Arne Anka skrev 2009-05-23 19:15:40 följande:
Men varför är detta en fråga om våra barn? Varför är det en fråga om Uppfostran (under vilken avdelning tråden ligger).Varför ska våra barn vara sociologiska murbräckor som ska visa vägen och stå på barrikaderna för vad ni som föräldrar tycker. Jag blir mörkrädd när jag läser folk som har en sån oerhörd övertygelse om att "det är samhället det är fel på, jag gör vad jag vill med mitt barn". Samtidigt följer de själva alla gängse regler i just samhället, just för att de inte vill göra bort sig. Inte FAN går de till jobbet i blåkläder som kvinna eller klänning som män. Men era barn, de ska minsann inte vara underordnade "samhällets regler". Samtidigt är era barn de som förstår minst varför de inte blir accepterade om de just kommer i klänning, det är de som inte förstår varför de andra barnen skrattar åt dem. Ta "det stora steget" själva först, starta en folkrörlse för rätten att bära klänning som kille, skriv insändere, starta politiska partier, demonstrera, men lämna era barn utanför tills den dagen ni lyckats åstadkomma den förändring i attityd som krävs.Annars är ni inte bättre än de trångsynta jävlarna, för ni är bara egoister fast på ett annat sätt, från ett annat håll...
Det är alla. Och många tar det stora steget själva, men då tas de inte på allvar.