Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

SmileyMalin skrev 2009-07-10 16:41:32 följande:
    Hemma efter en mysig shoppingrunda på Ikano med mamma Fina kläder till Nellie och ett babyskydd till lillasyster, och utan att jag öppnad plånboken alls
    Sånt gillas
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    playmate86 skrev 2009-07-10 21:52:39 följande:
    visst är de underbara kunde inte låta bli när jag såg dem på hm
    De är jättesöta! Praktiska nu i sommar också. När kommer din bebbe?
  • JePaLuLi
    playmate86 skrev 2009-07-10 23:02:32 följande:
    vincent kommer först i mitten av november tyvärr längtar efter honom som bara den redan
    Det förstår jag. Köpte du så att de passar nästa sommar då?
  • JePaLuLi
    playmate86 skrev 2009-07-11 09:54:12 följande:
    nej det gjorde jag dock inte.. kommer få så mycket kläder så han kommer knappt hinna använda det
    Ja det blir ju så. Vi har massa kläder som är oanvänt, eller bara använda nån enstaka gång. Patrik sa att vi skulle bli rika om vi sålde allt, och det ligger nog nåt i det
    Jag tänkte mest att linnen är smidigast på somaren, på vintern blir det ju lite kallt
  • JePaLuLi

Våra barn har alldeles för mycket kläder, men det är roligt
    Nu kommer det ju snart en kusin som förhoppningsvis kan få nytta av dem.

Idag fick min kära vän äntligen sin bebbe. Ultraljudet sa flicka - ut kom en pojke.

• JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-07-11 21:43:09 följande:
    Hoppsan, så det kan bli. :) Ett välskapt barn är huvudsaken. =)
    Ja självklart! Men när man fått ett besked och väldigt gärna önskar sig en flicka så kan det bli väldigt dramatiskt när det faktiskt kommer ut en pojke.
    Det är samma som en annan kompis säger. Hon har två tjejer nu och vill gärna ha en son. Om inte trean blir en son kommer hon alltid sörja sonen hon aldrig fick. Känsliga ämnen, men nog väldigt väldigt vanligt!
    SmileyMalin skrev 2009-07-11 23:09:54 följande:
    jag är också sugen på det... men som sagt, mycket pengar.Och igentligen ändrar det ju ingeting. Är det en pojk trots allt så hjälper det ju inte med ett till ultraljud Men det känns som en flicka i magen och jag har dom flesta typiska flicksymptomen så jag blir minst sagt förvånad om det inte är det!
    Jag hade typiska flicksymptom båda gångerna, så det där ska man nog inte lita på. Lita på ultraljudet du istället, det stämmer ju oftast. Att det inte är 100% säkert bör man jui alltid ha i bakhuvudet dock.

Selbing är fantastiskt! Men då inte för att kolla vilket kön det är, utan för att se sitt barn i 3D och för att få en grundlig undersökning av allt. Det var det viktigaste för oss. Sen att vi fick bekräftat att det var två prinsar gjorde det ju bara ännu mäktigare!
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-07-11 23:59:05 följande:
    jag vart bara mest ledsen när "alla andra" förväntade sig en flicka o efter att vi vart hos selbing o fick veta att det var en pojke o berättade om det så blev reaktionen OH NEJ va trist!! VA???? va fan, spelar väl verkligen ingen roll vilket kön det är på ungen, jag har 2 underbara pojkar som jag älskar över allt o skulle aldrig byta någon av dem, som om det skulle vara "bättre" att ha en av varje... fattar inte hela tjejhysterin...  (absolut inget illa menat mot er som har flickor)
    Så kände jag med. Det var liksom förväntat att man skulle ha en av varje. Med första spelade det absolut ingen roll. Med andra hoppades vi lite på en kille eftersom de kom så tätt och att det kändes roligast med en bror till Lucas. Men det hade ju absolut inte spelat nån roll.

Men när man önskat sig nåt och fått det bekräftat på ul så tror jag att det kan bli en väldig chock när bebisen kommer ut och sen visar sig vara nåt annat. Det kan bli svårare att ta till sig bebisen osv...
    Självklart älskar man sina barn mer än nåt annat. det gör min kompis också, men hon kommer alltid att sörja att hon aldrig fick en pojke, det säger hon själv. Jag tycker att det är starkt att hon vågar erkänna det, för många skäms över sina känslor och blundar för dem.

Det är jättevanligt att mammor just önskar sig flickor och sörjer att de inte fått nån dotter. Personligen har jag alltid sett mig som en pojkmamma, men vem vet, när jag sitter med magen nästa gång så kanske jag hoppas på en tös. Det kan jag inte uttala mig om nu.
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-07-11 23:00:15 följande:
    www.akta.se/o.o.i.s/54ja håller på att försöka övertala min kära att vi ska köpa en sån här supersmidig när vi ska till grekland ju!kostar dock 2500:- men vafan den kommer ju komma till användning fler gånger ju... å blir ju superliten när man fäller ihop den så då kommer den ju få plats brevid hundburen sen...ja kan lätt "offra" några dagar å ta ut fullt den här månaden så vi kan köpa en men det går inte så bra
    Det är ju en sån vi har! Hur bra som helst!!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-07-12 15:41:42 följande:
    åh det ska ja säga te Tedde ja tänkte ta mig en sväng te BP å kika om dom har den i morron...Teddes bror har tydligen en vagn nere i Grekland men ja tror inte den är vänd mot den som kör å det vägrar ja, men Tedde ska ringa ner å kolla... ja ska se en bild!!

Ja den finns där.
    Vi är supernöjda med våran. Man kan ju klicka i babyskyddet på den också, vilket har underlättat väldigt mycket.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4