• BasseKatt

TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)

Hej alla som fött tvillingar i början av 2007 samt alla andra som vill landa i denna goa tråd! Välkomna!

Tidigare trådar med samma gäng:
    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m12268119.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m15046511.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m18018307.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21405101.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23964298.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27097410.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29894198.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32909225.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35403858.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38417660.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41499563.html

Vi träffas då och då - ibland många, ibland få!
    Info om kommande träffar finns i separata trådar...
    Sthlmsgängets återfinns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44119610.html

• Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)
  • Pico

Fia: Vilken otroligt tuff tid du har!! Vet hur jobbigt det är att leta och läsa artiklar och att skriva C-uppsats, och då var jag inte gravid eller "ensam" med två 2-åringar. KRAM till dig!

Keno: Fy vad läskigt med en försvunnen Anna! Man tycker ju att personalen ska ha mer koll än så!

Nu ska jag börja förbereda mig inför anställningsintervjun i morgon bitti. Måste ha en massa bra argument för varför de ska anställa just MIG! Håll en tumme el två är ni snälla!

Just nu är det Mamma Mu & Kråkan som är idoler här hemma. Det är just inget annat som gäller (ja Pippi går ju alltid hem förstås). Sigrid går och plockar "tummelbano" (maskrosor) hela tiden. Jag försökte berätta att de hette maskrosor men då satte hon sig ner och började storgråta, så i hennes värld heter de tummelbano. Tyvärr har hon förstört Po.p-jackan och några tröjor med maskrosfläckar. Är ju omöjligt att få bort. I går när jag hämtade på dagis kom hon cyklande i full fart, kastade sig om halsen på mig och gav mig den värsta tungkyss jag har varit med om! Jag undrar vad de får lära sig på dagis egentligen?!
    Agnes är nu helt utan blöja på dagarna. OJ vilken skillnad det är och vad sköööönt det är! Hon hade byxblöjor på sig när vi åkte till Åland och skulle sitte länge i bilen och på båten. Men hon kissade och bajsade på stora toaletten på båten och blöjan var torr när vi kom fram. Sigrid totalvägrar att gå på pottan el toaletten. Hon skulle ju fixa det om hon bara bestämde sig för det, nu är det bara att se hur envis hon tänker vara.

Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Pico

Härom dagen fick de för sig att de skulle ha flätor... De har ju fortfarande inte speciellt mycket hår men jag lyckade få till två små tofsar var som såg ut som små råttpittar bak i nacken på dem men de var sååå nöjda. Så nu får jag sitta och frissera dem varje morgon. Bara början...

• FiaEleonora

pico-
    hahahahaha härligt med "råttpittarna" Håller alla tummar för dig imorn! Duktiga Agnes, här hemma har vi backat lite med toabesök men det är på grund av mig. Orkar/hinner inte med det också känner jag... Får bli när Stefan slutat åka iväg heeeela veckorna...

Gudars skymning vad jag höll på att smälla av när våran handledare berättade vad som skulle vara med i uppsatsen idag!! Förutom att analysera all data i deras databas ska vi göra en egen enkät med följebrev som vi ska analysera! Och projektplanen ska vara klar på FREDAG! För den ska exaineras nästa torsdag... HELP! Och inte kan jag vara kvar i skolan längre än 4 då jag måste hämta tjejerna... WHAT TO DO! *panik*

Dessutom ska jag koppla på det där j*vla bandspelar EKG imorn vid halv 10... grrr... VI kommer fasiken inte hinna, blä!!!

* Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • FiaEleonora

keno-
    fy vad otäckt med Anna... Ouppmärksam fröken, tur att det inte är deras fröken i vanliga fall!

* Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Tvillingmamma2007

Keno:
    Läskigt med Anna! Shit ordinarie personal eller ej sånt där ska ju inte få hända!

Pico:
    Duktiga Agnes! Jadu vad de får lära sig, här har de precis snappat upp "dumma mamma och dumma pappa" från dagis kul kul not.

Hade lönesamtal med min rätt så nya chef idag vilket var mindre kul. Hon tyckte jag hade väldigt bra lön och att de skulle "omfördela" lite genom att de som hade lite mer skulle få mindre påslag i år och de som hade mindre skulle få mer. Hm inte för att jag är girig men vad hände med individuell lönesättning och att lönen baseras på arbetsprestation?! Suck jag skulle alltså få under medel! Sjysst morot som jag har slitit sen jag kom tillbaka i sep, nästan så man tappade sugen helt! Bläää

Idag när jag och barnen lekte ute innan middagen så jagade Tim Leo och slog honom så jag blev rätt så irriterad och när han inte slutade så sa jag åt honom att han skulle vara tvungen att gå in om han inte slutade och när han inte slutade så var jag ju tvungen att stå mina ord så jag föser in honom i hallen och stänger dörren för att trösta Leo som storgråter och vad tror ni ungen GÖR? Jo låser dörren och vart tror ni jag har mina nycklar?!?! Jo INNE! Kul kul men efter en liten stund så lyckas han iaf låsa upp dörren....phuuuuuuuu ut kommer han iaf och säger inte slå Leo

• Tvillingmamma2007

Glömde dig Fia! Usch usch vad mycket du har just nu jag fattar inte att du orkar! Försök att inte stressa, fast jag inser ju att det är omöjligt. Kramar iaf!

• Tvillingmamma2007

Pyret:
    Helt sjukt att era sjukor inte ger med sig, ja ni ligger nog i "toppen" av vab-ligan. Vågar knappt skriva detta men mina barn var sjuka två dagar i början på jan, that´s it i år peppar peppar peppar.

• Pico

Så, nu var det klart... Bara att vänta... Jag skulle få svar i mitten på nästa vecka oavsett hur det går. Jag var en av 6 som fick komma på intervju. Till min fördel har jag min långa erfarenhet och att jag har arbetat där tidigare, innan jag började plugga. Jobbigt att vänta på svar bara!

• Anna i Hult

AHH Det var DÄRFÖR som den gamla tråden var så tyst.. Nu hittade jag också hit! Senaste dagarna har hela familjen haft en förkylning, jag värst ( annars brukar det vara maken..). Hemma två dagar med vab, fast jag var värst. Isabelle har blivit av med polyperna och snarkar mindre nu. Jobbet är fortfarande trevligt och löneförhöjningen var helt ok, jag förhandlade inte ens och fick 1200. Intensivt nu in i det sista , om ett par veckor drar vi till rivieran. Rebecka börjar prata lite nu och hela meningar blir det direkt. Mikaela är fortfarande hopplös att lägga och exploderar 20 gånger per dag, men är ett solsken däremellan.

pico-Lycka till!

Beta - finns du också med oss?

• ellinoir

Hejhej...har oxå hittat hit även om jag inte hinner skriva nåt speciellt just nu.
    Tack för påminnelsen Basse!
    Hoppas allt är bra med er alla och att ni får en underbar pingsthelg med massor av sol och mys med era familjer!

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)