Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

så där ja... klappar mig själv på axeln o begrundar mitt verk... nu har jag målat min nya fina grind som jag byggde igår o förstört mina fina naglar som jag fixade igår mä.. imorgon blir det bygghandeln o leta efter lååånga svarta metall gångjärn som ska skruvas upp... aj aj aj a j allt detta med värkar..

• Firstandhappy

spännande måndags natt blev det minsann... skulle köra hem daniels kompis efter att dom suttit här o druckit lite öl, gick ut o skulle starta bilen men det ville den inte minsann, tvärdö, så det blev att ringa pappsen kl 23.45 o be honom komma.... lite kopplingar senare o en sväng till statiol i ryd för att köpa nya startkablar så hoppar den igång så nu har vi vart o kört en sväng bara för att ladda batteriet.. tur att mormor har wille inatt..

• Firstandhappy

jaha o nu går man på övertid med då... suck.. i värmen o man orkar inte åka nån stans heller...
    felet på min bil va kortslutet batteri, tur att pappsen hade nya hemma så det va bara att byta, känner inte för att starta med kablar varje gång..

• Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-07-01 13:40:56 följande:
    Värmen är varm..
    lite kanske...
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-07-01 13:42:55 följande:
    vi funderar på att gå dit efter ha vart på kolonin och valla gård. ush nu ska maken iväg till jobbet och få veta hur det blir med hans jobb framöver.hoppas han inte blir arbetslös för då är allt åt skogen ekonomiskt
    suger en aning nu när nästan alla blir av med sina jobb..
  • Firstandhappy

ja det går åt rätt håll nu iallafall.. slemmisen har gått...

hade nyss världens jobbigaste samtal, en "kompis" som ringde o frågade om jag inte fått bebis än..
    satt o förklarade för mig i över en timme hur allt jag kännde och inte kände va tecken på att det va på G.... "om du är kissnödig är det ett tecken att det är på G för så var det för mig" JA ELLER ATT JAG DRUCKIT 3 STORA KOPPAR KAFFE....

• Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-07-01 21:29:19 följande:
    Haha, nää, kissnödig är man ju så sällan som gravid! Min förlossning är på g typ 100 000 gånger om dagen.
    ja eller alla andra tvåhundratusen jävla saker man får höra hela tiden...
    kissnödig, bajsnödig, tryck, pigg, trött, hungrig, törstig, utvilad, springa trappor, boka upp sig, osv osv....

Jo tack för alla tips men de FUNGERAR INTE och är INTE säkra tecken på att det är på G... när jag ligger på BB med huvudet halvt utanför kan jag säga med säkert att det är på G..

Nähä menar folk det??? tänka sig, jag har ju aldrig fött barn innan så jag vet ju INTE hur en värk känns.. IRONI...
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-07-01 21:43:33 följande:
    ush! och jag tycker att det är alldeles rysligt synd om mig för att det är så tungt med magen i värmen.... Men det lär ju inte vara nåt i jämförelse med att gå på övertid! Hoppas Molgan behagar titta ut riktigt snart! Gick du över förra gången också?
    ja 6 dagar, men då tänkte man inte på det på samma sätt som man gör nu..
    dinana skrev 2009-07-01 22:16:25 följande:
    Förlåt att jag stör i bebissnacket, men vad kostar det att sätta in en p-stav / spiral.
    3 års-stav kostade straxt över 800 kr när jag satte in den (typ 05)
    spiralen ska tydligen vara gratis har jag för mig att min förra bm sa när jag va på återbesök efter wille. fast kanske olika beroende på om man ska ha koppar eller hormon.
    SmileyMalin skrev 2009-07-01 22:20:53 följande:
    Med Nellie hade jag inte heller några gravidbesvär! Gled igenom graviditeten nästan larvigt lätt Fast då hade jag såklart inte hundar, hus, trädgård, envis 3-åring och ett tungt jobb Dessutom hade jag en mycket mindre och smidigare mage! Igår tittade en kvinna på magen och berättade att hon också fick barn på sommaren och att hon mindes precis hur det kändes att gå och svettas i värmen med bara några veckor kvar..... vadå veckor? här snackar vi ju månader!
    samma här, fast då va jag höggravid på vintern med så det va ju lätt då..
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-07-01 22:47:51 följande:
    HUmm okej... usch, svårt att bestämma sig. Man kanske skall kolla med BM igen. Gratis är ju bra... men jag vet inte om jag vågar mig på spiral. Känns som den skall trilla ut liksom... P-staven sitter ju lixom fast på ett annat sätt.
    alltid bra att prata med bm då de har mer fakta o raka svar...
  • Firstandhappy

nu har man kommit hem efter poolbad o pizza, shoppat gångjärn till grind o målat, fy attsingens va bra det blev... nä nu ska jag lägga in nya bilder på min underbart charmiga söta vackraste son....

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4