Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

NI förstör mitt barn!

Ablan skrev 2009-05-23 13:41:47 följande:
    Jag skiter faktiskt i vad andra klär sina barn i, det är upp till föräldrarna. Jag kanske kan ha åsikter om det som jag håller för mig själv irl. Jag tycker däremot att det är fel att pracka på barn värderingar som "pojkar ska vara pojkar och flickor ska vara flickor" eller "Rosa ÄR faktiskt en tjejfärg" osv. då tycker jag definitivt att man gör fel.
    Med tanke på att rosa var inne som killfärg på åttiotalet, och att stekare och brats bär rosa skjortor så är det en väldigt märklig inställning att rosa skulle vara en tjejfärg... Det låter mest som klassisk homofobi faktiskt. ;)
  • Dorian Ertymexx
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-05-23 13:43:27 följande:
    En ganska så upplysande tråd. Nu vet jag exakt vilken typ av människor det är som sätter gränser för både sina egna och andras barn, och vars barn blir uppfostrade till fullfjädrade mobbare!Majgad, vi skriver 2009, ändå svämmar hela tråden över av trångsynthet och inskränkthet! Och den s k "logiken" lämnar i de flesta fall en hel del övrigt att önska.Läsförståelsen verkar också halta en del, vet inte hur många gånger någon vettig mäniska skrivit att "NEJ, det handlar inte om att göra alla lika, utan att alla barn ska ha rätt att ha precis vad de vill, utan att könet begränsar"!Ändå blir både TS och andra anklagade för att i princip vilja klä alla ungar i grå vadmal alt svart sopsäck. Snacka om att läsa inlägg som fan läser bibeln.TS. skorna var f ö jättefina, var det s k "tjejiga" sitter, beats me.
    Word.
  • Dorian Ertymexx
    Tettan skrev 2009-05-23 14:09:30 följande:
    1) Jag tycker personligen att Bauhaus är ganska kul att kolla på...2) Visst delas föräldraledigheten autuomatiskt upp - man får tilldelat hälften var. Däremot är det endast en viss del (60 dgr?) som inte är tillåtna att överföra på den andre förälder...3) BH på herravdelningen kanske är att ta i, men menar du att det inte finns byxor på flick-/damavdelningen???4) Biologisk slump? Nja - det är ju faktiskt mycket som skiljer herrar från damer. Varför kan inte tjejer få vara tjejer och killar få vara killar... Håll med om att du själv skulle titta till lite extra om du såg en karl i klänning på sta'n...
    Dags att ta länken igen då... Se gärna hela, det är mot slutet som min poäng kommer in.

• Dorian Ertymexx

Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:18:12 följande:

Åh du saliga ande...Ja, jag ska granska mig själv en kvart eller två. För min egen skull. Starka åsikter? Jag trivs med "könsuppdelningen" till en viss del. Min dotter älskar att pula i garaget, min son älskar att pyssla med mitt hår och leka med mitt smink. Det gör mig inget. Men det finns gränser.Jag är väl en fruktansvärd människa då, men jag vill att män ska vara män...  (är dem sedan transsexuella, homosexuella, transvestiter osv gör det mig inget alls - jag har homosexuella vänner).  Men en framtid där män och kvinnor ska se likadana ut låter trist!
    Fast det är ju just det - genom att sätta sådana gränser så säger du ju till dina barn att det INTE är ok att vara transvestit, transsexuell eller gay!
  • Dorian Ertymexx
    anna450 skrev 2009-05-23 14:20:06 följande:
    Okej,då förstår jag om du låter din son ha klänning.....Alltså hemma och i lekar på dagis så visst,sätt på sonen klänning,men på affären eller kalas osv,NEJ där går gränsen FÖR MIG!Och om nån annas son kommer med klänning på ett kalas..okej,men säg inte åt mig att jag förstör för min son för att han inte få ha det!
    Jo, just det säger jag åt dig faktiskt.
  • Dorian Ertymexx

Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:21:28 följande:

Vad snurrar du om???
    Om du "sätter gränser" på vad som är OK så lär du ju barnen att det är fel för pojken att gå i flickkläder och vice versa. Vilket kommer leda till mer än måttlig ångest om barnet växer upp till att bli transvestit - mamma har ju sagt hela barndomen att pojkar ska vara pojkar och inte klä sig i kjol!

Varför tror du att HBT-folk har så många historier om hur svårt det är att komma ut? Det är ju just för att de haft mammor som "satt gränser" av det slag du pratar om, där de lär sig att män ska vara män och att vara annat än macho är fel.
  • Dorian Ertymexx
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-05-23 14:22:39 följande:
    Men återigen, vem har sagt nåt om att "alla" ska se likadana ut?!Det är ju själva valfriheten vi vill åt, att alla oavsett kön, ska kunna klä sig i det man vill!Om min man skulle komma hem i klänning, garanterar jag att vi inte skulle kunna vara mer olika, klänning är ett plagg jag använder oerhört sparsamt eftersom jag inte tycker att det är bekvämt.Jaja, så är jag ju ingen "riktig" kvinna heller, enligt vissas sätt att se på saken...
    Nej, du är en falsk kvinna! Vad det nu betyder... ;)
  • Dorian Ertymexx
    Airlee skrev 2009-05-23 15:03:22 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 15:01:41 följande:
    Självklart ska du vägleda dem, det är din uppgift. Men jag tror att många idag bryr sig osunt mycket om vad andra tycker och tänker och kanske till och med sätter det före sina barns välmående.
    Japp... Skittrist. :/
  • Dorian Ertymexx
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-05-23 14:29:44 följande:
    Man _måste_ inte klä sina söner i klänning, det bästa är ju om barnet själv får välja (inom vissa ramar), men säger man att "det här är bara för tjejer" och liknande, då ger man grönt ljus till sina barn att det är ok att mobba de pojkar som faktiskt bär klänning!
    ...och rött ljus för att komma ut som trans.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!