Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

nä nu ska jag sticka, men ni är ju ett par st som har mitt nummer så hör av er om det e nåt...

• Firstandhappy
    dinana skrev 2009-06-25 17:24:58 följande:
     Är ju mammaledig, så tveksamt om jag är medlem. Det pratade vi ju om redan i april... sen har jag betalat av bara farten. Men nu när jag fick räkningen så blev jag väldigt fundersam. Trodde inte jag var medlem eftersom jag var mammaledig.
    man är fortfarande medlem om man är mammaledig... så betala...
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-06-25 20:01:55 följande:
    Hur dum är man egentligen? Var på campus och fixade med lite papper. Sen ska jag hem. Bestämmer mig för att gå. I vanliga fall brukar det ta högst en halvtimme, högst. Idag tog det en timme! Ont ont ont på mig nu! :( Tur jag är ledig imorgon.
    Stackars... Ewisen tar hand om dig...
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-25 20:11:11 följande:
    Jag är medlem i mitt fack o a-kassa trots att jag är mammaledig o varit i 15 månader nu.
    japp, A-kassa (eller alfa??) går amn inte ur bvara för man är mammaledig.. jobbigt att fylla sina arbetsvilkor för att komma in varje gång...
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-06-25 20:43:08 följande:
    Aha, löjligt att det skall vara så dyrt nu då. när jag var inskriven på af så betalade jag 150 kr,... nu skall jag betala 300 kr extra helt plötsligt.
    ja men nu betalar du väl för flera månader, du har ju tydligen inte betalat sista tiden efetrsom du får en räkning nu, den kan komma i efterhand med om du tänker efter...

men om det är så stora problem med det så är det väl bara att ringa o prata med dom...
    thelifesaviour skrev 2009-06-25 20:22:19 följande:
    Jag har ju rätt ont till och från, men det är liksom inget som påverkar mig något särskilt. Även om jag nog gnäller lite ibland. Men jag tycker att jag mår riktigt bra! :)
    samma här nu, mår riktigt bra o känner mig pigg o så, bara nätterna som gör ont..
  • Firstandhappy

Öl (alcofri) på balkongen i kvällsvindarna o mysigt sällskap med sambo är inte fel, nu ner i sängen för massa massage o ryggpill.... mmmmm livet e gott..
    Synd bara att man börjar känna sig fjuuuuuk!! host host snor i näsan mest synd om mig är det..

• Firstandhappy
    dinana skrev 2009-06-26 12:56:46 följande:
    Här rinner inte brösten alls längre... lillen får mat när han säger till. Men han sover i sin egen säng tack och lov hela nätterna. Vaknar oftast runt tre snåret då plockar jag upp honom. Kan omöjligt tänka mig att ha honom liggandes i vår säng. Vet inte varför jag aldrig gillat det. Men vår säng är en vuxensäng. Där får man bara ligga om man är vuxen, eller om man skall amma. Vill inte ha en massa kräk o kiss i min säng =) Tror dessutom inte det är så bra att ha dem liggandes bredvid sig en längre stund då det lätt blir till en vanesak då och är svårt att bli kvitt när de blir äldre. Men det är ju förstås olika från person till person. Men som sagt gör det inte till en vana bara. Det är många här på Familjeliv som skriver om det och behöver hjälp då de inte lyckas få sina barn att sova ensamma i egen säng senare. Bara ett tips, vet ju inte hur ni gör. Kul att amningen fungerar för er.. har en uppsamlare om du vill ha. Den passade tyvärr inte mig. Nä nu skall jag gå och hämta M på dagis.
    hmmm?? wille sover i vår säng om han vill o resten av tiden i sin säng, vaknar han på natten o inte vill sova kvar i sin lyfter vi in honom i vår o sen sover han där, likaväl om han är sjuk så har jag honom hellre i vår säng o har koll på honom än i sitt eget rum... Tror barn kan bli lika "fel & skadade" av att aldrig få samvova med sina föräldrar heller efetrsom de vissa perioder har större behov av närhet..
    sen att det blir kräk o kiss??? ja men va fan, finns folk som får betalt för att tillverka nya sängar, köper hellre en ny sen när båda är stora nog o inte sover hos oss alls än att ha ett barn som inte vill sova alls för att det är rädd..
  • Firstandhappy
    Mizzz skrev 2009-06-26 14:52:49 följande:
    *skriver under*
    är inte så blond som jag ser ut alla gånger...
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-06-26 14:57:18 följande:
    Det är ju det jag säger, är du verkligen en äkta blondin?
    jajjemensan, sist jag kollade va jag det... men smartigast i stan...
  • Firstandhappy

tror jag ialafall, glömmer så lätt

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4