills hon är mätt helt enkelt och eftersom det är bröstmjölk så får hon äta precis hur mycket hon vill.
  • JePaLuLi
    saltflingan skrev 2009-07-10 14:26:38 följande:
    Är det någon som har någon erfarenhet av annas profylax eller den som de kör på frejas barnmorskemottagning? Eller om det finns ytterligare något ställe i Linköping där de har profylaxkurser?Snellen: Jag går till storken för att jag vill kunna få prata med någon om jag känner att jag behöver ringa. På kvinnohälsan måste man passa deras telefontider och ofta så tycker jag att man ändå inte kommer fram. Har dock alltid varit nöjd med kvinnohälsan när jag gått där för gynbesök. Men som sagt under graviditet så vill jag kunna nå fram till någon och prata med. Har en lite virrig men snäll bm på storken.
    Min svägerska gick den kursen och de var supernöjda! Hon känner sig jätteladdad inför förlossningen nu och det var så mycket mer än att bara andas... Det var även avslappning och mental förberedelse, fokus på partnerns roll och olika massagetekniker. De tycker att de svetsades samman mer som ett team och är lyriska över kursen. Personligen tycker jag sånt är överkurs Men de rekommenderar den varmt!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4