Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

NI förstör mitt barn!

Danitrass skrev 2009-05-21 20:52:16 följande:
    Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
    "Killar kan inte ha skor med glitter på!"

Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger:
    "Jag har samma glösögon (solglasögon)"
    Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha.

Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig.

Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till!

TACK FÖR DET, PUCKON!!
    Jag kan bara beklaga, och hoppas att ni lyckas ge er son mod och styrka att vara sig själv trots andras korkade fostran av sina barn.
  • Dorian Ertymexx
    supersemlan skrev 2009-05-22 12:39:52 följande:
    Tänk det tycker jag med, men jag hade inte reflekterat över att könet verkligen satt i kläderna! Har jag förstört min gosse nu, när han har en rosa body?? *orolig som sjutton*
    Japp. Det är bara att förbereda inför hans pride-comeout... :-O
  • Dorian Ertymexx
    supersemlan skrev 2009-05-22 12:52:13 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-05-22 12:47:57 följande:
    Ja, det är inte alls så dumt när jag tänker efter. Om min högsta önskan för mina barn är "mod" är kanske nr 2 på min lista "bisexualitet". Själv är jag så himla straight och känner mig ganska begränsad av det - tänk att kunna välja och vraka bland hela mänskligheten, vilken rikedom!
    Haha, är också straight... Men jag bidde poly istället, så jag kan välja och vraka bland hälften i alla fall. ;)
  • Dorian Ertymexx
    tebax skrev 2009-05-22 12:54:22 följande:
    Det finns ju inget som säger det men i mina ögon så är det som samhället har skapat oss. Blått, traktorer, bilar , pirater osv -- KillarRosa, prinsessa, mammapappabarn lekar --- Tjejer. Hur skulle världen sluta om vår kungla familj tillexempel får en Son och sen säger dom att han kommer bli Prinsessa??
    Det har länge varit en dröm för mig att Vickan kommer ut som lesbisk, och gifter sig med en fet, medelålders afrikanska.

Det vore framförallt kul att ser hur rojalisterna plötsligt bytte färg till tvättäkta republikaner över en natt *djävulsflin*
  • Dorian Ertymexx
    amag skrev 2009-05-22 12:55:45 följande:
    Det viktigaste för alla föräldrar borde vara att barnen vågar vara sig själva! Punkt slut! (oavsett vad dom väljer för väg)
    Precis!

Tänk vad jobbigt att vara en familj färgblinda liksom... :/
  • Dorian Ertymexx
    Huskatt skrev 2009-05-22 13:01:23 följande:
    Tyvärr är det ju så att man inte kan tvinga andra personer att byta åsikt hur som helst.TS förväntar sig någon form av särbehandling till son och hans glitterskor.Jag inbillar mig att de flesta vuxna är införstådda med att barn har köns tillhörighet (naturlig eller skapad, välj själv) och att risken för att bli retad för "tjej-skor" är hyfsat stor.Därför anser jag att TS VÄLJER att utsätta sin son för mobbning/bli retad.Jag anser inte heller att man kan förvänta sig mod, självständighet mot grupp osv av ett litet barn. Få vuxna lever upp till den rollen.Det finns ledare och så en stor flock får som följer efter. Inget nytt med det.Jag förstår att du TS känner dig upprörd, men jag noterar med att du inte nämner ett ord om personalens agerande.Jag funderar oxå en del på hur du vet allt detta, föräldrar brukar som bekant inte stanna kvar på förskolan.
    Vilket fantastiskt försvar för mobbing och mot att vara annorlunda.
  • Dorian Ertymexx
    Milkina cerka skrev 2009-05-22 13:13:29 följande:
    Håller med dig igen.Den dagen barnet är , säg tonåring o. har insikt om människors syn på kläder o. på de som ser annorlunda ut, o c h ä n d å som pojke väljer klänning, kjol el. liknande d å skulle jag se det som hans val o. inte hindra det.Skulle du?
    Eh, jaha, så först ska vi indoktrinera barnen i gamla mönster, och sen när de är indoktrinerade ska de få göra "fria val". Juuust det.
  • Dorian Ertymexx
    Piiilla skrev 2009-05-22 13:30:38 följande:
    Barnen måste få "utforska" saker och ting, som när flickor leker med bilar och allt sånt "pojkaktigt" då säger INGEN någonting..Men om pojkar vill testa på "tjejsaker" som dem nu kallar det, då är det helt fel!Jag menar jag väntar mitt första barn och det är en pojke, och om han vill leka med dockor eller något sen så visst för min del, men det kommer nog bli lite från min sambos sida men det struntar jag i..Barn dem ska vara barn så länge dem vill, oavsett vad dem leker med!
    Precis. Lustigt nog får barn leka med dockor, så länge de kallas "actionfigurer" istället. Lustigt det där...

Det du skriver påminner mig om en trevlig liten grej:

• Dorian Ertymexx
    Themis skrev 2009-05-22 13:31:13 följande:
    Dorian: "Any color as long as it's black..."Jag tycker det vore grymt häftigt om Vickan var lesbisk och vi fick en skön rund mama på tronen i nästa generation. Ännu ett skäl att behålla kungahuset bara.
    Då skulle till och med jag fundera över nyttan med kungahuset faktiskt. ;)

Men som det är nu... Huga nej! Men det är en annan fråga. ;)
Svar på tråden NI förstör mitt barn!