• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Viffy

Tumme Lisa: Cindy har också fått prova på att gunga och hon tyckte också att det var roligt

• Viffy

Cindy är förresten 6 månader IDAG. Vart i all världen tar tiden vägen Min lilla dotter föddes ju alldeles nyss känts det som.

• Becka21

Grattis till Cindy på hennes 6 månaders dag

• HaJoMi

Jösses Cindy, redan 6 månader Akta - morsan din hänger inte med

• Pyret 85

Grattis till Cindy min lill-kille e en gnällspik idag. just nu har jag en stund över för han sover men annars så måste han ha min fulla uppmärksamhet..

• MammaMu76

Häftigt att gunga!! Det måste Erik få prova!!

Grattis Cindy

Kl.14 ska vi BVC spännande med vikten!!

• äntligen gravid

Idag fick Felicia bcg-vaccin (TBC). usch vad ont det gjorde! Det värsta var att man var tvungen att hålla fast henne så hårt hårt för att hon skulle vara aldeles stilla. Sen var doktorn stressad värre, fick inte ens klä på henne inne på rummet!!! Det fick vi göra utanför?!!! Sen så tyckte jag att Felicia inte hade gått upp så mycket i vikt men vi blev i princip utshasade så det fanns ingen tid att fråga... Får väl ringa barnmorskan... Tråkigt när det blir sådär

• Evangeline

Emilia är född 26/3 och har nu sedan några nätter tillbaka börjat vakna på nätterna för att äta både två och tre ggr. Tidigare har hon vaknat max en gång - ofta inte alls. Kanske hon inte blir mätt på bara bröstmjölk längre? Det finns och blir över så tillgången är inget frl på och hon äter jättemkt varje gång jag ammar henne - även på natten.
    Ger alla ni andra smakisar eller riktiga mål nu? Vi har inte börjat alls. Hon tar inte flaska så det är lite bökigt. Har dock köpt en förpackning gröt som ska testas i kväll som en liten smakis. Hon har bara smakat glass förut (har man välmenande storasyskon så har man... )
    Blir era barn mätta på bara bröstmjölk?

• HaJoMi

Äntligen gravid.

Fy vad tråkigt och nästintill oförskämt. Visst att man kan ha bråttom och vara stressad, men barnet ska ju inte behöva lida för det. Likaså borde ju läkaren ursäktat sig och hänvisat till BVCsköterskan om du velat prata mer så man känner att de engagerar sig en gnutta iallafall.

• Lajno

Elliot har tröttnat lite på havregröten. Idag fick han pröva majsgröt o d kastade han sig över. Kör lite försiktigt med smakiskar nu så han inte börjar trilskas om jag går för fort fram. Sen jag började med havregröten har amningen funkat bättre. Det har funkat bra hela tiden det är bara lilleman som har krånglat. Nu ska vi börja testa nya smakisar lite oftare ändå för d börjar bli dags att snart byta ut ett mål Oj, vad stora de börjar bli de små liven Tittade på en två-veckors bebis igår. Kan inte fatta att min jätteklump på nio kg har vart ännu mindre än den bebisen

Svar på tråden Marsmammor 2!!!