• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Buz

Fortfarande ingen snö.... blä! Inatt vaknade Lova vid ett och fick välling, men sen vaknade hon vid tre och var vaken en timme!!! Hon satt mellan oss i sängen och skrattade, klappade händerna , pruttade sin pappa på ryggen och pillade mig i ansiktet..... (man fick bita sig i läppen för att inte skratta) till slut somnade hon om igen och vaknade vid halv åtta. Jag är inte speciellt förtjust i hennes små sejourer på nätterna. Som tur är så inträffar de inte så ofta.

• Omnia vincit amor

Hej! Här ligger ett litet vitt tunt snötäcke på gräsmattan, det är inte mycket, men en början i all fall. -3,6 var det halv sex när vi gick upp, då hade David legat och knölat en timme i sin säng...

Buz: nattliga påhitt verkar vara en liten överraskning som ploppar upp då och då utan föraning och man förstår inte varför. Medan natten efter kan vara så lugn och skön. Ja, så länge de inte vänder på hela dygnet får man väl vara glad

Tog första klunken glögg igår på julskyltningen...gott! mmm...det får bli mer av sånt för min del...

Idag är David 8 månader, kan inte fatta att det gått så fort och inte är de mycket bebis längre... Grattis Emma, det är väl din dag idag oxå!!

• Omnia vincit amor

Vem vill bli nr100 i mitt krypin??

• Norahs mamma
    Bara Norah som sovit bra inatt eller? *skadeglad*
  • Alicia05sMamma

Här har vi varit uppe & lekt sedan 05.30 *snark *

• Leos och Vincents mamma

Leo har sovit bra i natt oxå!
    Men det brukar han ju göra iofs

• ninna77

Här är det frost på gräsmattan, yeah!

Här vaknade vi helt plötsligt 6.10 och trodde att vi skulle gå upp.
    Är annars bortskämd med att sova till 8 iallafall... hehe
    Så det blev ingen shoppingtur idag, sparar den till imorgon och håller tummarna att han sover bättre inatt!!!!

Hur sover era 8månaders annars?
    Helt plötsligt har min kille börjat att prata i sömnen och gallskrika vid vissa tillfällen.
    Är detta något ni oxå råkar ut för.....??

• Pyret 85

Lian brukar sova bra på nätterna men nu är han förkyld o har feber så då är det inte så konstigt att han sover sämre..

vill att febern ska ge med sig för min lille kille är sååå gnällig.

• EllenYeep

Här i stockholm är det masssor av snö och det slutar inte snöa heller.

Aston sov till 8.48 i morse fast han somnade inte förrens kl 00.00 vilket är helt okej för jag är ändå vaken. Men innan han somnade skrek han i säkert en timme fast han var så trött, det är nog tänder på g.

Men alla andra nätter vaknar han vid 3-4 och är så pigg och glad, sen så sover han bara korta stunder i sin säng så nu får han sova hos oss. För han känner efter i sömnen om vi är där.

• Norahs mamma

Då byter vi då...

Å börjar med en ny, å förhoppningsvis kortare lista!!

• Happy baby

Sedan vi flyttade in huset för två veckor sedan och vår lilla Elsa sover i eget rum sover hon mycket bättre. Innan vaknade hon 3-4 ggr per natt för att amma. Första veckan tog min man nätterna, för vi tänkte att när hon ändå får eget rum kan vi sluta med nattamningarna också. Nu har hon sovit nio hela nätter, utan att vakna, i rad och inte nattammat på drygt två veckor! Det är sååå skönt!

Svar på tråden Marsmammor 2!!!