• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Becka21

Grattis Norahs mamma till huset

• Pyret 85

vi kallar lian för grodan, grodunge, bullen, bulleunge, mammas älskling. gubben, lilleman o massa annat. men mest grodan o bullen..

• Jag älskar Flora

Hi hi, inte bara jag med knasiga smeknamn på älsklingen alltså...

Grattis Norahs mamma!

Evangeline: Vi har inte heller kommit så jättelångt med smakisar osv, fast jag ammar ju inte utan ger mest tillägg. Men Flora äter hela portioner banangröt ibland (det älskar hon) och så har hon smakat potatispuré (hon hatade det), mosad banan (gillade) och palsternacka/potatis (nja). Imorgon skall jag testa morotspuré tror jag!

• Evangeline

Vi testade lite risgröt m banan idag! Bara någon tesked och det var poppis! Blandade den med bröstmjölk istället för vatten för att hon skulle känna sig lite "hemma" liksom

• saraseal

nu har jag en dagsfärsk bild på Doris! sötast eller hur? =)

• saraseal

jag kallar henne för päronpuffen =)

• äntligen gravid

Felicia har fått svamp i munnen (torsk)... är det att badda med vichyvatten som gäller eller har ni nåt annat förslag? Stackars liten, det kliar så... Är det någon som vet om dom kan få svamp vid tandsprickning. Hon har ju fått en tand redan och fler är nog på väg, har det något samband?

• Lajno

Elliot har haft torsk hela sommaren som vi kämpat med. Nu börjar d ge med sig dock. Vi körde stenhårt med vichyvatten. O då ska d tydligen vara just vichy o inget annat bubbelvatten. Till mig sa de på bvc att man kunde ge lite på flaska o doppa nappen i vichyvatten hela tiden samt ta på en bomullspinne o pensla på direkt samt att försöka koka napparna ofta, typ varannan dag eller mer. Vi har även fått mycostatin utskrivet som vi använt massor o till slut fick de pensla sånt där lila på bvc o nu verkar d ha gett sig så nu är d intensivköra med vichy så d försvinner helt. Det är envist kan jag lova! Hoppas det går över fort för er

• Viffy

På fredag ska jag till en fotostudio med Cindy och få henne fotograferad igen Ska bli kul!

Svar på tråden Marsmammor 2!!!