• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Maria84
    Apipoulai skrev 2009-07-22 18:48:02 följande:
    Känns som vi blir färre och färre i den här tråden varteftersom tiden lider.De allra flesta verka ligga som spöken i bakgrunden som bara läser allt som skrivs men som inte bidrar med något själva...
    Sommar och det blir mindre tid för att sitta vid datorn, ialla fall för min del eftersom det innebär bra mkt mer arbete på gårdarna här.
    Och när man väl skriver försvinner det bara i mängden ändå
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Leos och Vincents mamma
    Mizzz skrev 2009-07-21 21:56:15 följande:
    Trevligt! Vi får ta nån träff snart gumman!
    Ja, det tycker jag! Nu är jag upptagen imorgon o på fredag vad jag vet nu iaf. Sen börjar ju våran semester nästa vecka, men vi kan ses ändå! Vi ska ju inte iväg på några större utflykter förutom över dagarna ibland. Ni kanske vill komma hit o bada pool nästa vecka om det är bra väder? Sen kanske vi kan ta en fika på stan utan barn Saknar dig! Var ju ett tag sen sist, men fattar att ni haft en del att göra efter bröllopet o så.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Apipoulai skrev 2009-07-22 18:48:02 följande:
    Känns som vi blir färre och färre i den här tråden varteftersom tiden lider.De allra flesta verka ligga som spöken i bakgrunden som bara läser allt som skrivs men som inte bidrar med något själva...
    Jag bidrar med nåt nångång ibland Men så sitter jag inte vid datorn nåt längre på dagarna, då vi är ute hela dagarna, eller så spenderar jag dagarna med att jaga Vincent som är från golv till tak Skumläser lite på kvällarna, men hinner sällan kommentera då jag prioriterar tiden med min sambo istället när barnen sover
  • thelifesaviour
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-22 20:30:52 följande:
    Jag bidrar med nåt nångång ibland Men så sitter jag inte vid datorn nåt längre på dagarna, då vi är ute hela dagarna, eller så spenderar jag dagarna med att jaga Vincent som är från golv till tak Skumläser lite på kvällarna, men hinner sällan kommentera då jag prioriterar tiden med min sambo istället när barnen sover
    Gud vad jag önskar jag fick prioritera min sambo på kvällarna.
    Saknar honom så jag håller på att gå i små bitar. :( Snart snart snart slutar han jobba igen! Längtar efter vår vardag med universitet och tid.
    all i can do is be me. who ever that is. /bob dylan
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-07-22 18:53:00 följande:
    ja jag har inte märkt av dom (mer än att folk hoppar av pga dom) men det är verkligen patetiskt att folk måste "gotta" sig i andras liv å i vissa fall liksom leva genom andra å lägga mer energi på vad andra gör...förstår inte vitsen med att sitta å smygläsa trådar å inte tillföra nånting själva..men men det är deras liv - eller icke befintliga liv....ja ska ingenstans iallafall, möljigtvis till tråden efter denna dock
    kan bara hålla med.jag klarar mig utan skitkärringar som bara pratar skit om alla hela dagarna

själv är jag knappt vid datorn längre.känns inte kul att skriva längre på FL,för man vet ju att vissa sprider skit i rekordfart!
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-07-22 19:22:52 följande:
    Människan är av naturen nyfiken, men det finns ju gränser. Man får ju allt ge lite av sig själv också, inte bara ta.
    jag tex är jobbigt nyfiken men då gör ja allt för att ta reda på fakta
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Apipoulai
    Maria84 skrev 2009-07-22 20:11:27 följande:
    Sommar och det blir mindre tid för att sitta vid datorn, ialla fall för min del eftersom det innebär bra mkt mer arbete på gårdarna här. Och när man väl skriver försvinner det bara i mängden ändå
    Det är helt okej. Man ska inte sitta vid datorn jämt. Min man klagar på mig för det, så det kommer bli mindre av den varan, inte minst när liten kommer ut.

Ibland kan det ju till och med vara så att man inte har något vettigt att tillföra och då finns det ju ingen anledning att lägga sig i.
    Men jag tror det finns alldeles för många som aldrig säger nåt.

Man skulle ju kunna göra ett enkelt test av det genom att inventera medlemslistan som exempel.

Var och en får helt enkelt fylla i sig vartefter de skriver. Vissa är mer aktiva än andra att skriva (= helt naturligt), men av de 25 som står som medlemmar nu skulle säkert en tredjedel "försvinna" för att de aldrig skriver nåt.

Sen finns det som sagt ett mörkertal av läsare också. De som får andra att sluta vara aktiva pga deras "anonyma nyfikenhet".
    ? Do what you like. Like what you do. ?
    thelifesaviour skrev 2009-07-22 20:32:22 följande:
    Gud vad jag önskar jag fick prioritera min sambo på kvällarna. Saknar honom så jag håller på att gå i små bitar. :( Snart snart snart slutar han jobba igen! Längtar efter vår vardag med universitet och tid.
    Usch då, det förstår jag att du gör då. Jag tycker det är så mysigt på kvällarna att bara krypa upp i soffan med sambon o se på tv eller bara prata om hur våra dagar har varit. Eftersom han jobbar hela dagarna o är hemm vid 17 o sen ska vi laga mat o leka med barnen o sen natta barnen vid 19, så är det såå skönt att bara vara han o jag sen. Nu är det bara två dagar kvar sen har vi hur mycket tid som helst ihop när vi har semester i tre veckor, gud såå skönt!
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-07-22 17:51:26 följande:
    Som vanligt tolkas man fel.... ...jag skrev väl inget om kolik heller. Verkligen trist att folk uppfattar en fel jämt när man skall skriver något.Tror jag gör som så många andra i tråden och hoppar av. Känns ju inte så kul att hänga här när man ändå blir feltolkad jämt.
    du är inte ensammen om att ev lämna tråden.känns bara trist och man kan inte skriva öppet då vissa gottar sig i andras liv osv.jag är mest på FB där har man ärliga vänner...varav en är du
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Firstandhappy

mer tid ute om dagarna o barn som finns nu o blir större minskar ju tiden framför datorn, blir ju lätt så..

lillmr sover gott på trygga pappa igen o stora mr kastar saker i golvet från sin säng för att högljutt visa sitt missnöjje med att vara instoppad i sängen.. rolig liten människa det där..

ska göra kaffe och sen slänga mig i duschen för att sen njuta av "egentid" vad fan nu det är nu för tiden??? i soffan med min onda hals, är säkert döende i prostatacancer..

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4